Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Horseware schreef:De laatste alinea daar ben ik het zeker mee eens. Dat zie ik ook veel om me heen.
Wat betreft de rest: geconditioneerde zombies willen we natuurlijk niet daar zal ook iedereen het over eens zijn. Maar zou je die krijgen dan als je langere tijd in de stretch rijdt? Want ook in de stretch kan je toch enorm veel variatie aanbrengen? Je kan figuren rijden, zijgangen, overgangen, schakelen enz. Met schakelen wissel je ook tussen ontspanning en inspanning. Met zijgangen werk je ook aan souplesse, afgewisseld linksom en rechtsom. Dus dat je moet wisselen tussen aan- en ontspanning, tussen verschillende houdingen e.d. ben ik het mee eens, ik zie alleen nog niet zo in waarom dat niet allemaal in de stretch kan. En als er dan meer gewisseld moet worden in hoofd- en halshouding, waarom vinden velen het dan wel normaal als er 20 minuten in arbeidshouding gereden wordt, maar is 20 minuten in de stretch teveel?
Natuurlijk is het uiteindelijke doel om het paard te verzamelen, meer op het achterbeen te krijgen. Alleen snap ik nog niet wat er mis is met trainen in de stretch.
Je moet ook niet 20 minuten in arbeidshouding rijden.![]()
Je moet afwisselen.
Nog een keer:
[ Afbeelding ]
http://www.manolomendezdressage.com/man ... hilosophy/
Ik gebruik veel anderen, dan hoef ik zelf niet allemaal op te schrijven.
Starbreeze schreef:Tja toch was de mijne er ook een die altijd de hoogste versnelling op zocht als ik niets deed. Ik zeg ook niet dat je hem door moet laten rennen. Ik liet hem niet doordenderen maar remde wel af, of ging voltes rijden of een patroon (parelli). Maar juist door het rijden in de stretch werd dat steeds minder tot hij serieus traag geworden was.