Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:29

nou ga jij me eens vertellen over stuckelberger :) want via google kom ik nergens :)

Ik geloof zomaar dat je Sjef niet op een paard wil zien zitten voor je verdriet :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:30

clarence schreef:
modie schreef:
Kiwiko is niet zo "dom", hoor ;)

Kikkie, trek het je niet aan :+

Oh, dat denk ik ook zeker niet. Ik dacht alleen dat haar lijstje veel reacties op zou roepen.

@Kiwiko, Laura is dressuur, Ingrid military en de rest springen.
Oh, de Raths zijn ook dressuur ruiters en Klaus Balkenhol ook. :D

Capellmann ook :) daar heb ik een tijd gewerkt :)

vandaar dat het me niks zegt :)

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:33

jasmijn78 schreef:
In de tig discussies over LDR bijvoorbeeld, wordt LDR ALTIJD met dressuur geassocieerd, terwijl deze trainingsmethode ook, minstens net zo vaak, in de springsport wordt toegepast.

Ik ben het helemaal met je eens, in Western wordt ook al heel lang LDR gebruikt, alleen noemen ze het zo niet en dus kijkt niemand er van op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:37

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:38

*weer enigzins bijgekomen*
Deze lijst gaat een impact hebben, daar gaan we de komende dagen nog van horen. Ik heb al wat kopietjes naar diverse sites gestuurd, want dit moet algemeen verspreid worden.
Clarence ik moet zeggen dat van alle reactie's en foto's die ik de afgelopen 14 pagina's gelezen en gezien heb, die van jou toch bij mij veruit de meeste impact heeft gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:38

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:39

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:
nou ga jij me eens vertellen over stuckelberger :) want via google kom ik nergens :)

Ik geloof zomaar dat je Sjef niet op een paard wil zien zitten voor je verdriet :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Christine_ ... ckelberger bijvoorbeeld?

dat zei ik :) van voor de eerste wereldoorlog :)

we zijn nu ondertussen 24 jaar verder na haar laatste overwinning :) :)

Nikka

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:40

Dat maakt niet dat ze minder kennis heeft.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:40

flickr schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, in Western wordt ook al heel lang LDR gebruikt, alleen noemen ze het zo niet en dus kijkt niemand er van op.

Even een vraagje, want ik weet het niet. Valt western riding onder de reglementen van de FEI?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:42

MarcelDufour schreef:
*weer enigzins bijgekomen*
Deze lijst gaat een impact hebben, daar gaan we de komende dagen nog van horen. Ik heb al wat kopietjes naar diverse sites gestuurd, want dit moet algemeen verspreid worden.
Clarence ik moet zeggen dat van alle reactie's en foto's die ik de afgelopen 14 pagina's gelezen en gezien heb, die van jou toch bij mij veruit de meeste impact heeft gehad.

ach welnee :) je doet me denken aan mijn vader die ooit hoofd inkoper was bij een internationale oliemaatschappij........ toen was hij iemand.... nu niet meer........ helaas doet hij nu nog steeds denken dat zijn brieven gericht aan de directeur van KPN, Eneco of Wouter Bos........... echt bij hem op zijn buro komen :) :)

Als je niet meer van belang ben, ben je niet meer van belang.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:43

Nikka schreef:

en waarom zou Anky met al haar veel meer overwinningen minder kennis hebben dan zij?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:44

Nikka schreef:
Je zou juist stellen dat ze heel veel kennis heeft. Ervaring is kennis, toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:45

kiwiko@ het is maar net wat je onder 'van belang zijn' verstaat

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:45

MarcelDufour schreef:
Nikka schreef:
Je zou juist stellen dat ze heel veel kennis heeft. Ervaring is kennis, toch?

voorlopig komt ze de afgelopen 24 jaar al niet meer mee :) ............ kweenie wat dat zegt, misschien heeft haar schoppen met mijn post hierboven te maken :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:47

geerke schreef:

dat is in the eye of......... sommige mensen zijn heel belangrijk geweest, hebben zelfs even in the spotlight gestaan........

en kunnen het moeilijk verkroppen dat ze dat niet meer zijn of staan...........

en dan is schoppen makkelijk :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:50

KiWiKo schreef:
Nikka schreef:

en waarom zou Anky met al haar veel meer overwinningen minder kennis hebben dan zij?

Dat zeg ik niet. Maar jij gaat er vanuit dat omdat ze al jaren geen titel meer behaald heeft, ze dan ook werkelijk afgedaan heeft qua kennis.

Persoonlijk vind ik overigens de lijst niet zo interessant. Veelal zijn het ruiters/trainers van de klassieke school en die zijn meestal sowieso anti rollkur. Daarnaast zitten er ook een aantal bij die net 2e viool achter de Nederlandse ruiters spelen. Ook is het opvallend hoe groot het aantal duitsers is. En wie heeft er nu net een hegemonie van decennia moeten afgeven aan de Nederlanders? Juist ja.
Tja en degenen die baat hebben bij de rollkur, staan weer op de prolijst. En daar staan dan ongetwijfeld ook hele grote namen op.
Ik denk dat het voor wie dan ook prudenter is om af te wachten wat er daadwerkelijk uit het onderzoek komt.

KiWiKo

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:51

ben ik het mee eens nikka.......... absoluut :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:53

Gelukkig :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:53

Nikka schreef:
Dat zeg ik niet. Maar jij gaat er vanuit dat omdat ze al jaren geen titel meer behaald heeft, ze dan ook werkelijk afgedaan heeft qua kennis.

Afgedaan niet... maar het zou wel gedateerd kunnen zijn ;)

Nikka schreef:
Persoonlijk vind ik overigens de lijst niet zo interessant. Veelal zijn het ruiters/trainers van de klassieke school en die zijn meestal sowieso anti rollkur. Daarnaast zitten er ook een aantal bij die net 2e viool achter de Nederlandse ruiters spelen. Ook is het opvallend hoe groot het aantal duitsers is. En wie heeft er nu net een hegemonie van decennia moeten afgeven aan de Nederlanders? Juist ja.
Tja en degenen die baat hebben bij de rollkur, staan weer op de prolijst. En daar staan dan ongetwijfeld ook hele grote namen op.
Ik denk dat het voor wie dan ook prudenter is om af te wachten wat er daadwerkelijk uit het onderzoek komt.

Idd... hier ben ik het volledig mee eens... het is niet meer dan logisch dat je deze namen op de betreffende lijst terug vindt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:55

Nikka schreef:
Tja en degenen die baat hebben bij de prolijst, staan daar weer op. En daar staan dan ongetwijfeld ook hele grote namen op.

Nikka, neem maar van mij aan dat deze lijst op de burelen van de FEI wel hele grote indruk zal maken.
En ik heb de lijst gezien van de Pro Rollkuurders, nou die lijst mag nog niet tippen aan deze! Maar kijk maar voor jezelf, hij staat op facebook (pro-low-round-and-deep) http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=mf&gid=285476607441. Daar beklaagt de startster (Pia Munck) zich zelfs over het feit dat er niet meer grote namen die petitie ondertekend hebben.
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:57

MarcelDufour schreef:
Nikka schreef:
Tja en degenen die baat hebben bij de prolijst, staan daar weer op. En daar staan dan ongetwijfeld ook hele grote namen op.

Nikka, neem maar van mij aan dat deze lijst op de burelen van de FEI wel hele grote indruk zal maken.
En ik heb de lijst gezien van de Pro Rollkuurders, nou die lijst mag nog niet tippen aan deze! Maar kijk maar voor jezelf, hij staat op facebook (pro-low-round-and-deep). Daar beklaagt de startster (Pia Munck) zich zelfs over het feit dat er niet meer grote namen die petitie ondertekend hebben.

post die lijst dan ook even... om het topic volledig te maken :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:00

KiWiKo schreef:
geerke schreef:

dat is in the eye of......... sommige mensen zijn heel belangrijk geweest, hebben zelfs even in the spotlight gestaan........

en kunnen het moeilijk verkroppen dat ze dat niet meer zijn of staan...........

en dan is schoppen makkelijk :)

zou het niet zo kunnen zijn dat deze toppers van de oude stempel deze trainingsmethode verwerpelijk vinden omdat het paardonvriendelijk is?
En dan formuleer ik het nog netjes....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:01

C_Alsemgeest schreef:
post die lijst dan ook even... om het topic volledig te maken

Dat gaat niet, want het is een vriendenlijst en daar valt geen kopie van te maken. Bovendien staan daar inderdaad namen op waar ik nog nooit van gehoord heb, en als ik ze google, komt er ook niks uit.
Geerke schreef:
zou het niet zo kunnen zijn dat deze toppers van de oude stempel deze trainingsmethode verwerpelijk vinden omdat het paardonvriendelijk is? En dan formuleer ik het nog netjes....

Inderdaad, je bent heel braaf. Ik durf het gewoon paardenkwellerij te noemen.
Iemand wel eens van Albert Voorn gehoord? Staat bekend als een van de beste ruiters die ons land kent.
Dit is een stukje van zijn hand.
Albert Voorn schreef:

De tegenstand kan niet groot genoeg zijn, het heeft met paardrijden niets te maken, het is de grootste paardenpesterij die er bestaat. En het succes dat het voort brengt komt alleen door de klasse van de aanwezige paarden en nergens anders door. De dressuur is verworden tot een circusact alleen al door de kuur waar in men zoveel mogelijk van het normale rijden kan verdoezelen. Dat je vindt dat de dressuur anders moet om publiek te trekken ok maar noem het dan geen dressuur meer. De paarden mogen dan spectaculair bewegen maar als je de ruiters er op ziet hangen dan vergaat je het kijkplezier per direct, maar zoals Mijnheer Swaab het al een keer benoemde in een van zijn collums waarin hij erkenning verwachtte voor dit succesvolle systeem ben ik ook een van die wijsneuzen. En wees nou eerlijk kijk op de lijst van mensen die aanwezig zijn op de conferentie en die hierover moeten oordelen wie van hun kan vandaag paardrijden zoals het hoort, aan de tafel ja uitleggen maar als je vraagt laat het even zien op de rug van het paard dan is niemand thuis.

Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 01:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:02

MarcelDufour schreef:
flickr schreef:

Even een vraagje, want ik weet het niet. Valt western riding onder de reglementen van de FEI?

alleen voor het FEI-onderdeel. Dat wil zeggen de reining.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:06

naaah denk het niet.......... ik denk dat ik die mensen schaar onder mijn vader waarvan ik heel veel hou...... maar waarvan ik weet dat die niet meegegroeid zijn in de wereld en vasthouden aan hun principes.........

hier op bokt heb je als groot voorbeeld bijvoorbeeld Professor..... een man met best kunnen en kennis, maar vanwege zijn starheid nooit verder komt........ hij vind dat hij niet meer hoeft te groeien....... en dan leer je ook niks meer :)

Ik bijvoorbeeld vind dat ik nog alles te leren heb............. maar dan moet je me wel kunnen overtuigen, en dan niet met halfbakken onderzoeken........

als ik de fotos zie van sally en PB......... en ik zie daar onregelmatigheden op of zo een paard word afgekeurd op wat voor een manier dan ook, dan ga ik vraagtekens stellen......

Totilass is over een jaar of twee totiloss dat is al bekend, daarom gaat hij nu ook de dekdienst al in.......