Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:27

pharagirlke schreef:
:') Omhoog helpen doet ze me niet helaas... Die wandelt doodrustig om de hindernis heen en komt effe snuffen aan baas :')

Jou paard is goudeerlijk... Ze komt even kijken of je nog heel bent, zodat je haar weer lekker voor de kar kan zetten. Want dáár doen ze het voor, ze kúnnen helegaar niet springen joh...

Daisies

Ik heb een gevaarlijke Fries

Kijk maar

Afbeelding

Horsea_nl

horseyfries schreef:
Ik verdenk een aantal Friezen ruiters ervan hun Friese paarden te willen laten doorgaan voor KWPNers door druk in de weer te gaan met bleekmiddel in de zomer, ook op en rond hun "zwarte gat". Gezien bovenstaande opmerkingen lukt het in sommige gevallen ook nog!

mijn Fries wordt blond zomers :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:28

horseyfries schreef:
Ik verdenk een aantal Friezen ruiters ervan hun Friese paarden te willen laten doorgaan voor KWPNers door druk in de weer te gaan met bleekmiddel in de zomer, ook op en rond hun "zwarte gat". Gezien bovenstaande opmerkingen lukt het in sommige gevallen ook nog!

Ik voel me betrapt..

Ik vind het namelijk zielig mijn paard met deken buiten te zetten :(:)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:28

Aaargh!!!!! Die is gevaarlijk man!! Dat jij daar zo voor durft te gaan staan!!!

Ik zit hier moed te verzamelen he.. ik moet zo dat karrepaard van me gaan rijden.. heeft er nog iemand pinda's over??

Anoniem

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:29

Karrenpaarden zijn altijd gemeeeeeen :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:29

suleilitha schreef:
Nou Driebergen, ook in de aangespannen sport dient een Fries niet opgekropt te lopen. Verder is het merendeels een ruiterfout als een Fries opgekropt loopt, overigens.
Ook Friezen kunnen uitstekend een uitgestrekte draf laten zien.
Verder is het niet zo dat het ras zo anders is als vroeger, ok iets langer gelijnd in veel gevallen en hoger op de benen maar door verbeterde voedingsomstandigheden en trainingsmethodes krijg je ook al een ander paard...
Een Fries is galop die klinkt als een olifant?? :D :D :D Die onzin heb ik nog nooooit eerder gehoord, heb je ook een link met geluid daarvan??

Tot slot, gezien de grote hoeveelheid Friezen die hier in de regio uitstekend meekomen in de basissport, kun je niet zeggen dat het knap of minder knap is om dressuur te rijden met een Fries.

O ja, even een nadenkertje voor je. Wat denk je hoe de gemiddelde KWPNer er uit gaat zien als die wordt gehouden en gebruikt zoals de gemiddelde boer dat vroeger deed met zijn Friese werkpaard? Wel, alleen de sokken zullen ontbreken, verder zal er niet echt heeeeel veel verschil zijn ;)

Ik lig echt dubbel om de "onderbouwde" mening, hahaha!!! Wie komt me even reanimeren? :D :D :D
Ik moet toegeven dat ik het erg grappig vind hoe het is geschreven, maar ik herken er niet veel waarheid in...

als wij tijdens het tuigen het paard opgekropt laten lopen, denk dan maar niet dat je een goede waardering krijgen. we rijden juist met Lucht

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:30

Breghje: Neej geen pinda's, nog wel een Rolo!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:30

Breghje schreef:
pharagirlke schreef:
:') Omhoog helpen doet ze me niet helaas... Die wandelt doodrustig om de hindernis heen en komt effe snuffen aan baas :')

Jou paard is goudeerlijk... Ze komt even kijken of je nog heel bent, zodat je haar weer lekker voor de kar kan zetten. Want dáár doen ze het voor, ze kúnnen helegaar niet springen joh...

*schiet in de lach* Het is een klassiek model KWPN maar ze werd ook al tot karreknol gedoopt dus ik denk dat ik dan wel mag meepraten :j (ik zou haar overigens nog niet graag voor een kar willen zetten maar dat even daar gelaten) :') Ja, goudeerlijk is ze wel, da's een feit :')

*geeft zakje pinda's

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:31

FunkyMistiC schreef:
Breghje: Neej geen pinda's, nog wel een Rolo!

Dat werkt alleen bij slurfjes.... ik heb er eentje met twee gaatjes aan de achterkant...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:32

Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 05-10-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:32

pharagirlke schreef:
Breghje schreef:

*schiet in de lach* Het is een klassiek model KWPN maar ze werd ook al tot karreknol gedoopt dus ik denk dat ik dan wel mag meepraten :j (ik zou haar overigens nog niet graag voor een kar willen zetten maar dat even daar gelaten) :') Ja, goudeerlijk is ze wel, da's een feit :')

*geeft zakje pinda's

Sorry, ik dacht dat jij ook belast was met zo'n zwart karrepaard.. Maar jij hebt een ECHT PAARD!!! Serieus!! Wow!! Ze is toch wel bruin he....

*Neemt pinda's aan. Is blij!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:33

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:35

heb jammer genoeg geen foto's dat ie hoger gaat |(

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:35

ik ga nu een slidingstop laten zien. mijn paard kan namelijk van galop naar STOP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:36

Citaat:
als wij tijdens het tuigen het paard opgekropt laten lopen, denk dan maar niet dat je een goede waardering krijgen. we rijden juist met Lucht

Gode zij dank nog een serieuze opmerking tussendoor ook, en het is helemaal waar!!!

Bregh, als die van jou twee gaatjes hep dan is ze stuk :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Breghje schreef:
_Lott schreef:
kijk ik doe echt mijn best mijn fries op een kwpener te laten lijken:

http://img202.imageshack.us/i/img32882.jpg/

Das veul te laag joh.. Die KWPDingessen doen dat veul hogerder.

Hogerder dan dizze?

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Breghje schreef:
Sorry, ik dacht dat jij ook belast was met zo'n zwart karrepaard.. Maar jij hebt een ECHT PAARD!!! Serieus!! Wow!! Ze is toch wel bruin he....

ja ze is ook nog bruin ook :') Maar daarmee is ook meteen alles gezegd wb een ECHT PAARD :')

hf OEF! wat een gemene steiger... Is ze blijven staan?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:37

_/-\o_

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:37

Een fries kan helemaal niet steigeren, dat hebben ze me zelf verteld :o

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:38

pharagirlke schreef:
Breghje schreef:

ja ze is ook nog bruin ook :') Maar daarmee is ook meteen alles gezegd wb een ECHT PAARD :')

hf OEF! wat een gemene steiger... Is ze blijven staan?

Ja,alleen hij niet blijven zitten..... :D

Dit is mijn nieuwe supertalent, te bezichtigen op de komende Centrale Keuring in JFPMDA.....

Horsea_nl

Ayasha
Blogger

Is ie er af gegaan in die sprong of heeft ie er na ook nog gekke dingen gedaan?
Ziet er echt eng uit :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-10-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ahhhhhhhhhhhhhhhh Horsey, dat is vals, dat is een foto van Totilas voor ze hem door een badje met Veet hadden gehaald!!!!
Ik ga met je mee Lott, Horseyfries koopt niet alleen juries om hihi, maar bedot de boel ook nog eens met foto's van Totallos :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:39

als jullie 24 oktober nou naar 't fec komen. kunnen jullie mijn monster bekijken :o