XchantjuhX:
Warina is duidelijk wat ouder en heeft een diep liggende rug, daardoor is het voor haar moeilijk om het zgn. kuiltje achter het zadel weg te krijgen.
Idd... je zou haar rug eens zonder zadel moeten zien
voor ik haar kreeg heeft ze een hele tijd stil gestaan ivm blessure en verkoop. Daarbij was de spiermassa zo vreselijk verminderd... het is nu zelfs al veel meer terug dan 3 jaar geleden.... toen ikm haar ging rijden. De 1e foto loopt ze te diep, maar ik denk dat de hoekjes tussen haar benen op deze foto aardig gelijk zouden zijn. 2e ook te diep, ze heeft hier een valse knik, en iets op de voorhand - RA is iets meer van de grond dan LV. Samen met de andere foto's geeft het toch niet een heel lekker beeld. Het paard zou van achter uit meer actie kunnen hebben, daarbij zou ze lichter moeten zijn in de aanleuning en vanuit daar iets hoger instellen,
klopt helemaal... daarom zijn we tegenwoordig hoger aan het instellen en wat meer oprichting creëren... daarbij verbeterd haar houding enorm. waardoor het stukje tussen de oren het hoogste punt wordt. Zelf zou ik er misschien eerder voor kiezen om meer laag en rond te rijden,
Het echte laag en rond doe ik meestal met het losrijden, daar heb ik volgens mij weinig goede foto's van om vooral de rug lang te maken en de buikspieren te trainen.
Grietje lijkt me een geweldig manegepaard, ze lijkt (ondanks de slechte kwaliteit van de foto's) lichter in de aanleuning - misschien sneller achter de teugel? Verder kan ik er niet zo veel van zeggen, het is een moment waarbij je haar wat langer en ronder rijdt in de draf, dan is het niet zo gek dat ze wat meer op het voorbeen steunt. Jammer dat je er zelf niet zo ontspannen op lijkt te zitten (knijpend been/rechte armen). Vindt het verder wel een fijn gezicht. [b] het is idd een heel leuk paard, een hele hete

ik zat er erg onwennig op... Grietje heeft namelijk veel meer beweging dan Rientje... dat was erg wennen