Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Malfoy schreef:@ HorsesWomen: Maar je hoeft toch ook niet helemaal met een dooie hand te rijden? Af en toe een ophouding is ook nodig om het paard te verzamelen. Je moet het van voren wel opvangen.
superwoman schreef:HorsesWoman schreef:en ik kon mijn teugels gewoon los gooien.
hoe bedoel je dit?
Bleef hij toen rond/ontspannen?
essie_blue schreef:Verschild ook een beetje per paard vind ik.
Mijn pony ontspant het beste als ik gewoon aan mijn binnenteugel een soepele constante druk heb.
en aan mijn buitenteugel heel soms een kneepje, en voorderest ook een stille druk. Ik hou daar wel mijn aanleuning op, op mijn buitenteugel.
In galop ontspant mijn pony ook het beste als ik echt mijn handen stil houd, zodat hij makkelijk zijn eigen ritme en evenwicht houd, en zo mijn hand op gaat zoeken.
Somskomt hij dan wel wat te diep, maar dat neem ik dan voor lief.
Heb dan namelijk wel een ontspannen paard
HorsesWoman schreef:Ja we moesten namelijk als oefening voltes met lange(re) teugel rijden in de galop, om beter met onze benen te sturen,
en toen liep hij gewoon de hele tijd heerlijk rond en als hij iets omhoog kwam gebruikte in mijn benen weer en
dat ging hij weer omlaag.
Had trouwens wel een paardje dat iediaal op je benen te rijden is, als je met heel strak gaat rijden en gaat zagen loopt
hij in een knikje en gaat hij met z'n lippen klappen.