Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol1 schreef:Vorig jaar was het vooral natter! Geloof wel dik 3 maanden regen..nonstop! Op zich fijn dat het droog is maar die vorst is hopeloos voor de ondergrond. Ik kan gelukkig wel naar de binnenbak ( maar dat is vaak filerijden!) Hopen dat het weer gauw opknapt!
Kamy schreef:De frustratie die erachter zit is dat dit selectief is! Het gedrag van een aantal hier lijkt wel internet pesten! Als een stel gieren duiken we erop. We schofferen haar, kleineren haar, corrigeren haar. Maar daar blijkt Kamy niet van gediend omdat het niet op zijn plaats is! Waarom mag Maikeltje wel een mooi onderbouwde mening geven en ik niet?
Ik schreef destijds ( door Babootje ook aangehaald):
Ik vind het een mooi paard en het heeft mooie gangen. Maar ik vind het er loperig uitzien, en niet gereden. Zou het paard graag meer ontspannen zien met een ontspannen rug. Het is ook alsof de ruiter meelift op de gangen en tussendoor kunstjes (zoals wijken) probeert te doen.
De ruiter zit ook niet helemaal ontspannen en correct. Als ze langs de camera rijdt zie je bv dat ze overdreven haar hak uitdrukt en daarmee haar onderbeen naar voren drukt. En zelf wat achterover kantelt.
Ik zelf zou graag meer gymnasticeren willen zien. Van zowel het paard als de ruiter.
Vertel mij maar eens waarom ik hier een rel provoceer of mijn mening door wil drukken???!!!
Dat het Babootje niet zint kan. Maar moet je dan tekeer gaan?
En niet 1x nee elke keer. En de rest van de aasgieren doet mee. Zielig kliekje is het hier.
Niks algemeen leer topic maar het opdringen van een visie! Ben je het er niet mee eens sarren we je net zo lang tot je opgeeft. Echt heel zielig.
Er zijn meer mensen uit het 1e uur vertrokken om deze reden.
Het kan me echt niks schelen hoe jullie me proberen neer te zetten. Als je dat nodig hebt om je beter te voelen?
Modjes ik Tem. Van mij mag hier een slot op! Laat het kliekje lekker prive verder kletsen.
Picasso schreef:pol1 schreef:Vorig jaar was het vooral natter! Geloof wel dik 3 maanden regen..nonstop! Op zich fijn dat het droog is maar die vorst is hopeloos voor de ondergrond. Ik kan gelukkig wel naar de binnenbak ( maar dat is vaak filerijden!) Hopen dat het weer gauw opknapt!
Dit weer is inderdaad funest voor de bodem van de bak: ik kan weinig en ik heb een redelijk goede bodem. Gisteren dooide het en was de bovenlaag los, maar afgelopen nacht weer 7 graden vorst er overheen en het is een harde gladde bende. Moet naar de binnenbak vandaag... hier vlakbij, maar toch: wat een gedoe steeds. Dus die natte bende is niet leuk, maar dit ook niet echt. Noodgedwongen rustig aan hier dus.
Sizzle schreef:Alert maken moet ik ook, echter alert op mij en niet op het gegraaf van regenwormen bij C.
In relatief hoog tempo galopperen neemt blijkbaar de mogenlijkheid weg om overal naar te kijken. Ik merk dan na enkele minuten dan dat de knop omgaat. Dan kan ik ook meteen makkelijker zitten, worden de voltes rond en gaan de oren opzij.
Dan kan ik aan het werk met overgangen.
Sizzle schreef:Sinne, ook dat is denk ik paard afhankelijk. Sommige paarden kun je losser maken met zijgangen, mijne moet ik eerst scherp aan het been maken, dan komen de zijgangen "vanzelf".
Heb echter ook een tijd een kort paard gereden waarbij je de zijgangen echt moest oefenen.