Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roos_s schreef:haha idd... en dan ook nog opgeleidt op een manier waar ik niet vrolijk van wordt... maar goed dat is weer een andere discussie
vindt jou paard idd goed lopen vossie zo!!

KiWiKo schreef:ik rij ook elk paard gelijk vanaf het begin technisch correct....... dus nageeflijk............
waarom moet je een paard in het begin uit elkaar laten lopen, op de voorhand en technisch niet voor elkaar???? dat is alleen maar slecht voor zo een dier
.
. lalunamyo schreef:ach ja , kijk hier heb je het al
Ik denk dus ook dat de TS zoals ze het topic heeft genoemd ook bedoelt dat er door onervaren ruiters een jong paard met kracht een knik in de hals gereden word en dat is dus heel wat anders dan nageeflijkheid.
daar zit al het verschil, met kracht in een knik rijden, of gewoon rustig zonder kracht rond rijdenik vind een driejarige die gewoon normaal rustig aan de teugel loopt geen probleem. bedoel, een achtjarige die met geweld rond gereden word vind ik net zo erg als een driejarige:p
Nooit wedstrijden gereden, ook niet de moeilijkste paarden etc. Mijn paard is het eerste jonge paard dat ik rijd; Ik dwing haar echt niet naar beneden
Ze loopt momenteel meer omhoog voor zichzelf maar wel actief en op vier benen. Ze bied me vanzelf naar +/- 20 minuten nagevelijkheid aan. En ja, grootste gedeelte van de tijd achter de loodlijn, maar het is een begin dat ze zelf aanbied. Lovely schreef:Het is misschien wel een beetje aan het succes van Anky te danken dat het tegenwoordig geaccepteerd is om je paard achter het bit te rijden en die neiging tot het te diep rijden was ook het onderwerp van dit topic.
. Achter de loodlijn is enorm hip tegenwoordig
. _Lott schreef:ik ben geen anky fan, ben van niemand fan
maar heb wel respect voor haar!
ik vind dat teveel mensen 'zagen' . teveel doen met de teugels. bij mij is het gewoon hand vast, of ontspannen. niks ertussen.
.
Gipsylover schreef:Teneerste vind ik dat als je begint met rijden niet aan de krul moet, maar ontspanning moet gaan zoeken.
Lekker laag en diep proberen te rijden, en later pas wat meer oppakken.
Op drie vind ik dat een paard nog lekker paard moet kunnen zijn, lang op de weide, en nog niet fanatiek gereden moet worden, laat staan in de krul
. Citaat:Horses were always given plenty of time to develop and no serious high-level training was introduced before a horse was 5–6 years old. LDR was introduced slowly over a period of time. Mr. Janssen said he considered the benefits of LDR as good physical and mental connection with the horse ensuring full fitness and mental adaptation. The disadvantages could be the copying of the techniques by unskilled trainers and riders who were unfamiliar with the practices involved.
Mr. Janssen concluded that there was confusion in the dressage world between LDR training, involving short periods of extreme flexion alternated with extension of the neck, and what had become known as “Rollkur”, which was flexion maintained over a relatively long period of time. LDR was a useful tool in skilled hands but was not to be seen as a role model for all.
Lovely schreef:_Lott, het gaat niet om een 3 jarige aan de teugel, maar om driejarigen die coute que coute in de krul getrokken worden. Achter de loodlijn is enorm hip tegenwoordig
.
suleilitha schreef:...en beter een beetje kruiperig achter de loodlijn dan met de neus in de wolken lopen, dat neusje rij je er zo wel weer uit...