dat is een tip waar ik wat aan heb, bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daar zie ik echt een hele grote vooruitgang in!
Dat is een begin, de rest komt dan later wel weer.
het schakelen laat ik even voor wat het is omdat ik eerst het gevoel moet krijgen haar met zit terug te rijden. Voor ons allebei nieuw dus daar wil ik de tijd voor nemen. Als dat goed gaat ga ik haar ook weer meer aan het werk zetten door klein te gaan schakelen. Actiever maken, en wat meer op de achterhand. Wat dat betreft weet ik precies wat ik moet/ wil doen en hoe ok het ga doen. En denk dat dat ook wel heel belangrijk is. Wil 1x pm les met haar nemen. Maar 1x omdat op het moment mijn salaris gewoon wat minder is, maar voor nu is dat genoeg. Als ik blijf werken aan de dingen die ik geleerd heb komen we ook weer wat verder. Ben blij dat jullie vinden dat het er goed uitziet. Dat zegt toch ook weer dat ik niet stil heb gezeten en we vooruit zijn gegaan. 

ik heb enkel het idee dat de schouderbinnenwaarts nog wat lengtebuiging mist, maar hiervoor kijk ik lief naar de andere, want dat zie ik nog niet goed

)
is dit haar definitief zadel of gaan de eigenaars een gepaster zadel aankopen eenmaal ze is ingereden? Want op dit moment is dit zadel te klein voor jou en dwingt het jou in stoelzit. SheeNegro schreef:Donnar: ik had je topic al gezien en vond het er eigenlijk heel netjes uitzien! Ik vond zelfs denk ik dat je nogal streng voor jezelf was want ik vind het er goed uitzien![]()
Visibreteam: ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om echt aan de teugel te denken. Wat ik zie nu is dat je paard een drafmoment toont, maar ze komt niet van de grond.. Waar je nu dus aan zult moeten werken is activiteit en been=reactie. Als je daarbij het stuur deftig monteert, want dat is anders sturen dan met de kar. Verder ben ik verbaasd van je tokis dit haar definitief zadel of gaan de eigenaars een gepaster zadel aankopen eenmaal ze is ingereden? Want op dit moment is dit zadel te klein voor jou en dwingt het jou in stoelzit.

En anders van de zomer maar weer kijken als ik terug ben
Dat rijd toch niet fijn?
Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat de meeste reguliere teugels te kort zijn voor zo'n paard. 

Loopt ie nog wat te veel bovenin even vragen of die een tikkeltje wil ontspannen maar ook gelijk daarna zelf ook weer licht zijn in je hand, zo gauw hij dan weer omhoog komt even weer een halve ophouding en direct weer licht. Lekker bezig gaan met de ontspanning, wat (schijn)overgangen mee pakken etc.
maar wil haar als ik terug kom gewoon lekker gaan oppakken en eens kijken waar we kunnen gaan komen!
Maar wil wel dat ze wat actiever word omdat wanneer ze te rustig gaat draven/stappen over haar eigen benen pleurt en dat is niet handig 

Bij gebrek aan langere teugels idd

Hakken uitdrukken en benen netjes langs mijn paard laten afhangen. Ik trek heel erg op en houd in mijn bovenbenen vast, dat moet ik los gaan laten en in plaats van mijn onderbenen af te steken die juist aan mijn paard zien te houden. 
Hij begint echt veel fijner en vooral ook constanter te lopen, waar die eerst echt continu z'n kop de lucht in gooit en onder mij vandaan loopt en vooral lekker zijn eigen gang ging blijft ie nu gewoon bij me.. Ontspannen, wil zakken en blijft daar ook. 
En mijn instructrice ook, die ziet ons per les weer stappen vooruit maken (vooral in mijn eigen houding, aan Disco zelf doen we niet veel eerlijk gezegd die moet gewoon ontspannen rond lopen momenteel en dan is het goed).

Citaat:je ziet dat ie dat nu niet kan doordat ik te gespannen zit en hem te strak houd van voren