LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:38

Mooi, je kan citeren... En wat is nu je doel?
Dat heb ik er toch ook al in't kort staan? :)

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:40

Dat mevrouw van grunsven niet haar eigen paarden van begin tot eind zelf rijdt.

Painted Black is in 1997 gefokt door de familie van de Valk-Van Anholt te Meyel. Inmiddels is hij in eigendom van J.M van Uytert, J.H.J.M Kelders, A. van Grunsven en S. Janssen. Als 3 jarige is hij met ruiter Hans Peter Minderhout als tweede geëindigd in de finale van de VSN-Troffee/dressuur. Een jaar later werd hij bij het AES voorgesteld en werd onmiddellijk 'approved'. Na vele overwinningen in de hengstencompetities en twee maal selectie voor het WK jonge paarden is hij in 2004 ook goedgekeurd bij het KWPN met de volgende cijfers: Stap: 7.5, Draf: 7, Galop: 7.5, Geschiktheid als dressuurpaard: 7.5. Hierna is hij met Anky van Grunsven als vaste amazone verder ontwikkeld naar Grand Prix niveau met vele nationale en internationale successen. Ondertussen laat hij ook via zijn nakomelingen van zich horen. In 2003 wordt Winner Black (Painted Black x TCN Partout x Goudsmid) als duurste verkocht op de Veulenveiling te Maren Kessel voor 15.000 Euro. Eén jaar later, in 2004, wordt Zalzatime (Painted Black x Goodtimes x Burggraaf) het duurst verkochte hengstveulen op de Prinsjesdagveiling te Ermelo voor een recordbedrag van 96.000 Euro.
Painted Black is ook goedgekeurd voor Oldenburg en op 29 november 2007 is hij goedgekeurd voor het Hannoveraanse stamboek.[1] In 2008 behaalde Painted Black onder Anky het Nederlands Kampioenschap Zware Tour.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:42

Maar wel als jonge paarden die dus enkel basis hebben. ;)

En Bonfire heeft ze toch van begin tot eind zelf gereden? Of noem jij 5 dagen onder het zadel klaar voor GP?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:46

Bonfire kwam in 1985 op 2,5 jarige leeftijd op stal bij Anky van Grunsven. Hij was als dekhengst niet goedgekeurd en daarom werd hij door zijn fokker Bernd Westerholt verkocht. De 17-jarige Anky vond Bonfire prachtig en de ruin kwam voor ruim 20.000 gulden naar Erp. Er waren zowel ups als downs, maar de ruin bleek aanleg te hebben voor de hogere dressuuroefeningen. Anky was op dat moment nog actief in de wedstrijdring met haar paard Prisco, maar Bonfire werd achter de schermen alvast voorbereid om het stokje van Prisco over te kunnen nemen.
Toen Anky stopte met Prisco werd Bonfire haar wedstrijdpaard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:48

Dat dacht ik wel dat je dat eruit op maakte, mijn merrie werd ook "achter de schermen" klaar gestoomd voor wedstrijden terwijl ik nog actief was met mijn pony. Mag je twee keer raden WIE haar achter de schermen klaar stoomde?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:49

Anky nou goed?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:49

Mocht ik willen. Neen dat was toch echt ik zelf. :') Dus grote kans dat Anky Bonfire ook zelf heeft klaargestoomd ;) Dat heeft ze welliswaar niet op wedstrijd gedaan. (gelukkig maar)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:51

Ja zeer grote kans, in dromenland denk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:54

Was je er bij FS dat je er zo van overtuigd bent dat ze het niet gedaan heeft? Bij mijn weten heeft ze Bonfire nl geheel zelf beleerd met hulp v SJ

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:55

Zal het eens vragen, denk van niet omdat mevrouw van Grunsven te druk was met wedstrijden rijden met Prisco?
En zo wel dan mogen ze de tekst wel aanpassen, nu staat het er onduidelijk dat ik lees van niet en u van wel?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 14-09-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:55

Ze rijd nu toch ook meerdere paarden per dag terwijl ze wedstrijden rijd? :?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:02

FaberSmid schreef:
En zo wel dan mogen ze de tekst wel aanpassen, nu staat het er onduidelijk dat ik lees van niet en u van wel?

Waar een mens zich al druk om kan maken zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:03

Zal ik haar boek er bij nemen dat ik ooit gekregen heb bij een aantal aankopen in een ruitershop? :')

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:04

Ja waarom zou de mens zich toch druk maken om hyperflexi en de hollandse school van meneer Sjefke Janssen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:04

pharagirlke schreef:
Zal ik haar boek er bij nemen dat ik ooit gekregen heb bij een aantal aankopen in een ruitershop? :')

Goed idee, dat boek heb ik hier niet in de kast staan.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:06

Zouden we maar weer ontopic gaan??
Alles met al heeft ze al heel wat paarden versleten, vooral met de LDR.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:07

zoals Professor? Noem eens voorbeelden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:14

Over prisco vind ik dat ze L2 gestart is met hem. Dat was in 1980. Weet niet hoe de regelementen toen zaten en hoe de niveau's ingedeeld werden? Is nl zo'n 10 jaar voordat ik geboren ben :')

Een citaat over Bonfire:
Citaat:
Alhoewel... Er waren ook snel wisselende gevoelens over de kwaliteiten van Bonfire. De ene dag wist ik zeker dat ik een absoluut supertalent onder het zadel had en een dag later vond ik dat we de grootste miskoop van ons leven hadden gedaan.

Doet me vermoeden dat zij hem gereden heeft... Ik zoek even verder of ik meer bevestiging/ontkrachting kan vinden dan dit.

Citaat:
Ik heb met Prisco en met Bonfire ook les gehad van Jo Rutten, ook al zo'n baken van rust

Iemand vroeg wat Sjef zelf bereikt heeft:
Citaat:
Bovendien reed hij zelf op niveau. Met Oron scoorde hij hoog op het CHIO van Aken en op een haartje na miste hij de teamplaats in Oranje voor de Olympische Spelen van Los Angeles. Hij werd met de merrie Bo derde op het Nederlands kampioenschap in 1991. In datzelfde jaar eindigde hij met Bo als achtste op het EK in Donaueschingen en had daarmee een aandeel in de bronzen Teammedaille.

Kortom; Sjef komt niet zomaar uit de lucht vallen zoals eerder beweerd werd.

Komt dus uit het boek "Anky: een leven met bonfire".

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:23

pharagirlke schreef:

Bedoel daarmee, veel paarden gebruikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:25

Nog steeds geen voorbeelden.... Elke topruiter heeft veel paarden onder zijn kont gehad. Menig stalruiter op een handelsstal heeft er ook een hoop "gebruikt". Maar die zijn heus niet allemaal stuk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:26

http://www.bokt.nl/wiki/Sjef_Janssen
Sjef ging de manegelessen verzorgen nadat hij een cursus klassieke rijkunst had gevolgd in Neeroeteren (België). Helaas ging de manege failliet, maar Oron ging als maar beter lopen. Sjef bracht de hengst uit in de L, M en later ook de Z-dressuur. In 1983 reed hij voor het eerst mee op het Nederlands kampioenschap, hij werd er kampioen in de Z dressuur. Hij werd met Oron opgenomen in het Nederlandse team en behaalde een bronzen medaille op het Europese Kampioenschap in Aken met het team. Individueel behaalde hij in Aken een 8e plaats. Hij greep helaas net naast een teamplaats voor de Olympische Spelen van Los Angeles en was daar zo teleurgesteld door dat hij Oron verkocht naar Amerika. De vrouw die het paard kocht wou het dier per sé hebben en bleef Janssen maar bestoken, uiteindelijk heeft hij een hoog bedrag genoemd waarvoor het paard naar Amerika is gereisd. Maar hij bleef bezig met het africhten en trainen van paarden tot Grand Prix-niveau.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:29

Professor schreef:
pharagirlke schreef:

Bedoel daarmee, veel paarden gebruikt.

Maar er staat toch "versleten, vooral met de LDR"? Krabbelt de Professor terug als hij op 'stemmingmakerij' betrapt wordt?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:24

hopla schreef:
Een paard hoort door training mooier te worden. Met name de hals, achterhand en het paard dient de buikspieren aan te spannen.
Is dat bij Salinero ook het geval?

Afbeelding

Vind van niet.
Kijk ruglijn.
Kijk naar de hals.
En dan die achterhand??
Zie geen mooie bespiering.
Zie wel een gedwongen paard, met geen lichte aanleuning.
Kijk naar de bovenlip.
En die man achter dat paard. (grapje)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:28

En bovendien een paard wat op de voorhand loopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:41

En dat zagen we natuurlijk niet bij het eerder getoonde voorbeeld van Alrich... Maar dat was een moeilijk paard die mag dat :D