Kamy schreef:Dat ik nooit corrigeer is een aanname die ooit gemaakt is door een ander in een ander topic. Die dat nu weer verkondigt. Prima haar mening.
Ik denk dat ik voor ieders begrip nu maar even de context plaats
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=thTqgln6Df0
Het commentaar van Kamy:
Kamy schreef:Hmmmm Babootje. Vindt de reactie van je dochter op het schrikken van je paard niet zo netjes! Nog nooit gehoord van: wat je aandacht geeft groeit? Ofwel negeren? En nee ook een paard wat stout is (en die zijn er maar weinig) heeft dit niet verdiend.
Vindt het sowieso voor een 4 jarige erg veel al. Veel hoog handen dressuur werk en terugwerken met de hand richting haar bovenbeen als het paard het wat moeilijk krijgt.
Kamy schreef:Ik vind het een mooi paard en het heeft mooie gangen. Maar ik vind het er loperig uitzien, en niet gereden. Zou het paard graag meer ontspannen zien met een ontspannen rug. Het is ook alsof de ruiter meelift op de gangen en tussendoor kunstjes (zoals wijken) probeert te doen.
De ruiter zit ook niet helemaal ontspannen en correct. Als ze langs de camera rijdt zie je bv dat ze overdreven haar hak uitdrukt en daarmee haar onderbeen naar voren drukt. En zelf wat achterover kantelt.
Ik zelf zou graag meer gymnasticeren willen zien. Van zowel het paard als de ruiter.
Ik heb toen nog even gedacht: zal ik het uit gaan leggen. (Er stond al een zekere context, leeftijd paard, nog maar kort onder zadel, ander terrein, etc). Ik kan best tegen kritiek, want er is vanalles nog aan te sleutelen vanzelfsprekend, maar hier kon ik echt helemaal niets mee.
Toen zag ik een filmpje van jou en dacht als jij op mijn paard gaat zitten en butst m zo in zn rug denk ik dat ik de ambu mag gaan bellen. Laat maar zitten.
Jouw paard is inderdaad een pleaser; heel vergevingsgezind. En daar mag je heel blij mee zijn. Jouw paard is duidelijk jouw referentiekader.
Maar er zijn ook andere paarden die wat meer "correctie" en "duidelijkheid" kunnen gebruiken om er in ieder geval de baan mee rond te kunnen.
Weet je Kamy, je komt hier met veel bombarie binnen, schopt meteen tegen iedereen aan.
Maar je komt wat kennis, ervaring en kunde tekort om dat te kunnen doen. En dat geeft irritatie.