Mick75 -> Precies veiligheid gaat voor alles!!
Maar als ik eerlijk ben, de smak die IK gemaakt heb 2x ik denk dat een iel mager persoon de botten had gebroken, in de kantine wouden ze al ambulance bellen zo heftig zag het uit. ( Gelukkig had ik genoeg vet om de val te breken zeg maar en was ik alleen maar flink gekneusd en een heel klein scheurtje in mijn schouder

Voor mij is het niet moeilijk om te accepteren dat ik zeker een hele tijd niet kan rijden, en nee niet omdat ik perse te zwaar ben voor het paard, maar wel te zwaar voor mijn lengte en mezelf al op een stoel in de weg zit. Ik heb gewoon zelfkennis en ben eerlijk naar mezelf ( en anderen)
Het is zeker zo ( en dat weet ik omdat ik niet altijd zo zwaar ben geweest) dat je veel beter zit/rijd en balans hebt met een normaal gewicht. Zeker als je ook wat spieren hebt gekweekt.
En een voordeel is dan ook, alle beginnende ruiters, jong of oud moeten gewoon goede bescherming om, ik weet dan ook zeker dat als ik weer ga rijden dat niet zonder body protector is, hoe lachwekkend/duf dat voor sommigen ook uit zal zien. Heb ik lak aan, ik breek liever niet mijn oude botten haha!
Tja en die dingen hebben maar een maximaal maat, dus heb ik nog een lange weg te gaan.
Gelukkig kan ik mijn liefde voor paarden nu lekker kwijt door te verzorgen!
En natuurlijk veel lezen en leren in theorie!
Manlief kwam al met het idee om een paard te gaan kopen, maar daar heb ik hem even duidelijk vanaf geholpen.
Ten eerste mijn gewicht ( ik bedoel een beginnend ruiter met een BMI van 40 KAN gewoon niet zomaar beginnen)
Ten tweede, het paard...( Zielig, kan en mag ik niet aandoen om dan iedere dag bonkend en klotsend te rijden!
Ten derde wil ik eerst weer heel zeker en vast in het zadel zitten en niet meer bang zijn, nou tot die tijd....bedank ik er liever voor, hoe aanlokkelijk het ook is

Neen, ik ga lekker rustig afvallen, sporten en dan weer lessen nemen, en dan? Wie weet komt er dan wel een eigen als ik het dan nog wil hihi.
Ach lekker dromen toch tot die tijd ( ik denk dat ik dan heel makkelijk 1,5 jaar verder ben eer ik weer echt fanatiek kan rijden)