Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:53

Professor schreef:
Denk dat u het niet geheel wist, maar de heer KJ is ook gevraagd om bij de voorbespreking erbij te zijn.
Dat is allemaal met Modi per PB besproken.
Nu weet ik eigenlijk door het geharrewar niet eens wie er nu allemaal zijn of zullen zijn Zaterdag en of de heer KdJ er überhaubt erbij is.

Het is nooit de bedoeling geweest, dat KdL bij de voorbespreking aanwezig zou zijn.

Maar het was wellicht een duidelijke aanvulling geweest op de praktijk-clinic. En ook voor u, Professor.
Ik heb nl van meerdere mensen vernomen, dat de uitleg van KdL heel duidelijk en informatief is, tijdens clinic's die KdL organiseert of waar hij aan mee doet.
Dan was er ook wellicht geen "dwaling" geweest tussen een aantal mensen.
En het had voor de deelnemers een belangrijk inzicht verschaft over de manier van lopen, mbt verschillende methode's.

Ik, persoonlijk, vind het heel jammer dat alles zo gelopen is.

Maar gedane zaken, nemen geen keer.

De aanwezige leden van de voorbespreking zijn:
Bbreedveld,
Vur,
Hermelientje,
Kadankovitch (waar ik heel blij mee ben),
U (professor),
Ikzelf

Het lijkt mij, wellicht een goed idee, om per PB telefoon-nummers uit te wisselen.
De meeste van ons, hebben een lange reis voor de boeg.
En nederland is ook vaak in het weekend niet file-vrij.

Dus wellicht een idee??

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:50

Een ieder weet dat de heer FaberSmid en ik, vaak de 'degens gekruist' hebben. Wij zijn het zeer vaak niet eens, om het voorzichtig uit te drukken. Met deze achtergrond informatie moet U het volgende lezen:

De heer FaberSmid heeft van af het begin dat een eventuele voorbespreking naar voren kwam, gesteld dat het voor hem erg moeilijk zo niet onmogelijk was, in tijd en afstand, om daarbij aanwezig te zijn. Darbij heeft hij, FaberSmid, altijd zich gehaast te verzekeren dat hij tijdens de 'Praktijkdag' mee zal helpen met de organisatie (iets waar ik dan ook vast op reken). Natuurlijk was het beter en praktischer geweest indien de heer FaberSmid bij de voorbespreking aanwezig zou zijn, maar hij is er zeker wel duidelijk over geweest. Dat brengt mijn op het volgende.
En nu spreek ik geheel voor eigen rekening!
Indien ik een keuze zo moeten maken voor ene 'Anna' (dit zou dan de heer de Lange moeten zijn?) of de heer FaberSmid, dan gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de laatste want deze heer is een van de initiatiefnemers van dit project. Die eer komt hem onverminderd toe. En heeft toegezegt mee te helpen met de organisatie, dan spreekt zijn aanwezigheid bij de voorbespreking vanzelf. Maar goed dit is mosterd na de maaltijd aangezien de heer FaberSmid zich reeds lang van te voren heeft afgemeld.
Dat de heer FaberSmid de aanwezigheid van Anna en Ungarn nog als argument gebruikt, zie ik als een aanvulling 'ten overvloede' , indien het geval zich zou voordoen dat de twee laatstgenoemde heren wel zouden zijn uitgenodigd. Hier hoeft niet verder op worden ingegaan.
Daarbij komt nog dat ik de heer Karel de Lange ken als iemand die veel weet over arabieren, in het bijzonder Shjagya-arabieren. Ik zie niet in hoe dit onderwerp bij kan dragen aan de verduidelijking van de onderhavige standpunten. Dat wordt dat de stijd tussen de dogma's bij de macht twee. Dat draagt zeker niet bij tot het welslagen van deze dag.

Naar ik meen, heb ik dit al eens eerder geschreven, maar dan nog een keer. Ik ben eerder 'toeschouwer' in deze discussie. Ik zou mij nooit zoveel eer toedichten om mezelf 'klassiek' te noemen. En ik bestrijd het bestaan van een Hollandse School, alsof Nederland maar uit twee provincies bestaat, bovendien zijn de vermeende grondleggers van die school een Brabantse en een Limburger. Daarnaast worden alle echte Hollanders, ook die niet volgens die methode rijden of willen rijden, ermee op een hoop gegooid.
Als ik al ergens toebehoor, dan is dat een bijna uitgestrorven richting. Die ik voor mij van waarde acht, maar war ik nooit een 'godsdienstoorlog' over begin, omdat ik tracht (wat heel vaak mislukt) open te staan voor nieuwe gezichtspunten.
Ik hoop dat deze praktijkdag, waar ieder der partijen hopelijk naar eigen voldoening presteert, tot meer begrip leidt voor de standpunten van de andersdenkende.
IK ZOU ERG BLIJ ZIJN INDIEN MEN TOT EEN GEZAMELIJK STANDPUNT ZOU KUNNEN KOMEN.

Ook daarom het volgende.
Ik ben tot het inzicht gekomen dat het niet nuttig is de onderlinge spanning ten top te drijven voor de 'praktijkdag'. Dit zou kunnen uitdraaien op een 'self-fulfilling prophecy' en daar is niemand mee gediend. Als ik zo vrij mag zijn, denk ik dat wij allen het meeste baat hebben bij een geslaagde doorgang van deze dag. Een dag waar ik hoop, en daar wordt in de voorbspreking ook naar gestreefd, ÉÉN IEDER genoeg kans krijgt haar of zijn standpunt in de PRAKTIJK te verduidelijken. Alleen dan zullen alle deelnemers de kans hebben HUN GELIJK TE HALEN, wat dat ook moge zijn.
Mijn persoonlijk streven ligt hierin dat de twee hoofdstromingen hun standpunt duidelijk naar voren kunnen brengen, zonder onnodige 'ruis' en irritatie. Daarmee bedoel ik niet dat men hier op 'Bokt', pittige discussie uit de weg moet gaan, ZEKER NIET . Maar zou het mogelijk zijn niet om de haverklap te roepen dat de dag niet door gaat? Dat maakt het, voor die mensen die er aan werken dit wel te bereiken, niet makkelijker. BIJ VOORBAAT DANK,

Kadankovitch

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:07

modie schreef:
KiWiKo schreef:
waarom met modder gooien, ik vind het ook niet ter zaken doende :)

DAt het niet ter zake doet, klopt precies.
Lees dus even de laatste zin, van Horseyfries.......

Dat het mij zo in de oren klinkt dat is gewoon de waarheid, heeft niets met met modder gooien te maken.
Ook is het vreemd dat jullie elkaar nu tegenspreken, Modie zou KdL hebben uitgenodigd en toch weer niet?
Wat is het nu?

Als Faber Smid sowieso al niet aanwezig zou zijn tijdens de voorbespreking lijkt me het wel of niet aanwezig zijn
van iemand anders ook al totaal geen probleem, maar ik sluit me wel aan bij de woorden van Kadankovitch dat
het nuttiger zou zijn het bij het organiseren van een dag waarin de verschillende trainingsmethodes aan bod komen
te houden en daar is KdL niet echt mee bezig als ik mag afgaan op zijn clinics op Paard en Koets vorig weekend.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:41

Kadankovitch schreef:
Een ieder weet dat de heer FaberSmid en ik, vaak de 'degens gekruist' hebben. Wij zijn het zeer vaak niet eens, om het voorzichtig uit te drukken. Met deze achtergrond informatie moet U het volgende lezen:

Ik persoonlijk denk dat u en ik het meer eens met elkaar zijn dan oneens?

De heer FaberSmid heeft van af het begin dat een eventuele voorbespreking naar voren kwam, gesteld dat het voor hem erg moeilijk zo niet onmogelijk was, in tijd en afstand, om daarbij aanwezig te zijn. Darbij heeft hij, FaberSmid, altijd zich gehaast te verzekeren dat hij tijdens de 'Praktijkdag' mee zal helpen met de organisatie (iets waar ik dan ook vast op reken). Natuurlijk was het beter en praktischer geweest indien de heer FaberSmid bij de voorbespreking aanwezig zou zijn, maar hij is er zeker wel duidelijk over geweest. Dat brengt mijn op het volgende.
En nu spreek ik geheel voor eigen rekening!
Indien ik een keuze zo moeten maken voor ene 'Anna' (dit zou dan de heer de Lange moeten zijn?) of de heer FaberSmid, dan gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de laatste want deze heer is een van de initiatiefnemers van dit project. Die eer komt hem onverminderd toe. En heeft toegezegt mee te helpen met de organisatie, dan spreekt zijn aanwezigheid bij de voorbespreking vanzelf. Maar goed dit is mosterd na de maaltijd aangezien de heer FaberSmid zich reeds lang van te voren heeft afgemeld.
Dat de heer FaberSmid de aanwezigheid van Anna en Ungarn nog als argument gebruikt, zie ik als een aanvulling 'ten overvloede' , indien het geval zich zou voordoen dat de twee laatstgenoemde heren wel zouden zijn uitgenodigd. Hier hoeft niet verder op worden ingegaan.
Daarbij komt nog dat ik de heer Karel de Lange ken als iemand die veel weet over arabieren, in het bijzonder Shjagya-arabieren. Ik zie niet in hoe dit onderwerp bij kan dragen aan de verduidelijking van de onderhavige standpunten. Dat wordt dat de stijd tussen de dogma's bij de macht twee. Dat draagt zeker niet bij tot het welslagen van deze dag.

Naar ik meen, heb ik dit al eens eerder geschreven, maar dan nog een keer. Ik ben eerder 'toeschouwer' in deze discussie. Ik zou mij nooit zoveel eer toedichten om mezelf 'klassiek' te noemen. En ik bestrijd het bestaan van een Hollandse School, alsof Nederland maar uit twee provincies bestaat, bovendien zijn de vermeende grondleggers van die school een Brabantse en een Limburger. Daarnaast worden alle echte Hollanders, ook die niet volgens die methode rijden of willen rijden, ermee op een hoop gegooid.
Als ik al ergens toebehoor, dan is dat een bijna uitgestrorven richting. Die ik voor mij van waarde acht, maar war ik nooit een 'godsdienstoorlog' over begin, omdat ik tracht (wat heel vaak mislukt) open te staan voor nieuwe gezichtspunten.
Ik hoop dat deze praktijkdag, waar ieder der partijen hopelijk naar eigen voldoening presteert, tot meer begrip leidt voor de standpunten van de andersdenkende.
IK ZOU ERG BLIJ ZIJN INDIEN MEN TOT EEN GEZAMELIJK STANDPUNT ZOU KUNNEN KOMEN.

Ook daarom het volgende.
Ik ben tot het inzicht gekomen dat het niet nuttig is de onderlinge spanning ten top te drijven voor de 'praktijkdag'. Dit zou kunnen uitdraaien op een 'self-fulfilling prophecy' en daar is niemand mee gediend. Als ik zo vrij mag zijn, denk ik dat wij allen het meeste baat hebben bij een geslaagde doorgang van deze dag. Een dag waar ik hoop, en daar wordt in de voorbspreking ook naar gestreefd, ÉÉN IEDER genoeg kans krijgt haar of zijn standpunt in de PRAKTIJK te verduidelijken. Alleen dan zullen alle deelnemers de kans hebben HUN GELIJK TE HALEN, wat dat ook moge zijn.
Mijn persoonlijk streven ligt hierin dat de twee hoofdstromingen hun standpunt duidelijk naar voren kunnen brengen, zonder onnodige 'ruis' en irritatie. Daarmee bedoel ik niet dat men hier op 'Bokt', pittige discussie uit de weg moet gaan, ZEKER NIET . Maar zou het mogelijk zijn niet om de haverklap te roepen dat de dag niet door gaat? Dat maakt het, voor die mensen die er aan werken dit wel te bereiken, niet makkelijker. BIJ VOORBAAT DANK,

Kadankovitch

U heeft groot gelijk dat door dit alles de clinic absoluut geen slachtoffer mag worden. Zoals afgesproken zal ik dan ook mijn bijdrage aan de organisatie leveren. Het gaat niet om het gelijk van de mens, maar de welzijn van het paard en paardensport. Ieder heeft dan ook zijn recht zijn theorie en praktijk bekend te maken. En dat moet toch mogelijk zijn, zonder persoonlijk en met onderbouwde inhoudelijke communicatie mogelijk zijn.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:42

modie schreef:
De aanwezige leden van de voorbespreking zijn:
Bbreedveld,
Vur,
Hermelientje,
Kadankovitch (waar ik heel blij mee ben),
U (professor),
Ikzelf

Het lijkt mij, wellicht een goed idee, om per PB telefoon-nummers uit te wisselen.
De meeste van ons, hebben een lange reis voor de boeg.
En nederland is ook vaak in het weekend niet file-vrij.

Dus wellicht een idee??

Het telefoonnummers uitwisselen is een heel goed idee. Ik denk dat het voldoet als iedereen even nummers uitwisselt met Modie, dan is Modie bij deze centraal aanspreekpunt/sms-ontvanger "fileperikelen".

Ik ben van plan het laptopje mee te nemen zaterdag zodat er wat zaken genoteerd en naderhand uitgewerkt kunnen worden tenzij natuurlijk iemand anders al zin had in die taak. Dan zal ik ook van te voren vast een overzichtje maken van alle mensen die in dit topic in praktische zin hun medewerking hebben beloofd. Kortom ik bied aan om de "administratieve" werkzaamheden die er ongetwijfeld zullen zijn op me te nemen.

Qua rijkunst kan ik niet van betekenis zijn en ik heb geen enkele binding met welke school dan ook, ik probeer gewoon altijd naar iedereen te luisteren en niet te snel te oordelen en er die dingen uit te halen die voor mij nuttig zijn (en eerlijk gezegd valt mij vaak op dat goed rijden in de ene stroming toch wel erg veel overeenkomsten heeft met goed rijden in de andere). Verder ken ik, behalve Kadankovitch, ook niemand van de genoemde mensen in dit topic persoonlijk, sterker nog ik heb geen flauw idee over wie het allemaal gaat. Wel vraag ik me natuurlijk inmiddels af of het puur theoretisch ook mogelijk is in de paardenwereld mee te draaien zonder vetes en ruzie. :+

Ik persoonlijk ga mijn uiterste best doen om op een constructieve manier achter de schermen aan de clinic bij te dragen. Collegavoorbesprekers tot zaterdag. Alle anderen hopelijk tot ziens op de praktijkdag.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:49

Hermelientje schreef:
Het telefoonnummers uitwisselen is een heel goed idee. Ik denk dat het voldoet als iedereen even nummers uitwisselt met Modie, dan is Modie bij deze centraal aanspreekpunt/sms-ontvanger "fileperikelen".

Modie is wel de centrale persoon.

Ik ben van plan het laptopje mee te nemen zaterdag zodat er wat zaken genoteerd en naderhand uitgewerkt kunnen worden tenzij natuurlijk iemand anders al zin had in die taak. Dan zal ik ook van te voren vast een overzichtje maken van alle mensen die in dit topic in praktische zin hun medewerking hebben beloofd. Kortom ik bied aan om de "administratieve" werkzaamheden die er ongetwijfeld zullen zijn op me te nemen.

Cap af dat u deze taak op u wil nemen en dank voor uw aanbod.

Qua rijkunst kan ik niet van betekenis zijn en ik heb geen enkele binding met welke school dan ook, ik probeer gewoon altijd naar iedereen te luisteren en niet te snel te oordelen en er die dingen uit te halen die voor mij nuttig zijn (en eerlijk gezegd valt mij vaak op dat goed rijden in de ene stroming toch wel erg veel overeenkomsten heeft met goed rijden in de andere). Verder ken ik, behalve Kadankovitch, ook niemand van de genoemde mensen in dit topic persoonlijk, sterker nog ik heb geen flauw idee over wie het allemaal gaat. Wel vraag ik me natuurlijk inmiddels af of het puur theoretisch ook mogelijk is in de paardenwereld mee te draaien zonder vetes en ruzie. :+

Persoonlijk denk ik juist dat u daardoor een neutrale persoon bent, die goed kan observeren naar de standpunten van iedere deelnemer.

Ik persoonlijk ga mijn uiterste best doen om op een constructieve manier achter de schermen aan de clinic bij te dragen. Collegavoorbesprekers tot zaterdag. Alle anderen hopelijk tot ziens op de praktijkdag.

Kan niet anders dan gezellig worden achter de schermen, net als voor de schermen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:52

Hermelientje, alvast bedankt!!

Want administratieve hulp is zeer zeker welkom.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:11

Hermelientje, je haalt de woorden uit mijn mond. Zo sta ik er ook in.

Ik ben van harte bereid achter de schermen e.e.a. op me te nemen voor zover mijn gezondheid en verdere verplichtingen dit toelaten.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:03

Beetje domme vraag misschien, maar over welk vd Valk hotel bij Harskamp hebben we het nu eigenlijk? :?

FaberSmid

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:10

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:11

Ja klopt, maar in Harskamp ligt het niet, dus ik vroeg me af of inderdaad het hotel voorbij Apeldoorn werd bedoeld (alhoewel Harskamp daar niet hemelsbreed gezien ver van af ligt, maar ja, je weet maar nooit). ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:15

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:17

dat is Apeldoorn :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:11

KiWiKo schreef:
dat is Apeldoorn :D

Apeldoorn is geloof ik een dorpje vlak bij de wereldberoemde dressuurstad Harskamp.
Zie je nou, ik heb nog wel enige kennis van de dressuurwereld. :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:14

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:18

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:17

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:35

Modie graag bevestiging dat het adres klopt, voordat ik de schuld krijg dat het een anderen van der Valk was.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:56

We houden gewoon dit adres aan.
Weet het verder ook niet, heb nog geen tijd gehad, om het na te trekken.

Als het aan de snelweg ligt, zal het toch niet zo'n probleem zijn?

Dus gewoon Apeldoorn?
Is alleen nog een stukje verder dan ik eerst dacht.
Laatst bijgewerkt door cherie78 op 27-11-09 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:57

Ligt aan de snelweg A1, gelukkig de juiste gegokt.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:59

FaberSmid schreef:
Ligt aan de snelweg A1, gelukkig de juiste gegokt.

Gelukkig, anders zaten we ieder apart, bij een andere van der Valk :+

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:59

modie schreef:

Dus gewoon Apeldoorn?

Ja Apeldoorn en de Link die FaberSmid aangaf, niet Harskamp maar
http://www.hoteldecantharel.nl/infoEnRoute.aspx

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:01

Dus niet hutje op de heide?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 23:02

Professor schreef:
modie schreef:

Dus gewoon Apeldoorn?

Ja Apeldoorn en de Link die FaberSmid aangaf, niet Harskamp maar
http://www.hoteldecantharel.nl/infoEnRoute.aspx

Dan zien we elkaar daar.
Een ieder, accoord?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 23:02

FaberSmid schreef:
Dus niet hutje op de heide?

Dat is voor als ik bejaard ben :+
Dan ga ik "crossen" op de heide :D staan tenminste de "bomen" niet meer zo in de weg *D