Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moll schreef:KiWiKo schreef:ik heb ook niks met geen stuur en rem![]()
hou ik helemaal niet van van dat soort onzin........
ik wil iets in mijn handen hebben om het gevoel te kunnen bevestigen.......
mag ik vragen, met iets in de hand hebben, wat u daar mee bedoeld? en welk gevoel u hier in mee bedoelt, mischien moeilijk te omschrijven maar vraag u toch dit te proberen, teugelgewicht niet voldoende?
mol
gewoon heel erg moe van het urenlang in de auto zitten, inherent aan mijn leven en dan ben ik soms erg flauw van vermoeidheid, mijn 'fout' niks bijzonders.KiWiKo schreef:In mijn ogen is het een constante uitwisseling van informatie, van het paard naar mij en van mij naar het paard, dus een zekere mate van druk/contact moet er voor mij zijn.
)De toepassing ervan is moraal en ethisch en hangt af van de mensen èn de paarden.
, met elven en twaalven? )
.Kadankovitch schreef:Geachte Paardentango,
Zoals, meen ik, een Amerikaans spreekwoord zegt (vrij vertaald): Er zijn twéé dingen zeker op deze wereld; de dood en belastingen. Daarom ben ik het met uw basidgedachte eens dat er zoveel variatie is en de mogelijke combinaties van paard en ruiter.
Waar ik Uw neem niet deel, tenzij ik U verkeerd begrepen heb is met betrekking tot het eerst opdoen van ervaring van de door U bedoelde ruiter, want "voor die tijd is alles vaak 'theoretisch geneuzel'.
Elke vorm van kennis die een ruiter opneemt over paardrijden is in feite theorie, totdat hij/zij het weet om te zetten in praktijk. Ook de kennis waarmee deze ruiter de keuze maakt wat hem/haar "het beste past". Daarvoor moet deze wel de kennis over de mogelijkheden die er zijn, aangereikt krijgen. Dat is vaak niet het geval. Veel hangt van toeval af: De kwaliteit van de eerste lesgever, de breedte van diens ontwikkeling. Iemand die door het paardenvirus wordt besmet in het zuiden van Spanje, om maar een voorbeeld te noemen, loopt grote kans een vakman tegen het lijf te lopen die slechts bedreven is in de Spaanse opvatting van bijv. dressuur, en een meer conventioneel geörienteerde aanpak als geheel fout zou afwijzen. Deze nieuwe paarden-zot heeft dus geen vrije keuze. Dit voorbeeld kunt U toepassen op een groot aantal variabelen: Spaanse ruiters in Duitsland, Duitse ruiters in Frankrijk. Dit geheel nevenbij.
Met vriendelijk groet,
Kadankovitch
Citaat:Ik weet niet hoe de basispleiding, ten tijde van Baucher (eerste helft 19e eeuw) er uitzag; of men beginner direct met een hand liet rijden, maar daar was mijn opmerking ook niet op bedoeld. Het was eerder een uitleg waarom het motto van Baucher hand in het enkelvoud en benen in het meervoud gebruikt.
Kadankovitch schreef:In het door de geachte Professor aangehaalde tekst beschrijft Baucher een Effet D'ensemble. Dit leerstuk stond meer centraal in zijn eerste methode. In de tweede methode is de toepassing hiervan naar de achtergrond verschoven. Zijn verblijf in Saumur was voor het grote ongeluk dat hem overkwam en hem gedeeltelijk verlamde. Pas daarna, geconfronteerd met de zwakte in zijn onderbenen heeft hij de 'Tweede methode' geschreven. Het is dus in het geheel niet van toepassing op hetgeen ik aanhaalde. Laten we nou deze discussie niet nog een keer overdoen. Zeker niet aangezien het daarover in dit topic niet gaat.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
Kadankovitch schreef:Het doet niet tezake in dit topic;
MAAR: U valt in herhaling, U kunt nog duizend keer hetzelfde schrijven, daarom hebt U nog altijd geen gelijk!
BOVERDIEN HEB IK NERGENS GESCHREVEN DAT BAUCHER MET VEEL KRACHT REED. Evenmin heb ik het over Fillis gehad, of over een vergelijk tussen de een en de ander.
DUS Blijft svp bij hetgeen U wel weet en niet bij hetgeen U denkt dat Ik vergeten zou zijn, want U weet nog niet eens wat ik wel en niet geschreven heb.
Ik antwoord slecht op kwalijke suggesties over hetgeen ik volgens U geschreven zou hebben, verder wil ik er niet op ingaan.
Ik zou het zeer op prijs stellen, indien U een geheel nevenbij gemaakte opmerking van mij, NIET tot hoofdthema zou willen maken. Waarbij ik toegeef dat die gewraakte opmerking 'off-topic' was. ""Maar wie zonder schuld is, werpe de eerste steen": zeide hij en schreef".
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
KiWiKo schreef:even een andere wending............ Ik denk dat je slechts een goede ruiter bent als je je rijden aan kan passen aan het paard. Dus in mijn ogen is er geen enkele methode altijd goed!
uiteraard heeft iedereen een manier van rijden die het beste bij zichzelf past......... maar is dat ook altijd goed voor het paard???