Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:21

ja klopt en dat bedoelde ik ook met lezen en schrijven daarna Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:22

nou het gaat lekker hier.....
Maar goed dat jullie elkaar niet in levende lijven zien anders hadden jullie elkaar geslagen ipv het paard Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:23

Begrijp me goed Nathalie, ik zal nooit zomaar slaan en kijk eerst wel degelijk wat de reden kan zijn dat een paard recht overeind gaat staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:24

suleilitha schreef:
Nou, dan zegt een welgemikte zweepslag toch meer dan honderd woorden, Slimmerik Knipoog

Yep, paard steigerde daarna nog wel ietsjes uit angst als ie tijdens een buitenrit ergens langs moest en niet durfde. Dan zet dochterlief hem even een eindje in de achteruit. Spreekt paard toe dat het goed is en dan gaan ze er in stap rustig langs. Werkelijk een lust voor het oog om te zien hoe ze samenwerken. Was het toen ie die zweepslag kreeg niet gelukt dan wàs het 's maandags enkeltje slager geworden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:32

suleilitha schreef:
Begrijp me goed Nathalie, ik zal nooit zomaar slaan en kijk eerst wel degelijk wat de reden kan zijn dat een paard recht overeind gaat staan.

Dat weet ik want je denkt er het zelfde over als ik. Ik bedoelde het meer als een geintje vanwege de nogal agressieve toekomende berichten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:33

Knipoog niks mis mee, ik weet soms ook niet meer waar ik moet kijken Knipoog

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:35

Ik vind het echt een hele slechte manier om je paard te straffen..
Hierdoor word het dier misschien kopschuw en heb je nog meer problemen, gewoon drijven als je een poging 'voelt' tot steigeren lijkt me een slimmere oplossing..

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:35

Ja ja, jij begon weet je nog! had je ook via pb kunnen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:36

xx_Mariekee schreef:
Hierdoor word het dier misschien kopschuw en heb je nog meer problemen, gewoon drijven als je een poging 'voelt' tot steigeren lijkt me een slimmere oplossing..

en wat dan als je een paard hebt wat de dominantiestrijd met je aanknoopt en willens en wetens rechtop gaat staan? Die geeft niks om drijven hoor, en de bovenkant van een paardenkop tegen je voortanden aan doet erg auw!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:36

berpie schreef:
Ja ja, jij begon weet je nog! had je ook via pb kunnen doen

Kappen nu!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:37

xx_Mariekee schreef:

Helpt niet altijd. Steigeren is levensgevaarlijk. Ik heb al eens een meisje haar hele bekken zien verbrijzelen daarmee. En ken verhalen waar het nóg slechter mee afliep.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:39

marieke ik denk dat je het topic even goed door moet lezen. Een paard dat stijgerd uit verzet en gevaarlijk gaat doen laat zich echt niet vooruit krijgen door te drijven.

berpie met vingertje wijzen heeft geen zin.
Je had er gewoon niet op in moeten gaan dan was het ook niet zover gekomen.

er over op houden is het beste en geen van 2e moet het laatste woord willen hebben want dan stopt het nooit en gaat het op slot.

die heb ik nu wel oke Knipoog

anders is deze geweldige discussie afgelopen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:40

Je zou er bijna een nieuw topic over openen, steigeren en wat de gevolgen kunnen zijn..............

En dan nog al die paarden die iets mankeren en uit puur protest veroorzaakt door pijn rechtop gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:42

Nou goed, ik word nu via PB uitgescholden voor schijnheilige trut. Tegen wil en dank..... en de pest is dat geen mod iets doet aan ongewenste PB's. Punt is dat die PB ook nog komt van iemand die allang de volwassen leeftijd zou hebben bereikt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:43

en die vervolgens op hun flikker krijgen omdat ze staken door pijn......

En dan de paarden die staken om onder het werk uit te komen die steeds verder gaan met omhoog komen die krijgen een aai over de bol...... want anders is het zielig

dan moet je die gene bij de foeis zetten dan ben je er van af.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:43

suleilitha schreef:
En dan nog al die paarden die iets mankeren en uit puur protest veroorzaakt door pijn rechtop gaan staan.

Die hebben dan even pech gehad. Mijn veiligheid gaat voor. Wil daarna echt wel even kijken of er andere oorzaken dan koppigheid zijn. Hebben we bij het paard van mijn dochter ook gedaan. Maar als dat is uitgesloten en ze blijven zich verzetten dan gaan ze door naar de slager en eindigen ze op mijn bordje Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 01-01-09 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:44

suleilitha schreef:
Nou goed, ik word nu via PB uitgescholden voor schijnheilige trut. Tegen wil en dank..... en de pest is dat geen mod iets doet aan ongewenste PB's. Punt is dat die PB ook nog komt van iemand die allang de volwassen leeftijd zou hebben bereikt.

Penny van 40 ?? ROFL Gewoon niet openen joh... doe ik ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:45

Ach en zo moet het ook, ik ben er ook echt niet tegen om een doorgedraaid paard naar de slager te brengen, ook niet om een paard wat iets mankeert te laten afmaken, trouwens, Slimmerik, maar dat had je vast al in de gaten Knipoog

Best handig, even een foei instellen, tweede scheld pb is binnen, ben wederom een trut genoemd maar dit zal dan nummer de laatste wel zijn Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:03

nou mooi dan is dat klaar. En kan het mooi weer on topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:04

Ja. Strak plan, Nathalie!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:43

pharagirlke schreef:
Jury's zijn niet zo naïef in tegenstelling tot sommige bokkers hier. Die weten dat 600kg echt wel tegen een stootje kan. Beter dan wij. Soms is het een kwestie van keuzes maken, jij of het paard. En als dat monster degene is die je in die situatie brengt, reken maar dat je dan voor jezelf kiest.

Hier ben ik het mee eens. Als het paard puur uit rottigheid steigert moet je voor jezelf kiezen.

Verder is het eigenlijk best jammer dat dit topic verkloot wordt door een persoonlijke vete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:44

Tuurlijk kies je voor jezelf als je paard uit rottigheid steigert Haha!
Persoonlijke vete zal nu wel zijn opgelost, er zijn meer dan genoeg TEMS verstuurd.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:13

Gezellig hier Haha!

xx_Mariekee schreef:

Zucht... Sorry, maar word er nu toch wel moe van. Er word nu al 14 pagina's lang uitgelegd dat drijven bij een echte steigeraar geen zin heeft, en dat ze ook echt niet kopschuw worden van 1 a 2 fikse knallen tussen!!! de oren. Kappen jullie nou allemaal eens met hoe zielig het is, ik krijg er jeuk van. 600 Kilo stuiterend paard bovenop me omdat hij omgeklapt is. Dat is zielig. Voor mij!

Weet je wat het probleem is... Mensen zoals KiWiKo en Suehelnogwat (vergeef mij!) krijgen de etters te rijden die door de mutsen die niet durven te meppen verpest zijn.

Zo, barst maar los, ik weet dat de mensen die een paard wel een keer flink op hun lazer durven te geven me snappen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:16

Utixo schreef:
Gezellig hier Haha!

xx_Mariekee schreef:

Zucht... Sorry, maar word er nu toch wel moe van. Er word nu al 14 pagina's lang uitgelegd dat drijven bij een echte steigeraar geen zin heeft, en dat ze ook echt niet kopschuw worden van 1 a 2 fikse knallen tussen!!! de oren. Kappen jullie nou allemaal eens met hoe zielig het is, ik krijg er jeuk van. 600 Kilo stuiterend paard bovenop me omdat hij omgeklapt is. Dat is zielig. Voor mij!

Weet je wat het probleem is... Mensen zoals KiWiKo en Sutelenogwat (vergeef mij!) krijgen de etters te rijden die door de mutsen die niet durven te meppen verpest zijn.

Zo, barst maar los, ik weet dat de mensen die een paard wel een keer flink op hun lazer durven te geven me snappen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:34

Afgod Amen Utixo!
Het argument dat als je het aan voelt komen maar moet gaan drijven gaat gewoon niet op.
Al por je erin met sporen van 25 cm, als het paard niet wil lopen maar een machtstrijd met je aan wil gaan dan doet hij dat.
En als je het niet direct aanpakt dan heb je de rest van je leven een peerd dat zich hierargisch jouw meerdere voelt,levensgevaarlijke acties uitvoert en dan lever je hem in bij kiwi of Sul!