Michelle99 schreef:Wat moeten we hier van opmaken?? Longeer lijn in de verkeerde hand?
nou waar is dit topic voor? longeer les?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michelle99 schreef:Wat moeten we hier van opmaken?? Longeer lijn in de verkeerde hand?
ArGieVai schreef:Michelle99 schreef:Wat moeten we hier van opmaken?? Longeer lijn in de verkeerde hand?
nou waar is dit topic voor? longeer les?
Melody21 schreef:Hier even een meelezer met een beetje een off-topic vraag.Misschien zou ik hier een ander topic voor moeten beginnen.
Maar ik ben niet zo'n 'topic-starter' maar wil toch graag jullie mening weten.
Ik zie op (vooral de HAW) topics dat bijna alle paarden erg achter de loodlijn lopen met hun profiel-lijn. Commentaar wordt er niet veel over gegeven en en vaak ook niet aangenomen/geaccepeerd door de ruiters.Nou is dat niet waar het mij echt om gaat.Wat ik namelijk graag wil weten is: is/wordt dit nu een beetje het nieuwe beeld van de dressuur? Is het zo dat omdat het zoveel gedaan wordt we het niet eens meer zien?(uitzonderingen daar gelaten) Of is het niet iets van de laatste tijd? Ik ben geneigd er nogal hard tegen in te gaan. Maar is het eigelijk wel zo erg als ik denk? Vaak krijg ik reacties als: ja, maar het paard moet wel nageeflijk zijn, en dan kun je hem het beste soms even 'er goed doorhalen' ...of het is om te strechen.Ik weet niet eens wat mensen er voor reden voor geven.Vaak wordt er niet eens op gereageerd..Maar het punt is dat ik soms een beetje twijfel.Is het soms zo dat er nieuwe 'ontdekkingen' zijn gedaan en het achter de loodlijn rijden toch niet zo erg is? Of in sommige situaties wel goed is.( ik heb het niet echt over het rollkur hoor).In welke situaties zou het wel goed zijn?Veel instructeurs laten je ook achter de loodlijn rijden. Misschien een beetje een vaag verhaal,sorry,als jullie het niet snappen hoor ik het wel.
Tulandro schreef:Barlie heeft ongeveer al 3x gevraagd of iemand misschien iets kan zeggen over de foto's?
Huertecilla schreef:Is er na 128 paginas nog STEEDS niemand die de topictitel in correct Nederlands veranderd heeft.
Ik vind dit veelzeggend over verkeerde beeldvorming wat mijns inziens ook de rode draad in dit topic is.
hc
Evelijn schreef:Michelle99 schreef:Wat moeten we hier van opmaken?? Longeer lijn in de verkeerde hand?
Voor een foto van een paard die over z'n rug loopt... iig dat zegt de titel.. en jij laat ons dit zien zonder uitleg? Trouwens zou netjes longeren wel helpen om je paard netjes te laten lopen. (over de rug enzo) dus zou longeerles in dit geval misschien wel helpen.
Huertecilla schreef:Is er na 128 paginas nog STEEDS niemand die de topictitel in correct Nederlands veranderd heeft.
Ik vind dit veelzeggend over verkeerde beeldvorming wat mijns inziens ook de rode draad in dit topic is.
hc
hc
Lise81 schreef:Nou hc, - doe het zelf als jij je daar aan stoort
Shalbo schreef:@ Goofy: Vaak zie ik een paard fijn lopen en dan heb jij nog allemaal op- en aanmerkingen. Je hebt er duidelijk oog voor! Maar nu vroeg ik me af: heb jij misschien een foto (van internet, van jezelf, maakt niet uit) waarop jij een correct paard met correcte ruiter ziet? Ik ben daar namelijk nu wel heel beneiuwd naar
Huertecilla schreef:Lise81 schreef:Nou hc, - doe het zelf als jij je daar aan stoort
Ik stoor me er niet aan en vind het wel illustratief eigenlijk.
hc
MissEvil schreef:
Als jullie beoordelen, dan zal ik naderhand zeggen wat ik op dat moment voelde.
Een soort testje ofzoiets, vind ik wel interessant, of jullie eruit kunnen halen wat ik voelde --> en ik weet dat ik er als een zoutzak opzit![]()
MissEvil schreef:Wauw, dankje![]()
Het was ook puur om te laten zien hoe het eruit ziet als er fout verruimd wordt (aan de verzorgster). Ik ben er inderdaad te groot voor, vandaar dat ik ook altijd op mijn paard rijdt, niet op mijn pony. Mijn kont is inderdaad ook wel een maat te groot voor dit zadel hihi![]()
Beugels waren ook niet op mijn maat, dat 'bevorderd' mijn vreselijke stoelzit hier ook.
Wat zou ik (of de verzorgster) volgens jou kunnen doen om dit op te lossen?
LoveLeandro schreef:Als ik me goed herinner kon hij die niet vinden op internet.. wel een paard zonder ruiter (die over balkjes draaft).ik weet het niet zeker hoor, maar dit dacht ik.
Kelly_ann schreef:MissEvil schreef:[img][/img]
Als jullie beoordelen, dan zal ik naderhand zeggen wat ik op dat moment voelde.
Een soort testje ofzoiets, vind ik wel interessant, of jullie eruit kunnen halen wat ik voelde --> en ik weet dat ik er als een zoutzak opzit
MissEvil schreef:Wauw, dankje![]()
Het was ook puur om te laten zien hoe het eruit ziet als er fout verruimd wordt (aan de verzorgster). Ik ben er inderdaad te groot voor, vandaar dat ik ook altijd op mijn paard rijdt, niet op mijn pony. Mijn kont is inderdaad ook wel een maat te groot voor dit zadel hihi![]()
Beugels waren ook niet op mijn maat, dat 'bevorderd' mijn vreselijke stoelzit hier ook.
Wat zou ik (of de verzorgster) volgens jou kunnen doen om dit op te lossen?
Maar wat voelde je nu... Als ik naar dit plaatje kijk lijkt het me juist erg prettig voelen... ruim, zwevend, misschien wat zwaar in de hand.
Even buitenom of het correct is...
LoveLeandro schreef:Als ik me goed herinner kon hij die niet vinden op internet..
wel een paard zonder ruiter (die over balkjes draaft).