juliedo24 schreef:LU, ik kan maar tot 3.19 kijken maar dit is wat ik zag:
Inderdaad al wat meer ontspanning, maar het kan meer. Volgt ze jouw hand als je haar meer teugel geeft?
Ik had 2 printscreens gemaakt:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
De achterhand komt goed mee volgens mij, maar ze valt wel iets op de voorhand. Ik zou haar wat meer lang en laag rijden, zodat ze misschien haar rug ietsjes opbolt en iets minder onderhalsspier gebruikt. Ook viel het me op dat jouw benen wat onrustig zijn, maar dat kan ook aan mij liggen.
Iedereen, correct me if I'm wrong
Edit: de staart hangt wel lekker af, soms zwiept ze wat maar dat is volgens mij niet zo erg.
Bedankt! Stukje bij beetje gaan we wat vooruit! Dus we doen het ook stapje voor stapje.
Elke keer dat ik haar rijd loopt ze anders. De keer van het filmpje was ze erg voorwaarts en vond ik het belangrijker haar op zit terug te rijden, wat ik nog erg lastig vind. Gister liep ze juist in een fijn tempo waardoor ik veel beter kon schakelen. Op mn zit kwam ze lekker terug maar op mijn been was ze dan niet vlug genoeg weg, dus daar heb ik gister dan weer mee geoefend. Het ligt er maar net aan wat voor 'bui' ze heeft. Het is echt een pony met een gebruiksaanwijzing, waar je echt aan moet laten weten dat JIJ bepaald wat er gebeurd, en niet zij. De dag van het filmpje was ze enorm afgeleid, en kreeg het niet goed opgelost met mijn binnenbeen. Gister had ze alleen simpel een druk van mijn binnenbeen nodig om de aandacht weer bij mij te krijgen.. Zo ook met het volgen van de hand. Weet niet meer of ik dat de de dag van het filmpje gedaan heb. (doe het wel altijd voordat ik ga uitstappen even een paar rondjes aan een lange teugel draven, maar wel contact) Het volgen van de hand vind ze erg moeilijk. Ze volgt mijn hand wel maar is over het algemeen erg onrustig. Ze zakt wat, en schiet weer omhoog. Ze zakt wat, en geeft een ruk aan de teugels. Daar ben ik dan ook bezig dat als ze een ruk aan de teugels geeft, ze weer voorwaarts moet want ik heb niet gezegd dat we klaar zijn. Gister ook tussendoor wat toegestaan in mijn hand en mn hand laten volgen en dan doet ze het wel.
Het is voor haar een lastig onderdeel waar we gewoon even mee moeten oefenen. Verder zoals in mijn post staat: Ik ben weer een gaatje langer gaan rijden, omdat ik te veel spanning in mijn benen had waardoor Amira niet kon ontspannen. Met een gaatje langer zat er veeeeeel minder spanning in mijn benen, maar daardoor gaan ze wel weer meer wiebelen. Dat is dus gewoon een kwestie van weer oefenen, en continu denken; Hangen mijn benen stil? Ik schiet nu ook regelmatig weer wat door mn beugels heen, omdat ik doordat ik wat langer zit af en toe mijn hak wat optrek. Gister ging dit dan weer heel lekker, en liep ze ook een stuk fijner. We zijn al een heel stuk vooruit gegaan, want in het begin had ik de teugels een heel stuk korter waardoor ze 'aan de teugel' ging, maar met een enorme onderhals erop, dus eigenlijk lekker in de krul liep.
Amira is in korte tijd gewoon enorm veranderd, en dat heb ik mee gekregen. Vorige bijrijdster liep met haar de paddock uit en ging met haar lopen rennen waardoor ze enorm opgefokt raakte, iedere keer dat we haar uit de paddock haalde. Elke keer ging ze er namelijk vandoor. Nu komt ze braaf de paddock uit en blijft bij ons. Ze is expert in ontsnappen, en toen ik haar pas deed gebeurde dit dan ook regelmatig (terwijl ik best wel durf te zeggen dat ik er goed mee om kan gaan, Amira was gewoon slimmer, en sneller

We doen het dus rustig aan, en stukje bij beetje, en blijkbaar heeft dat resultaat!

Snackie, Dank je! Ben er ook wel trots op, maar dat blijkt wel uit mijn verhaal uit deze post denk ik.

Nu ff de andere foto's bekijken.