Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjaantje schreef:Sannessep schreef:Die site is er om INFORMATIE te VERSCHAFFEN. Dat ga ik je niet voorkauwen, de HOE's en WAAROM's kun je daar zelf lezen. Ik ben je kleuterjuf niet die gaat zitten voorlezen, als je je er enigzins in intereseert dan zoek je zulk soort dingen zelf op.
Ow ja, en ik ben niet goed in het hele uitleg-en-overtuig-gebeuren, het proberen van het uitleggen heb ik al gedaan, dat probeer ik in de gehele discussie al en dat is dus klaarblijkelijk iedere keer weer mislukt, ik ben geen student communicatie! Jij zult hier beslist heel goed in zijn...
Euh kleuterjuf? Volgens mij weet jij dan niet was een discussie inhoudt.
Als je niet in staat bent/geen zin hebt om argumenten te geven, waarom blijf je dan in godsnaam posten in dit topic? Dat is gewoon niet hoe een discussie werkt. Je kunt wel heel kinderachtig beginnen over m'n studie, maar ik vind het gewoon jammer dat je het me niet probéért uit te leggen, maar goed ik heb de hoop al opgegeven.
Ook ik ben niet pertinent tegen, maar vind er eigenlijk hetzelfde van als Lielle.
@Daan_Ordeal; bedankt voor je verhaal! Rij je nu geen wedstrijden (meer), omdat dat niet bitloos kan?
Lielle schreef:Kennelijk is het wel een goed argument als je zelf ervaart dat een paard bitloos fijner loopt dan met bit, maar andersom geldt dat niet. En verwijzen naar web sites vind ik een dooddoener; als je niet met eigen woorden iets kunt toelichten, kan ik niet erg onder de indruk zijn van de argumentatie en de ervaring waarop die is gebaseerd.
KiWiKo schreef:heiditjj schreef:Detour, paarden zijn levende wezens en geen enkel levend wezen is gelijk aan de ander. 1 van mijn paarden gaat volledig over de zeik van het bit (heeft nooit nare ervaringen gehad overigens), 1 is veel rustiger en beter te houden zonder bit en ontspant zich bitloos wel en met bit niet(is een vreselijk het type waar ik geen vreemde op durf te zetten). Ook hier geldt dus weer, niet alles over 1 kam scheren
zo ken ik paarden die complete flikflakken laten zien bitloos............ die zijn veel te sensibel voor de harde inwerking van bitloze optomingen........ op een stalhalster gaat wel, maar iets anders moet je er gewoonweg niet aanhangen.......... stang en trens is overigens geen probleem
Sannessep schreef:Als het geen goed argument is dat je paard fijner loopt zonder bit, dan is het ook geen goed argument om te zeggen dat je paard fijner loopt met bit. Dit geldt dan toch twee kanten op?
Citaat:Ik ben het met je eens dat dit (verwijzen naar) niet echt een manier van discussie voeren is hoor. Maar ik doe dit omdat het daar gewoon best goed uitgelegd wordt (en door meerdere onderzoeken wetenschappelijk ondersteund wordt) en ik dit niet goed kan verwoorden, tenzij ik hier een gehele pagina over moet typen.
Citaat:Ik vind het heel moeilijk om iets kort te zeggen, maar dat is denk ik al meerdere mensen opgevallen, omdat mijn posts over het algemeen vrij lang zijn. En dan vaak als ik het er eindelijk heb staan, dan bevalt het me nog niet hoe ik het uitleg, omdat het niet duidelijk genoeg is. Dus ik ben niet goed in discussies, mijn excuses hiervoor, maar ik wil toch wel graag mee doen in dit topic, dus probeer ik zo goed en zo kwaad als dat gaat me er enigzins in te mengen.
detour schreef:Daan, zo zinloos vond ik de discussie niet.![]()
bedankt voor je verhaal.![]()
Voor jou is bitloos dus een oplossing waar jij je goed bij voelt.
En dat is je goedrecht!![]()
maar dat het beter IS? Tsja, daar blivjen we een meningsverschil over houden vrees ik.
Langskomen hoeft van mij niet maar als je foto's wilt plaatsen van die hengst, lijkt me dat erg leuk! Van jezelf trouwens ook, ben heel benieuwd naar het beeld.
detour schreef:.. Of aan het feit dat men bitloos rijdt op een enorm groot en sterk vluchtdier..
Daan_Ordeal schreef:detour schreef:Daan, zo zinloos vond ik de discussie niet.![]()
bedankt voor je verhaal.![]()
Voor jou is bitloos dus een oplossing waar jij je goed bij voelt.
En dat is je goedrecht!![]()
maar dat het beter IS? Tsja, daar blivjen we een meningsverschil over houden vrees ik.
Langskomen hoeft van mij niet maar als je foto's wilt plaatsen van die hengst, lijkt me dat erg leuk! Van jezelf trouwens ook, ben heel benieuwd naar het beeld.
Dit is dus de reden waarom ik het een onzinnige discussie vind. Die opmerking, met die smiley er bij komt op mij neerbuigend over. Misschien dat ik het verkeerd opvat hoor, maar zo plaats jij wel vaker van die opmerkingen. Ik vind een discussie leuk, maar dan wel op een respectvolle manier.
Ik zei dat ik hier een keer foto's zag van iemand die haar hengst netjes bitloos reed, ik ken dat meisje dus helemaal niet en zou niet weten hoe ik aan foto's van haar moet komen![]()
Foto's van mij en Ordeal staan in mijn profiel
x_Marr schreef:detour schreef:.. Of aan het feit dat men bitloos rijdt op een enorm groot en sterk vluchtdier..
Uhm, of dat we uberhaupt rijden op een groot en sterk vluchtdier?
Echt denk je dan echt dat 2 verschillende remmen zoveel verschil uitmaken?
Dat jij alle paarden over 1 kam wil scheren, is je eigen probleem.
Voor sommige paarden zal bitloos minder goed werken dan met bit, voor sommige paarden juist beter, voor anderen paarden hetzelfde, maar met meer ontspanning... etc. etc..
Lielle: Maar ik geloof dat alleen de diehard naturals/bitlozen die opmerkingen maken... en kijk wat voor 'argumenten' er nu komen TEGEN bitloos... tja..