horseyfries schreef:Ik zie geen enkel concreet antwoord FaberSmid.....
FEITEN graag! Insinuaties zijn snel gemaakt maar iets minder snel bewezen.....
U verwijt anderen tot u zwart ziet.
zipje71 schreef:Wel een beetje hypocriet dat u dan uw mond houdt!! Al die zielige paarden waar u het alsmaar over hebt helpt u dus niet als het erop aankomt? En ook nog geld verdienen aan die paardenbeulen ook........

U heeft blijkbaar niet alles goed gelezen wat ik alles beschreven heb. Anders had u ook gelezen dat het mij al kwalijk is genomen, dat ik niet mijn mond hou en de paarden help. Dat staat beschreven in de eed waar ieder zich aan heeft te houden, maar aangezien die eed vergeten is door de onnozele onwetendheid van de mens weet u die eed blijkbaar niet.
En aangezien hoefsmeden naar de mening van anderen zo en zo dierenbeulen zijn, omdat ze beslaan kan ik als hoefsmid deze valse veroordeling er ook nog wel bij hebben. En die gebruik maken van hoefsmeden, zijn dan zeker ook dierenbeulen? Indien u werkt of gaat werken, werkt u dan gratis? Bekappen en beslaan is het werk van hoefsmeden en die werken ook niet gratis, op het werk voor goede doelen na. Over hyprocriet zijn gesproken, de eerlijkheid van hoefsmeden kwalijk nemen.
bulck schreef:Ik zie dus ook geen enkele keer dat er toegegeven wordt dat de Hollandse school, what's in a name, gewoon vruchten afwerpt.
Natuurlijk wat doet er nu een naam of meer toe?
Dan kunt u lang wachten, ik persoonlijk zal dat namelijk nooit toegeven niet dat het systeem van Baucher of de hollandse school zijn vruchten heeft afgeworpen. De mafia werpt ook zijn vruchten af, u kunt me nog meer onzin vertellen.
Worden er beelden getoond van zowel de moderne garde als de klassiekere, dan zie ik de moderne er met kop en schouder bovenuitsteken. Dan worden er punten aangehaald die kant nog wal raken , want die zie je in elk systeem terug en zelfs in meerdere disciplines.
U ziet dat en dat is uw beeld, niet het beeld van de klassieke en moderne dressuur omdat het tegen alle regels in gaat. Al dansen en vliegen ze door de bak, maakt voor mij persoonlijk geen verschil.
Als er kritische gekeken wordt naar proeven, zie je gewoon al een groot kwaliteitsverschil, enkel en alleen al in de paarden qua bouw. Maar ook het opzet rond dressuur, pistes etc.
Qua trainen kan je niet oordelen, we leven nu in een mediamaatschappij, waar dat over 15 jaar amper het geval was. Nu kan immers iedereen ook met zijn mobiel, camera ter plekke beeldmateriaal verzamelen. resultaat veel meer plaatjes die gemaakt worden en dus meer fixatie en viserend gedrag mogelijk. als je fouten wil zien kan je ze zien, maar dat is wederom niet eigen aan een trainingstechniek.
Dat er groot kwaliteitsverschil te zien is ben ik met u eens, ik blijf de klassieke combinaties vele malen beter de theorie en praktijk benaderen. Geef mij maar een beeld zoals meneer Klimke en de grootmeesters laten zien. Hoe lang duren de momentopnames?
Dan blessures, feit dat er meer blessures voorkomen tegenwoordig is 1 te wijten aan de populariteit van de paardensport (en sinds anderhalf decennia merkelijk in de dressuur) en 2 gebrek aan kennis en ervaring van ruiters maar minstens zo belangrijk bij trainers.
Dat de blessures door de onnozele onwetendheid in de paardensport komen, dat ben ik met u eens. Dat gebrek aan kennis, is te danken aan de verlies van kennis (vergeten geschiedenis en steeds weer het wiel op nieuw uitvinden), verkeerd vertalen en niet kunnen en willen leren theorie is toch niet belangrijk.
Professor u bent het systeem van het door u genoemde 'Sjefke' meester door lessen te hebben gevolgd bij hem? Want daarop hebt u nog niet ingehaakt. Wat zijn u ervaringen ermee, beschikt u over de juiste instelling en vooral het gevoel wat wel een noodzaak is in dit principe. Op wat voor soort paard hebt u dat toegepast (een snelle vlugge, of een meer apatischere) en wat was het niveau dat u ervoor reed? En wat ging er fout?
Sjefke meester, gaat u nu ook nog beweren dat meneer Sjefke een (groot)meester is?
Want u breekt het allemaal wel af, verstopt je achter Baucher en theorie, maar echt wat u inhoudelijk ervaren hebt blijft vaag...
Waarom moet meneer Professor al die boeken van meneer Baucher, zijn leerlingen en anderen grootmeesters voorkauwen? U kunt toch voor u zelf lezen en ervaren?
Dus zou graag u kant eens willen horen.
Aimee schreef:80 % van de peesproblemen komen door slechte hoefsmeden.
Daarmee blijft 20 % over voor peesproblemen door stomme ongelukjes, slecht rijden en uitglijden.
Waarbij dat laatste vooral voor grote problemen zorgt.
Natuurlijk geef de hoefsmeden maar de schuld, van 80 % van de peesproblemen? Feit is dat de meeste peesproblemen door verkeerd "rijden" komen.
Spronggewrichtproblemen ben ik voornamelijk tegengekomen in Duitsland, waarbij de ruiters de paarden continu zonder ruggebruik laten gaan zodat de grootste druk vooral op de spronggewrichten komt. (of in een erger geval vooral op de voorbenen, heb zelfs een recente foto van een 13-jarig paard met kromme voorbenen door overbelasting op jonge leeftijd. Dit paard werd
níet volgens de "Hollandse school" getraind, dat mag begrepen worden)
In Nederland heb ik het bij enkele dressuurpaarden gezien die getraind werden onder begeleiding van zogenaamde klassieke trainers, overigens vaak gepaard met kissing spines.
Persoonlijk ken ik meer Nederlandse paarden die "gekraakt" worden dan Duitse paarden. Zie ook meer Duitse paarden dressuurmatig gereden worden (ook bij springen) dan Nederlandse paarden. Ziet u in Nederland nog met regelmaat wending om de voorhand, wending om de achterhand, schenkelen, travers, renvers, balkjes en cavaletti om maar wat voorbeelden te noemen, nee ik zie de Nederlandse paarden aan de lange teugel stappen, dan teugels aannemen en draven, zo snel mogelijk galoperen en dan lekker dressuur drillen of springen? Correct longeren dubbele longe en lange teugel is ook uitgestorven in nederland. Over blessures gesproken, natuurlijk weer een hoefsmid aan het werk geweest.Ik blijf het bewonderingswaardig vinden dat HF en Equimotion hier op in blijven gaan
Volgens mij is dit onderwerp een gevalletje 'I told you so'. Maar het gaat nog wel even duren voordat dat in de diepste gelederen van de gevestigde vast-geroeste dressuurwereld doordringt.
Liever vastgeroest in de klassieke dressuur, dan vastgeroest in het Bauchersysteem!
sporter schreef:Nu gaan jullie toch echt te met jullie onzin. Sjef Jansen heeft nooit gezegt dat het LDR rijden zijn uitvinding is. Sterker nog hij is de eerste die roept dat het al eeuwen lang toegepast word. De enige die roepen dat het Sjef zijn systeem is zijn Dhr. Prof. en Dhr. Fabersmid, dus geen woorden in de mond leggen aub
Wij gaan te ver met onze onzin, het zijn de persoonlijke woorden van meneer Sjefke Janssen en zijn hollandse school ruiters? Wij zijn de personen die roepen dat het al zo oud is als de weg naar Rome, dat is terug te lezen. Wij leggen niemand woorden in de mond, maar onze woorden worden verdraaid.
Maar waarom heeft meneer Sjefke Janssen leren paardrijden op een Bauchermanege? Waar komt dan de wijsheid vandaan dat het het systeem van meneer Sjefke Janssen is en zijn hollandse school ruiters? Dat de hollandse school ruiters tekorten van de dressuur aanvullen (welke tekorten is ook nog steeds niet beantwoord)? En dat de hollandse school ruiters uitgeleerd zijn?
sporter schreef:Ik zal het vertellen, kan je nog zoveel u en Mijnheer gebruiken. Jij bent gewoon een grote kwatsert. En na apert? ben jij niet de gene die roept dat we allemaal het scala moeten gebruiken? Wat loop je dan te zeuren over na apen? Dat doe je dan toch net zo goed alleen een ander ''systeem''
Neem aan dat u mij bedoeld, waarom persoonlijk aanvallen met kwatsert (is dat een nederlands woord?)?
Waar heb ik geroepen dat ieder het scala moet gebruiken? Dressuur bestaat toch uit het scale? Als u dat niet wil gebruiken, doet u dat toch lekker niet? Vraag me dan serieus af hoe u dan hobbeld, aangezien het dan niet rijden is?Zal ik je nog een wijsheid meegeven. Beleefd en respect hangt niet af van Mijnheer en U zeggen, maar hoe men omgaat met de gene waarover of mee men discusseerd. Wat dat betreft moet JE nog een hoop leren.
Als u uw eigen wijsheid nu in acht neemt, zal u vast stukken beleefder schrijven.bulck schreef:Dat van werth dat klopt niet e. Die rijdt met al haar toppaarden volgens de 'hollandse school' en dat reeds geruime tijd. Dus wanneer zou ze die les hebben geleerd en terug omgeschakeld zijn? En klassieke achtergrond heeft ze al, immers is ze getraind geweest door Klimke...
Mevrouw volgens de hollandse school rijden? Wanneer heeft meneer Baucher zijn wijze lessen mogen leren? Meneer Baucher had ook al zijn klassieke basis, dus?
vur schreef:Wie Isabell ooit haar paard met de kin op de borst heeft zien rondrijden, mag nu zijn vinger opsteken. Hoezo rijdt zij volgens de Hollandse school? Echt niet. Laag en lang en een beetje achter de loodlijn ja, maar Hollandse school, lees rollkur, echt NIET!!!!!

Wie zich aan de handleiding houden, mogen nu hun vinger opsteken?
Hollandse school: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandse_School