Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je kan de paardensport volgens je eigen regels bedrijven, maar het KAN ook volgens reglementaire wijze, in wedstrijdvorm...Waratje schreef:Ayasha schreef:Dus wedstrijdruiters doen aan sport?
Want ik lees hier veel van "dat heeft niets te maken met sport" of "dat is de definitie van sport niet" maar diezelfde mensen komen dan niet met wat wel de juiste definitie is.
Als je wedstrijden rijdt dan doe je aan sport, ja. Want dan is er sprake van het volgen van regels en een competitie-element. Je zult mij ook niet horen ontkennen dat "paardenSPORT" sport is, alleen dat "paardRIJDEN" dat niet altijd is (om niet te zeggen: vaak niet).
Het enige wat ik bij wedstrijdruiters in twijfel trek is of de sport nog iets van doen heeft met "sportief", maar dat is een compleet andere discussie
bandita schreef:Waratje: Zoals jouw geciteerde definitie aangeeft gaat het bij een sport "om een SPEL dat op REGLEMENTAIRE WIJZE wordt gespeeld".
Nee, fout! In mijn definitie staat dat het spel op reglementaire wijze gespeeld KAN worden.... hoeft dus niet persé...Je kan de paardensport volgens je eigen regels bedrijven, maar het KAN ook volgens reglementaire wijze, in wedstrijdvorm...
En de definitie van spel is: Een activiteit die je leuk vindt in je vrije tijd, alleen of ook met anderen samen. Vorm van ontspanning die ten minste enige lichamelijke inspanning of praktische activiteit behelst.
Wij in nederland rijden paard als hobby en voor ons plezier en in wedstrijdvorm.
bandita schreef:We hebben het toch over het paardrijden hier in nederland? En hier gebruiken we het niet als vervoermiddel of gereedschap. Je haalt er steeds meer dingen bijWij in nederland rijden paard als hobby en voor ons plezier en in wedstrijdvorm.
De vraag is, of paardrijden een sport is. Ik heb een aantal duidelijke redenen gegeven, dus mijn antwoord is ja, en daar blijf ik bij![]()
Succes met verder discussieren
Toen vond hij het toch wel degelijk een sport