Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sin schreef:Je hoeft me niet te beledigen omdat ik een uitgesproken mening heb.
Spakenburg ken ik niet, Bibble belt nog minder. Maar ik kan ruiken waar je me wil mee associëren.
Ik heb trouwens geen 'vent', ik heb een man. Een vent is een gesneden ezel.
Sin schreef:in mijn ogen niet nee, maar dat is een andere discussie
Yeyo schreef:Sin schreef:Je hoeft me niet te beledigen omdat ik een uitgesproken mening heb.
Spakenburg ken ik niet, Bibble belt nog minder. Maar ik kan ruiken waar je me wil mee associëren.
Ik heb trouwens geen 'vent', ik heb een man. Een vent is een gesneden ezel.
ik beledig helemaal niemand, ik lees gewoon vol verbazing het feit dat jij vind dat ik maar geen kind had moeten krijgen omdat ik erbij werk, en nog verbaasder omdat dit uit de mond van een vrouw komt.
dat was anno 1950-1970 de mode......ik vind het bizar dat iemand anno 2009 nog zo bekrompen kan denken.
de bible belt, Spakenburg, Epe, Vroomshoop, die oorden die houden er dezelfde mening op na als jij, vandaar dat ik me dat afvraag, ik ken nl verder geen sterveling meer in mijn omgeving die er zo over denkt. Ja mijn oma, maar die is 90.
Yeyo schreef:en nog verbaasder omdat dit uit de mond van een vrouw komt.
dat was anno 1950-1970 de mode......ik vind het bizar dat iemand anno 2009 nog zo bekrompen kan denken.
Citaat:De criteria voor leven en welzijn van een kind zijn van buíten wellicht veranderd, doch vanuit het kind niet.
Sin schreef:Oh maar ik ben wel degelijk geëmancipeerd hoor! Ik kies gewoon niet voor een kind, omdat ik weet dat ik met mijn huidige levensstijl hem/haar niet kan geven wat hem/haar toekomt. Dat zou in mijn ogen egoïstisch zijn. Helaas denken de meeste mensen daar anders over.
Yeyo schreef:Ooms, tantes e.d. die jij noemt HC, zijn doorgaans niet van toepassing meer bij een gedomesticeerd paard.
Yeyo schreef:Onzin? Dus jij stelt nu dat je maar een complete paardenfamilie moet aanschaffen als je op de correctie manier paarden wil houden?
Dan reed er niemand paard meer en was deze hele discussie totaal onnodig dus.
Yeyo schreef:Onzin? Dus jij stelt nu dat je maar een complete paardenfamilie moet aanschaffen als je op de correctie manier paarden wil houden?
Hahaatje schreef:maar ik denk niet dat die mogelijkheid voor iedereen is weggelegd.
Huertecilla schreef:Yeyo schreef:Onzin? Dus jij stelt nu dat je maar een complete paardenfamilie moet aanschaffen als je op de correctie manier paarden wil houden?
Of met anderen een groep samenstellen ja.
Het is nu eenmaal een fundamenteel aspect van paardengedrag.
De vrijheid om natuurlijk gedrag te vertonen is een fundamele dierenvrijheid voor dieren houden.
Hebben ze die mogelijkheid ioet, dan is dat zeer nadelig voor hun welzijn en ook ontzeg je hen de voor de diersoort paard kenmerkende sociale ontwikkeling.
Als je die omstandigheden niet kan bieden, dan hoor je geen paard te hebben.
Als daardoor de meeste eigenaars geen paard zouden kunnen hebben, dan is dat geen reden voor schamperheid of afwijzing maar voor HEEL diep schamen.
Je hebt dat een onacceptable compromis gesloten met een fundamenteel welzijnscriterium van jouw paard omdat jíj zo nodig een paard wil.
hc
Hahaatje schreef:Ik zit echt met verbazing de reacties van sommige mensen te lezen...
HC, zoals jij dat beschrijft, denk je er zo bij alle gedomesticeerde dieren over? Dus bijvoorbeeld ook dat je geen hond alleen moet nemen want die leven normaal gesproken in een roedel (om maar even een voorbeeld te noemen)?
edit: ik vraag dit overigens puur uit nieuwsgierigheid hoor. Heb net de website even snel bekeken en vind de manier waarop jullie met dieren omgaan prachtig maar ik denk niet dat die mogelijkheid voor iedereen is weggelegd.