Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:05

somokkele schreef:
Positieve correctie => het toevoegen van een onaangename prikkel waardoor het gedrag afneemt
Negatieve correctie => het wegnemen van een aangename prikkel waardoor het gedrag afneemt
staan die niet verkeerd om ? ;)

Jammer dat je in meelees stand gaat, ieder is welkom, ongeacht nivo of kunnen of prestatie.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:07

Peetstap schreef:
somokkele schreef:
Positieve correctie => het toevoegen van een onaangename prikkel waardoor het gedrag afneemt
Negatieve correctie => het wegnemen van een aangename prikkel waardoor het gedrag afneemt

Jammer dat je in meelees stand gaat, ieder is welkom, ongeacht nivo of kunnen of prestatie.

Even onder mijn meeleessteen uit ;) dit is compleet juist hoor, het positieve draait puur om het toevoegen van een prikkel en omgekeerd is negatief dus gewoon weghalen van een prikkel. Dit omdat ik hier morgen examen van heb dus zou het toch juist moeten zijn ;)

Ayasha
Blogger

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:44

Fransje: dit is Terror afgelopen zomer :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:46

Terror ziet er hartstikke aardig uit! *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:47

Ze kán ook heel lief zijn. :') maar het is een dominante tut. :D

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:22

IlBuono schreef:
Peetstap schreef:

Even onder mijn meeleessteen uit ;) dit is compleet juist hoor, het positieve draait puur om het toevoegen van een prikkel en omgekeerd is negatief dus gewoon weghalen van een prikkel. Dit omdat ik hier morgen examen van heb dus zou het toch juist moeten zijn ;)

+:)+ Succes morgen! Waar heb je examen voor?

Positief staat inderdaad voor toevoegen en negatief voor wegnemen.

En ik wil best mee praten, maar heb niet zoveel in te brengen :+ . Ik ben niet geklasseerd met paardenbeest en weet ook echt niet zo heel veel van het Skala af. Ik rijd mijn paard zoals ik denk dat goed is (wel met les hoor) en dat is voor mij een gaspedaal, een rem, een links en rechtsaf. Tenminste daar ben ik 6 jaar terug begonnen met hem, daarna verticaal recht gezet en nu ook steeds meer de horizontale balans. Overigens wel neusje proberen zoveel mogelijk voor ll, maar met een halve Spanjaard is dat best wel eens lastig, hij kruipt er snel achter.

Hier een filmpje, wel alweer van een tijd terug, dec 2015, maar hebben jullie een beetje beeld.Ik heb zoveel beeldmateriaal met verzorgsters en kinderen, iedereen, maar nooit mezelf :D .Inmiddels is hij een stuk constanter in de aanleuning trouwens, maar goed we zijn ook ruim een jaar verder :7

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:29

Ziet er fijn uit hoor! Leuk dier. En je rijdt vriendelijk.
Viel me alleen gelijk op dat je heel consequent op het verkeerde been aan het lichtrijden was.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:09

Smokkele : Ik heb morgen examen van sociale psychologie (wel voor mensen :+ ) maar daar is deze discussie van straffen etc. dus heel handig voor! Ik ga hier nog wat verder meelezen.
Voor de vaste posters in dit topic wil ik nog even een dankwoordje zetten want door de posts van Knollentuin, pol1, Ayasha, S_Z en Kadankovitch (sorry voor fouten in de namen :+ ) heb ik al ontzettend veel bijgeleerd dus ga zeker zo door ondanks de soms wat moeilijke sfeer, die ik zeker niet aan jullie wijt maar eerder aan ongelukkige misverstanden :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:15

Leuk om ineens weer eens 2 onverwachte meeleesstenen met goede bijdrage te mogen begroeten :)
:wave:

Wat is dat voor paard/pony?
Heeft wel iets camarque achtigs over zich.
Je rijdt hem erg vriendelijk inderdaad.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:48

@ somokele Ik zie idd een Spaans loopje, wat ik in de draf zie het net elke keer een hikje uit balans, kan je op gaan lossen met hele kleine schijnvovergangen terug, heel klein, niet zichtbaar maar net elke keer genoeg voor balans herstel.
In de galop meer naar voren gaan rijden en minder krul in de hals en helaas minder laag.
Herken je dat?
Dankje ilbuono :):)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:00

IlBuono schreef:
Smokkele : Ik heb morgen examen van sociale psychologie (wel voor mensen :+ ) maar daar is deze discussie van straffen etc. dus heel handig voor! Ik ga hier nog wat verder meelezen.
Voor de vaste posters in dit topic wil ik nog even een dankwoordje zetten want door de posts van Knollentuin, pol1, Ayasha, S_Z en Kadankovitch (sorry voor fouten in de namen :+ ) heb ik al ontzettend veel bijgeleerd dus ga zeker zo door ondanks de soms wat moeilijke sfeer, die ik zeker niet aan jullie wijt maar eerder aan ongelukkige misverstanden :o

Leuk dat er ondanks de soms wat grimmige sfeer ook dit soort berichten voorbij komen!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:54

Oeh, succes IlBuono, ik vond de hondenkant al moeilijk, laat staan sociale psychologie bij mensen _/-\o_

Sizzle, Sjaak is een paard, wel niet zo groot (1.66 :D ) en desondanks mijn poownie na mijn vorige paard van 1.80 en een ware vullisbak (PRE x KWPN). Maar ben zelf niet zo klein (1.80 en na 2 kinderen ook geen latje meer :o ) waardoor hij echt ponyformaat lijkt onder me. Inmiddels 9 jaar en alweer 6 jaar bij mij. Ik kocht hem met ruim 3, bijna 4 en net zadelmak. Wereldpaard en echt mijn beste vriendje.

Suikermeisje, was me nog niet eens opgevallen, foei, ik probeer er toch altijd op te letten...

Knollentuin, hij kauwt daar nog ontzettend op zijn bit, is een periode heel verschrikkelijk geweest en wilde ook niet echt aan mijn hand komen. Van het voorjaar bleek bij de tandarts (jaarlijkse controle) dat hij een kapotte kies had, deze is eruit gehaald, en hij durft er nu wat meer aan te komen, heeft toch zeer gedaan blijkbaar, zonder dat ik het wist overigens. En een jaar verder, kunnen nu ook wat meer terug rijden (is altijd ons dingetje geweest, naar voren prima, vinden we allebei fijn, maar wat terug was lastig). Net als de galop een dingetje is, wordt nu beter, hij gaat wat meer rollen in de galop en wat minder op zijn hertjes. Ik vind zijn galop ook niet fijn zitten, dus heel lang gewoon niet gedaan (behalve dan op het strand en in het bos natuurlijk). Maar ja, wat je niet doet, wordt ook niet beter. Maarre, herken ik wat? Dat hij wat uit balans raakt, jazeker. Inmiddels dus al een stuk minder, maar ten tijde van het filmpje zeker, hoewel ik wel erg nieuwsgierig ben hoe hij loopt in een bak die een gelijkmatige vlakke bodem heeft. De bodem in de bak is namelijk erg ongelijk en zwaar waardoor hij heel vaak uit balans raakt en het echt heel moeilijk is (vind ik dan) om een paard zonder balansverlies rond te sturen. En de galop moet ik van mijn lesgeefmens ook meer naar voren rijden, dus ja, herkenning volop. Wat bedoel je met minder laag rijden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:51

@somokkele: ik denk dat Knollentuin bedoelt dat hij zich wat opkrult en duikt in de galop. Dat zie je vooral in de wending gebeuren. Dat kun je voorkomen door wat meer voorwaarts te rijden vlak voordat je de wending gaat rijden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:49

Dankje Babootje, klopt, ik heb even iets minder m'n gedachten er op t moment bij door iets vreselijk heftigs dat gebeurd is, ik zal dus ws ook even iets minder posten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:02

knollentuin schreef:
Dankje Babootje, klopt, ik heb even iets minder m'n gedachten er op t moment bij door iets vreselijk heftigs dat gebeurd is, ik zal dus ws ook even iets minder posten.

Veel sterkte gewenst knollentuin

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:02

Sterkte!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:34

Sterkte Knollentuin :(:)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:49

Sterkte knollentuin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:13

Sterkte Knollentuin!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:25

Dat klinkt niet fijn, sterkte....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:52

Sterkte knollentuin :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:59

Sterkte.. :(:)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:11

Sterkte Knollentuin.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:12

Heel veel sterkte. Hopelijk is het iets dat goed kan komen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:59

Sterkte Knollentuin. :(:)