Nou Driebergen, ook in de aangespannen sport dient een Fries niet opgekropt te lopen. Verder is het merendeels een ruiterfout als een Fries opgekropt loopt, overigens.
Ook Friezen kunnen uitstekend een uitgestrekte draf laten zien.
Verder is het niet zo dat het ras zo anders is als vroeger, ok iets langer gelijnd in veel gevallen en hoger op de benen maar door verbeterde voedingsomstandigheden en trainingsmethodes krijg je ook al een ander paard...
Een Fries is galop die klinkt als een olifant??

Die onzin heb ik nog nooooit eerder gehoord, heb je ook een link met geluid daarvan??
Tot slot, gezien de grote hoeveelheid Friezen die hier in de regio uitstekend meekomen in de basissport, kun je niet zeggen dat het knap of minder knap is om dressuur te rijden met een Fries.
O ja, even een nadenkertje voor je. Wat denk je hoe de gemiddelde KWPNer er uit gaat zien als die wordt gehouden en gebruikt zoals de gemiddelde boer dat vroeger deed met zijn Friese werkpaard? Wel, alleen de sokken zullen ontbreken, verder zal er niet echt heeeeel veel verschil zijn

Ik lig echt dubbel om de "onderbouwde" mening, hahaha!!! Wie komt me even reanimeren?

Ik moet toegeven dat ik het erg grappig vind hoe het is geschreven, maar ik herken er niet veel waarheid in...