loriene schreef:Ik vind het ook een fijn filmpje,erger me alleen wel aan het vele staartgezwiep.
Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
Ik denk in dit geval dat het deels met het karakter van het paard te maken heeft, merrie had zo haar kuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:wat ik erg mooi vind van het rijden van deze ruiter
is het gevende in de hand, in vooral de passage is dit mooi waar te nemen op het filmpje.
Het paard kan daardoor zijn hoofd, mooi als balans blijven gebruiken.
ZKD schreef:nombrado schreef:wat ik erg mooi vind van het rijden van deze ruiter
is het gevende in de hand, in vooral de passage is dit mooi waar te nemen op het filmpje.
(meelezer) Ik ben iets minder enthousiast over hem als ruiter, vermoed dat de voorbereiding iets minder 'mooi' was;
http://www.youtube.com/watch?v=xoXcIj3wWGs
ZKD schreef:nombrado schreef:wat ik erg mooi vind van het rijden van deze ruiter
(meelezer) Ik ben iets minder enthousiast over hem als ruiter, vermoed dat de voorbereiding iets minder 'mooi' was;
http://www.youtube.com/watch?v=xoXcIj3wWGs
jasmijn78 schreef:Ik was afgelopen zaterdag op JA. Ik heb ook echt genoten van de proef van Helen en Damon Hill. Ik vond ze ook echt de beste en ze zijn nu wel even mijn favo combi van het moment. Wat ik ook mooi vond om te zien is dat Damon Hill gewoon heel relaxt bleef staat tijdens de prijsuitreiking. Hij vond het allemaal wel best![]()
Ik vond Isabell Werth ook heel goed rijden, paard liep heel krachtig. Dat blijft ook een vakvrouw; komt steeds weer met een ander paard terug op dit niveau. Adelinde vond ik iets minder, Parzival leek hier en daar wat gespannen. Parzival liet wel echt hele mooie series wissels zien! Zo makkelijk en zo vanzelfsprekend. Ik heb dat geen ander paard zo mooi zien doen. Ik vind wel Damon Hill gewoon een mooier paard om te zien. Imke vond ik ook mooi rijden; wat is dat beest toch groot! Lijkt mij een hele toer om die bij elkaar te houden, maar hij liep met heel veel lossigheid vond ik. Minna Tilda vond ik ook heel mooi rijden, vorig jaar moest ze nog afgroeten. Ook bijzonder dat dat paard maar 1 oog heeft. Valentina Truppa vond ik niet zo veel aan. Vreselijke muziek in de kur en ik vind dat paard gedrongen en wat ponyachtig aandoen. Maar wat ze liet zien was natuurlijk wel erg goed, anders scoor je niet in de 80%. Wat heel sneu was, was dat Stephanie Peeters moest afgroeten. Paard stond echt te rillen in zijn tuig, zo zielig. Hoe goed je ook traint, ik denk dat je een paard nooit helemaal goed kunt voorbereiden op dit soort omstandigheden. Die ervaring moeten ze gewoon opdoen. Ze kreeg gelukkig nog wel even tijd om rustig rond te stappen van de jury.
In de LT vond ik het paard van Kirsten Beckers een beetje traag aandoen, als je zo'n imposant paard zien, dan verwacht je er eigenlijk gewoon meer van. Lynne Maas had terecht gewonnen. Ik vind het paard van Thamar Zweistra een heel leuk paard om te zien! Mooie vos en een heel lichtvoetig beest. Ik heb ze ook tijdens het losrijden gezien en ik vond Thamar Zweistra en deze vos het meest opvallen in positieve zin. Het zag en licht, gemakkelijk en vriendelijk uit. Proef zelf heb ik helaas niet gezien. Adelinde heb ik ook niet in de LT proef gezien, ik hoorde wel omroepen dat ze wat foutjes had. Op het losrijterrein zag ik wel dat ze op een trensje reed, het paard vond ik eigenlijk maar een onopvallend beestje. Maar goed, ik heb ze dus niet vol in actie gezien.
Ik heb weer genoten in ieder geval! Ik heb weer een hoop mooie dingen gezien!
vur schreef:Ook mooi om te lezen dat Adelinde ogenschijnlijk op een gewoner paard reed in de lichte tour. Ben benieuwd of ze die in de proef dan wel met meer expressie voorstelt.
vur schreef:Ik weet niet of ze al eerder met dit paard op pad is geweest, maar anders zal het toch een kwestie zijn van veel kilometers maken en misschien eerst nog wat meer gewonere wedstrijden opzoeken en vertrouwen opbouwen. Wel jammer zo, want het is een heel kwaliteitsvol paard zo te zien.
Ailill schreef:Fijne samenvatting, heb je toevallig iets kunnen filmen? Foto's kunnen maken?
burl schreef:Ailill schreef:Wat is die laatste foto slecht. . . mijn hemel
Een paard zou door de juiste training juist mooier moeten worden. Bij de paarden van Isabell is het tegenovergestelde van toepassing.
nombrado schreef:komt omdat het paard achter stuwt en voor tegengehouden wordt.
dan moet je het dus met je handen gaan proberen op te lossen
hoger instellen gaat niet met handen
wel vanuit de achterhand (helemaal automatisch gratis en voor niks)