Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
callunairis schreef:wat betreft PK en NO, ja, dat komt ook dichtbij wat te zien is op de wedstrijden, met het verschil dat zij hun paarden wel bijelkaar kunnen houden en VOORAL een goed trainingsbasis hebben...
hen zie je hun paarden tijdens de opwarming echt NIET zo 'oprekken'..
Waratje schreef:Dat ben ik dus niet met je eens. Er zijn genoeg paarden die niet op een verstandige manier hun balans onder de ruiter zoeken en daardoor gruwelijk op de voorhand komen. Die gaan daar dus op termijn ook echt op stuk.
KiWiKo schreef:Als je bij een redelijk bekende ruiter bent, en je ziet daar een stukje training waar je je vraagtekens bij heb, en je vraagt dan gewoon oprecht de hoed van de rand...... en ze laten je het zien, leggen het uit....... dan snap je al een stuk meer van de materie dan als je alleen filmpjes van youtube bekijkt, en verder graag je mening vormt die het liefst niet afwijkt van de rest van de gemiddelde mens
callunairis schreef:Ik probeer hier een vriendelijke discussie aan te wakkeren (dus niet schelden en geen vervelende dingen naar elkaar gooien) over de moderne dressuur tegenover de klassieke dressuur.
Over het welzijn van het paard in de moderne dressuur.
Ik heb het geprobeerd in een eerdere post maar om een of andere reden is deze weggehaald. Misschien vanwege een web adres dat ik had opgegeven. Dit was helaas een erg goede website die mijn stelling beargumenteert.
Ik vrees echter ook om de poging van de discussie zelf, dit laat al zien dat dit een zeer gevoelig onderwerp is.
Omdat ik de website niet mag posten zal ik zelf enkele argumenten hier opgeven, argumenten waarmee ik het dus eens ben:
Veel oefeningen die gedaan worden bij de moderne dressuur (let op, dit wordt zelfs op hoog niveau gedaan!!! Ik heb het oa over olympische spelen) zijn in mijn ogen (en de ogen van anderen waaronder experts op gebied van anatomie van het paard) ZEER SLECHT voor het paard.
-Oefeningen zoals het hoofd zeer ver achter het bit, de rollkur zoals ze dat noemen.
Ik had hiervan een plaatje bij mijn profiel gezet, deze is echter ook weggehaald.
Verder zijn veel verzamel oefeningen die tegenwoordig in de moderne dressuur gedaan worden, mooi om te zien (spectaculair) maar ze hebben niets met verzamelen te maken!
(nogmaals, ik kan helaas geen plaatjes laten zien hier)
Ik weet niet of ik hier namen mag noemen maar er is een dierenarts die onderbouwd waarom de moderne dressuur zeer slecht is voor het paard (je mag zelf kiezen of je het hier mee eens bent of niet)
NOGMAALS, ik wil deze discussie aangaan voor het WELZIJN van het paard!!!

sanne83 schreef:en de mening van tientallen dressuur meesters? ook niets waard? Er worden niet voor niets door tientallen mensen van de oude stempel verenigingen voor het behoud van klassieke dressuur en tegen de moderne dressuur opgericht. Die mensen weten er vast ook niets van![]()
Niet doen alsof het een discussie is die alleen gevoerd wordt op bokt door een paar penny meisjes, die het sielugh vinden., want dat is het zeker niet! het is een internationale discussie en niet voor niets!
Ikzelf hoef hier absoluut niet over te discussieren; ik heb een aantal keer demonstraties gezien van anky en imke waar ik genoeg gehoord en gezien heb, daar hoef ik absoluut niet meer van te weten. Ze spreken zichzelf constant tegen, datgene wat ze zeggen dat ze doen, doen ze niet.
suleilitha schreef:Alleen al dat ze verenigingen oprichten tégen de moderne dressuur zegt mij genoeg over de oogkleppen die ze dragen
Ze staan nergens anders voor open dan voor hun eigen visies, en dat is jammer. Dat ze iets oprichten voor behoud van de klassieke dressuur is mij prima, maar dat ze tevens dingen in het leven roepen tegen de moderne dressuur raakt kant noch wal.
Callunairis, je vraagt van ons om met gefundeerde posts te komen? Wanneer krijgen we de eerste van jou dan te lezen?
Verder kan ik me niet voorstellen dat er mensen blij zijn met dit soort info, temeer omdat het een al uit den treure uitgemolken onderwerp is waar tig discussies over zijn geweest, dus hot-news was het zeker niet.
Wat je bedoelt met de zin: wie de pot verwijst dat ie zwart ziet, ontgaat me even totaal maar da's off-topic.
KiWiKo schreef:verder is er op geen enkele inhoudelijke post van mij ingegaan door TS, alleen maar kinderachtig gemoddergooi van haar kant uit
.
. Het kan mij dan ook niks schelen wat de wereldtop doet, maar ik heb wel mijn vraagtekens bij lui die het allemaal ietsjes anders begrepen hebben (of na-apers), ook als die op een of andere manier ook GP geworden zijn. De na-apers in de basis zijn natuurlijk het ergste, die met een of ander kul-verhaal hun paard achter de loodlijn sjorren.
je staat niks open, jij hebt je mening.... en PUNT 
KiWiKo schreef:welneeje staat niks open, jij hebt je mening.... en PUNT
en ik gooi niet met modder hoor, en daarnaast ben ik een open boek voor elke bokker om te lezen.... en daaruit op te maken of ik wel of niet enigsinds kan staven wat ik vind/beweer.
Ik hoef ook niet met filmpjes van mensen te strooien, want ik kan namelijk gewoon in woordjes onderbouwen wat ik bedoel.
Lovely schreef:Doe mij maar gewoon paardrijden.
Dank je wel voor je antwoord Kim, voor mij is het niet anders. Het kan mij dan ook niks schelen wat de wereldtop doet, maar ik heb wel mijn vraagtekens bij lui die het allemaal ietsjes anders begrepen hebben (of na-apers), ook als die op een of andere manier ook GP geworden zijn. De na-apers in de basis zijn natuurlijk het ergste, die met een of ander kul-verhaal hun paard achter de loodlijn sjorren.
callunairis schreef:KiWiKo schreef:welneeje staat niks open, jij hebt je mening.... en PUNT
en ik gooi niet met modder hoor, en daarnaast ben ik een open boek voor elke bokker om te lezen.... en daaruit op te maken of ik wel of niet enigsinds kan staven wat ik vind/beweer.
Ik hoef ook niet met filmpjes van mensen te strooien, want ik kan namelijk gewoon in woordjes onderbouwen wat ik bedoel.
welles niettus