Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie84 schreef:Bedankt voor jullie tips. Alleen ben ik het niet eens over "waslijntjes", ik heb continue contact op de foto ook te zien. Dat hij actiever moet dat klopt, hij is nog niet flitsend genoeg. Mijn linker hand blijft een probleem, ik merk het niet eens maar ik zal er zeker op gaan letten.
Alleen met losrijden/werken zie ik hem graag vwnw, en nu wordt gezegd dat ik meer in de oprichting moet gaan rijden, terwijl ik dat juist niet aan het doen ben. Ik rij niet voor het nette, ik wil graag rijden met goed ruggebruik. Als die goed is wil ik pas meer gaan oprichten. Mijn paard is al niet erg hoog gebouwd, dus denk dat ik het langzaam moet opbouwen anders drukt hij zijn rug weer weg.
ik zal proberen mijn teugels wat korter te nemen en mijn handen wat meer naar voren te plaatsen, ik ben denk ik teveel aan het terugwerken.
Martine_m schreef:ik volg dit topic al een tijdje maar vind het nog steeds moeilijk om te zien of een paard goed over de rug loopt..
vandaar de vraag bij deze foto's loopt de pony over de rug?
beetje vage foto.
wel zie ik redelijk gelijke "driehoeken" en pony loopt op de LL
duidelijkere foto.
Driehoeken zijn minder duidelijk te zien, pony loopt op de LL, deukje achter het zadel (weet ik niet zeker)?
pony is drie jaar en loopt vaak te diep. Het voelde vandaag (deze foto's) als of hij een super ruggebruik had..
Jennyxx schreef:[WZ] foto voor uitgestrekte draf
Deze foto gaat misschien de wiki in. Zie ik het verkeert of is dit een stekend paard dat onvoldoende zijn achterhand gebruikt? Het 3 hoekje van de achterbenen is nl veel kleiner al is het been wel aardig gebogen, maar is de tact wel goed? Er lijkt ook vrij veel gewicht op rechtvoor te komen (koot helemaal gebogen) en de rug plus hals/schoft vertoond ook een kuiltje. Toch?
Jennyxx schreef:[WZ] foto voor uitgestrekte draf
Deze foto gaat misschien de wiki in. Zie ik het verkeert of is dit een stekend paard dat onvoldoende zijn achterhand gebruikt? Het 3 hoekje van de achterbenen is nl veel kleiner al is het been wel aardig gebogen, maar is de tact wel goed? Er lijkt ook vrij veel gewicht op rechtvoor te komen (koot helemaal gebogen) en de rug plus hals/schoft vertoond ook een kuiltje. Toch?
MyWishMax schreef:Ik heb een filmpje van mijn *hopelijk* toekomstige paard. Deze ga ik niet zomaar in het topic gooien, maar zijn er mensen die er via PB naar zouden willen kijken?
merel90 schreef:Jennyxx schreef:[WZ] foto voor uitgestrekte draf
Ik ga helemaal met je mee, typisch het plaatje zoals het tegenwoordig populair is, maar verre van correct naar mijn mening.