Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MamboBeach schreef:Je gaat je nu achter moeilijke paarden schuilen en dan wel er direct achteraan zeggen dat het een ruiterfout is maar het moet toch gezegd worden dat het kapot gereden paarden zijn van een ander. Daar ging het verhaal ook over, er zijn uitzonderingen. Jullie doen ook of jullie moeilijke paarden rijden en andere mensen niet. Het is mij nu wel duidelijk hoe de vork in de steel zit... Ik zou zeggen, kom een keer naar mijn huis en rijd die van mij even. Waar hebben we het eigenlijk over?!
suleilitha schreef:MamboBeach schreef:Je gaat je nu achter moeilijke paarden schuilen en dan wel er direct achteraan zeggen dat het een ruiterfout is maar het moet toch gezegd worden dat het kapot gereden paarden zijn van een ander. Daar ging het verhaal ook over, er zijn uitzonderingen. Jullie doen ook of jullie moeilijke paarden rijden en andere mensen niet. Het is mij nu wel duidelijk hoe de vork in de steel zit... Ik zou zeggen, kom een keer naar mijn huis en rijd die van mij even. Waar hebben we het eigenlijk over?!
Kee, pb me maar even wat je hebt staan, en waar je ongeveer woont en hoe we in contact kunnen komen.
MamboBeach schreef:Je gaat je nu achter moeilijke paarden schuilen en dan wel er direct achteraan zeggen dat het een ruiterfout is maar het moet toch gezegd worden dat het kapot gereden paarden zijn van een ander. Daar ging het verhaal ook over, er zijn uitzonderingen. Jullie doen ook of jullie moeilijke paarden rijden en andere mensen niet. Het is mij nu wel duidelijk hoe de vork in de steel zit... Ik zou zeggen, kom een keer naar mijn huis en rijd die van mij even. Waar hebben we het eigenlijk over?!

KiWiKo schreef:maikeltje schreef:Dat is dan een beetje meten met twee maten. Want als je jouw redenering volgt dan zou je dit paard gemakkelijk zonder slof moeten kunnen rijden omdat, als het mis gaat, jij niet ruiter genoeg zou zijn om het op te lossen. Ruiterfout dus. Zo zie je maar, het gebied is niet zwart-wit, maar voor een groot gedeelte grijs. Want je zou kunnen redeneren dat de slof er nu aan hangt omdat de ruiter het die ene procent niet op kan lossen en dus zijn of haar onkunde in dat ene procent zal moeten compenseren met een slof![]()
Zo redeneer ik niet, maar jullie wel. Want als ik jullie redenatie volg dan zouden hulpteugels, wanneer het paard voldoende is voorbereid, niet nodig zijn.
ga ik in mee.........![]()
met die kanttekening dat het inderdaad een ruiterfout is om als extra hulp een slof eraan te hangen........ WANT, Sul heeft in haar achterhoofd een stemmetje die zegt dat ze op het moment supreme, misschien net effe niet handig, snel genoeg is..... en sul wil niet verongelukken
![]()
![]()
sul kan in deze ook als Kim gelezen worden![]()
![]()
maar absoluut dus een ruiterfout, alleen een onderkende ruiterfout
![]()

suleilitha schreef:20 jaar ervaring is heel wat...... ik ga me bijna dom voelen met dik 35 jaar ervaring
KiWiKo schreef:Yamcha schreef:Met dat ruiterfout van jou bedoel je dan dat je niet handig genoeg bent om dat paard aan te kunnen? Dat is misschien waar. Maar je bent dan verstandig om je eigen kunnen en kennen correct in te schatten, en dat is dan weer geen ruiterfout
ik ben inderdaad voor sommige paarden niet snel of handig genoeg............. en dan hang ik er een slof aan, want ik weet dat ik dat net effe niet ken hendelen........... en dat is mijn ruiterfout.........
en ik vind het niet ergom die ruiterfout te hebben
ik weet dat ik een hele eerlijke ruiter ben, en ik weet dat ik soms tekort schiet........ in mijn kunnen......
so be it
suleilitha schreef:20 jaar ervaring is heel wat...... ik ga me bijna dom voelen met dik 35 jaar ervaring
Het klopt dat er paarden zijn die een dusdanige kronkel in de kop hebben dat je ze beter kunt afschaffen, maar dat is inderdaad een heeeeel klein percentage. Kort en goed ben ik er in totaal twee stuks tegengekomen. Ze zijn beide in de voedselketen belandt.
Verder ben je weeeeeeeer bezig met aannames, beste MamboBeach, bijvoorbeeld over het slofgebruik bij de hengst die ik momenteel even onder handen heb. Ik heb namelijk nergens gezegd dat dat een moeilijk paard is, dat is hij ook niet, behalve.... als hij in de buurt komt van merries, en dat zijn maar spaarzame momenten. Maar in een spaarzaam moment kán er een heel ernstig ongeval gebeuren en dat wil ik voorkomen. Manlief is al maanden uit de running door een ongeval met een paard en ik heb niet de behoefte om een paar krukken met hem te delen, hoeveel ik ook om hem geef.....
O Maikeltje, ben je er ook weer? Nog even over dat gebroken been, manlief zat niet op het paard, ik denk dat je de toedracht wel weet, overigens. Had niks met te snel willen te maken met een paard wat er niet klaar voor was. Dit was dus een geval van een reddeloos verloren paard.
Zal jou daar niet op veroordelen, dat doe je zelf... suleilitha schreef:20 jaar ervaring is heel wat...... ik ga me bijna dom voelen met dik 35 jaar ervaring
Het klopt dat er paarden zijn die een dusdanige kronkel in de kop hebben dat je ze beter kunt afschaffen, maar dat is inderdaad een heeeeel klein percentage. Kort en goed ben ik er in totaal twee stuks tegengekomen. Ze zijn beide in de voedselketen belandt.
Verder ben je weeeeeeeer bezig met aannames, beste MamboBeach, bijvoorbeeld over het slofgebruik bij de hengst die ik momenteel even onder handen heb. Ik heb namelijk nergens gezegd dat dat een moeilijk paard is, dat is hij ook niet, behalve.... als hij in de buurt komt van merries, en dat zijn maar spaarzame momenten. Maar in een spaarzaam moment kán er een heel ernstig ongeval gebeuren en dat wil ik voorkomen. Manlief is al maanden uit de running door een ongeval met een paard en ik heb niet de behoefte om een paar krukken met hem te delen, hoeveel ik ook om hem geef.....
O Maikeltje, ben je er ook weer? Nog even over dat gebroken been, manlief zat niet op het paard, ik denk dat je de toedracht wel weet, overigens. Had niks met te snel willen te maken met een paard wat er niet klaar voor was. Dit was dus een geval van een reddeloos verloren paard.