Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:vinden jullie ook niet, dat de westernruiter zo op dat dressuurpaard wegrijd, zonder enig probleem en de dressuurruiter best zit te zoeken naar de juiste snaar?
nombrado schreef:kzou de top en subtop wel eens changementen willen zien doen zonder hoofdstel
Ailill schreef:nombrado schreef:vinden jullie ook niet, dat de westernruiter zo op dat dressuurpaard wegrijd, zonder enig probleem en de dressuurruiter best zit te zoeken naar de juiste snaar?
Ja en nee, de dressuurruiter heeft er duidelijk meer moeite mee volgens mij worden westernpaarden ook veel fijner op de hulpen gezet, of eigenlijk: worden er veel minder hulpen gebruikt. Maar ook de westernruiter heeft er moeite mee, in het begin zie je het paard strekken en vervolgens strekken van voren en aangaloperen van achteren.
Westernruiter heeft wel duidelijk meer lef, of heeft de dressuurruiter minder lef. . . kijk eens goed naar de spin en pirouette.
nombrado schreef:
horseyfries schreef:nombrado schreef:kzou de top en subtop wel eens changementen willen zien doen zonder hoofdstel
Denk jij dat dat zo moeilijk is dan? Ik heb een arabier getraind, nooit een wedstrijd mee gereden, maar hij kon wel bijna alle oefeningen op een halsring.
Ik denk dat als ik mijn Fries zonder hoofdstel rij, hij ook nog gewoon wisselt, wil het best eens voor je uitproberen hoor
Er is toch ook een filmpje van Isabell Werth zonder zadel op een halster die ook gewoon alle Grand Prix oefeningen rijdt?
Als de paarden de oefeningen éénmaal goed kennen is het in mijn ervaring niet zo moeilijk zonder hoofdstel, het allemaal aanleren zonder hoofdstel, dat zou ik pas knap vinden, maar volgens mij heeft nog niemand dat gedaan (wel gezegd, maar dan bleek het achteraf toch niet waar te zijn)