Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:43

Jodieee schreef:
oow jaa pony stom stom zeg :P

oow en S__L vriendin van mij heeft al een mailtje naar mijn staleigenares gestuurd dat wij ook maar zo'n stal willen :P

ssst Lous leest onze berichten via bokt :=

Ik ben ook een ponyruiter, pony van 1.48 :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:44

Juangi schreef:
Ik vroeg me af wat raden jullie mij aan?

Ik ben dus van plan om volgend jaar een pony te kopen. Eindelijk mijn eerste. Nu ben ik dus enorm bang voor alles wat groot is. Dus alles rond de 145 vind ik echt eng om op te stappen. Ik zoek dus een C/D. Liefst tussen de 135 en 140.

Ik zat zelf te denken aan een Fellpony, of een ijslander. Hebben jullie nog rassen die hieraan voldoen? Karakter maakt mij echt niet uit, alleen een arabier word niks.

Natuurlijk zegt een ras niks, maar dan heb ik iniedergeval een richting.

wat dacht je van een leuke fjord ?
die heb je ook best in kleine maatjes hoe lang ben je zelf ?

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:45

Juangi schreef:
Ik vroeg me af wat raden jullie mij aan?

Ik ben dus van plan om volgend jaar een pony te kopen. Eindelijk mijn eerste. Nu ben ik dus enorm bang voor alles wat groot is. Dus alles rond de 145 vind ik echt eng om op te stappen. Ik zoek dus een C/D. Liefst tussen de 135 en 140.

Ik zat zelf te denken aan een Fellpony, of een ijslander. Hebben jullie nog rassen die hieraan voldoen? Karakter maakt mij echt niet uit, alleen een arabier word niks.

Natuurlijk zegt een ras niks, maar dan heb ik iniedergeval een richting.

ik zelf ben gek van appaloosa's,, ook al verschillende meningen nogal wat over het karakter in het algemeen van appaloosa's :) maar ik neem aan dat je die rassen hebt uitgekozen vanwege hun wat steviger bouw? haflinger,, fjord daar kun je zeker weten je hele leven mee doen

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:46

JorisDy schreef:
Jodieee schreef:
oow jaa pony stom stom zeg :P

oow en S__L vriendin van mij heeft al een mailtje naar mijn staleigenares gestuurd dat wij ook maar zo'n stal willen :P

ssst Lous leest onze berichten via bokt :=

Ik ben ook een ponyruiter, pony van 1.48 :j

oepsss aa deze vind ze nooit!!:P hoop ik

Juangi

Ik ben zelf 170, weeg heel licht. Fjorden lijken me op zich wel leuk, maar ben bang dat ze zo sterk worden en zo eigenwijs. Vooral op buitenrit. Dit heb ik ook met haflingers trouwens. Is best wel raar want vaak is dit helemaal niet zo...

Niet echt vanwege hun bouw, niet bewust eigenlijk. Meer vanwege hun karakter en grootte.

Zidore

Ik ga hier even een stipje zetten. Vriendin van mij heeft alleen maar pony's gereden, is nu volwassen en vind paarden maar niks. Inmiddels is ze wel lang en zwaarder dan toen. Ze zegt nu de hele tijd dat ze wel een haflinger wil maar ik weet niet zo goed wat ik haar moet adviseren. Ik vind het zelf op een paard gewoon mooier staan als je wat langer bent. Dus stipje hier.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:48

Zidore schreef:
Ik ga hier even een stipje zetten. Vriendin van mij heeft alleen maar pony's gereden, is nu volwassen en vind paarden maar niks. Inmiddels is ze wel lang en zwaarder dan toen. Ze zegt nu de hele tijd dat ze wel een haflinger wil maar ik weet niet zo goed wat ik haar moet adviseren. Ik vind het zelf op een paard gewoon mooier staan als je wat langer bent. Dus stipje hier.

als je vriendin zich beter op pony's voelt is haflinger zeker een aanrader,, als je een wat grotere maat heb vind ik het altijd wel mooi staan

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:50

Juangi schreef:
Ik ben zelf 170, weeg heel licht. Fjorden lijken me op zich wel leuk, maar ben bang dat ze zo sterk worden en zo eigenwijs. Vooral op buitenrit. Dit heb ik ook met haflingers trouwens. Is best wel raar want vaak is dit helemaal niet zo...

Niet echt vanwege hun bouw, niet bewust eigenlijk. Meer vanwege hun karakter en grootte.

Haflingers zijn meestal wel wat lomper inderdaad ( uit mijn eigen ervaring dan die uit vier haflingers bestaat :) ))

Ik zou naar een lekker stevig breed beestje gaan zoeken,, niet naar zo'n hele ranken en dan gewoon nog niet te veel aandacht aan het ras besteden

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:50

S__L schreef:
Haha ja lekker penny he?

Zo die is echt gaaf die hengst.

Merci, en drie x raden wat voor een ras het is...een draver.
Dus ik heb en drie kleine paarden en nog drie dravers ook :n (de vierde is een engels volbloed van 1.63).
Dus als ik niet commentaar krijg over het feit dat het pony's zijn dan is het wel over het feit dat het dravers zijn, het komt nooit meer goed met mij :=

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:57

nobel1 schreef:
S__L schreef:
Haha ja lekker penny he?

Zo die is echt gaaf die hengst.

Merci, en drie x raden wat voor een ras het is...een draver.
Dus ik heb en drie kleine paarden en nog drie dravers ook :n (de vierde is een engels volbloed van 1.63).
Dus als ik niet commentaar krijg over het feit dat het pony's zijn dan is het wel over het feit dat het dravers zijn, het komt nooit meer goed met mij :=

ik deel je leed dat dravers heet :') de mijne is ook een dravertje,, maar het is wel het liefste paard dat ik ooit heb gezien.. zo zoetsappig maar toch voorwaards, heerlijk :+:

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:59

Prinsessen emmer? Is dat wel zo'n grote of een kleintje? Haha klinkt leuk! ik wil ook wel een roze voerbak maar zie ze nergens..

Ik vind fellpony's ook wel erg leuk! Heb zo nog nooit echt zien lopen maar wat ik zo af en toe op bokt zie, ziet er toch wel leuk uit!

Juangi

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:01

Ja idd! Is echt zo'n droompony!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:03

Van die flexibele emmers, ideaal :j . Ik heb een blauwe voor water, groene voor voer en een roze voor de rest :') .

En roze is echt niet gay :n .
Afbeelding

Vrijwel al mijn spullen zijn roze en paars :') , is gewoon mooi :Y)

Welsh C is ook een leuke kleine stevige pony :j .

Juangi

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:06

Ja daar heb ik ook aan lopen denken. Gewoon een pittige welsh. Alleen waar zijn die te halen? (klinkt net als een paar schoenen ofzo... :'))

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:07

Jodieee schreef:
Zidore schreef:

als je vriendin zich beter op pony's voelt is haflinger zeker een aanrader,, als je een wat grotere maat heb vind ik het altijd wel mooi staan

Nou, ze is ruim 1,80 en weegt iets van 85 kilo? (weet niet precies maar ze is wel 'fors') ze kiest daarom ook juist voor een haflinger (omdat dat de sterkste ponyras is voor grote/lange mensen??) Karakter van haf maakt niet zoveel uit, ze durfde vroeger alles op een pony. Nu weet ik wel dat er ook hafjes rondlopen van 1,50 etc. maar dan nog... komt ze er dan niet met haar benen onderuit? en kan ze die bewegingen dan wel volgen?

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:09

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar ik vind een D pony normaal.
Ik rij zelf ook op een D pony wedstrijd en ben 1.65
Ik wordt niet raar aangekeken en ik hoor ze ook niet praten. *D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:09

Ice prinses, kunnen we een blinddate regelen voor mijn pony met de jouwe?

Bo had zon klein strandemmer formaatje maar je hebt ook speciale paardenemmers in t neonroze met of zonder frambozen geur.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:10

Maar welshjes kunnen ook heel sterk en eigenwijs zijn :D

Ik denk dat je vriendin gewoon eens moet gaan proefrijden bij een grote haf, dan zie je snel genoeg of dat dat kan qua lengte :j

Die rose stal is lief :)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:12

ice prinses

mooi rose is niet lelijk hea :P

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:12

Wordt wel een gezellig discussie topic he :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:13

Haha ik denk dat mijn pownies wel in opstand zouden komen als ik met rose kom aanzetten :')

Zoek de pony :+
Afbeelding

Ik heb trouwens een bosal gekocht, staat super sexy :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:14

nobel1 schreef:
S__L schreef:

ik deel je leed dat dravers heet :') de mijne is ook een dravertje,, maar het is wel het liefste paard dat ik ooit heb gezien.. zo zoetsappig maar toch voorwaards, heerlijk :+:

Ik hoef ook geen ander ras meer!
Met Nobeltje heb ik altijd intensief gereden en getrained en nu wil ik gewoon fijne paarden om lekker lange stukken mee te rijden en daar zijn dravers supergeschikt voor.
Ze zijn (bijna) nergens bang voor en hebben een mega uithoudingsvermogen.
Voor mij geen ander ras meer!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:15

Okee we gaan in de discussie hmmm ROZE IS ECHT LELIJK DOE JE JE PONY TOCH NIET AAN!

(( verstopt zich snel voor er klappen vallen ))

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:16

Verkeerd gequote? Ik heb dat namelijk niet gezegd, haha.

capopjekop@ je pony is bijna net zo groot als die koe! Wat schattig!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:17

Jodieee schreef:
Okee we gaan in de discussie hmmm ROZE IS ECHT LELIJK DOE JE JE PONY TOCH NIET AAN!

(( verstopt zich snel voor er klappen vallen ))

_-:(