slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjaenrene

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:12

Als je niet weet hoe een slof vastmoet moet je hem al niet gebruiken en als je hem al moet gebruiken doe het dan met een instructeur in de buurt die wel weet hoe hij vastmoet bij jouw paard ( want elk paard is anders) en die ook ziet of het een oplossing of een kwelling is!
Dwang is soms nodig want anders was er chaos in de wereld!

dapiejduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:41

Ik gebruik ook een slof. Deze doe ik zijlangs.
Vind het totaal geen dierenmishandeling zolang je je paard de kans geeft ook zijn ruimte te geven ivm zijn hals en alles.
Ik heb hetzelfde met mijn pony dnek ik.. Hij is lastig in het begin zonder slof.. kop omhoog en er is niks aan te beginnen maar zodra ik de slof erom doe is hij iig nageeflijk en kan ik over op de teugel ipv teugel en slof. Dan laat ik de slof gewoon lang

stoneysmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:23

Emaartje schreef:
Had een vraag niet iedereen zal hier mee eens zijn,of een hekel aan de slof hebben,maar toch stel ik hem even hier,
ik heb soms met losrijden net dat beetje meer nodig om hem er door te krijgen en rijdt hem vooral lang laag en rond(voorwaarts neerwaarts)kan ik dan beter de slof tussen de voorbenen vastmaken of opzij,ik doe altijd tussen de voorbenen,maar hoorde dat een paard dan graag gaat hangen,wie kan mij er meer over vertellen,en hoe je de slof hetbeste kunt gebruiken op een goede manier!!

foto;s zijn ook welkom..

het beste aan de singel dan heeft het paard ook wat meer vrijheid.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:24

stoneysmokey schreef:
het beste aan de singel dan heeft het paard ook wat meer vrijheid.

Dat moet je me eens uitleggen......