Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Ik volg even iets niet, hoor.
Vorige keer was het rijden een drama, je zit paard in de weg, en jezelf, tranen met ruiten na die buitenrit, en je overweegt er weer op te stappen?

GroteVogel schreef:Hihi, dat is juist ook een probleem, tuurlijk zit ik het paard in de weg!
Ik heb 15 jaar of langer niet gereden, 40 kilo gegroeid, geen conditie, en absoluut niet lenig meer.
Stapen, prima, een sukkel draf prima met lichtrijden, doorzitten een pas of 10, dan ben ik te moe en ga ik klotsen, dus doorzitten doe ik gewoon niet ( mogen we ook niet of het moet echt gezegd worden)
Stapt het paard even te hard door, gaat onverwachts naar links dan lig ik er zo af!
Ik kan me niet vast grijpen aan het zadel dus tja.....
Galop ging ook prima, maar omdat ik dus mijn evenwicht verloor in de overgang naar draf vloog ik een aantal weken geleden eraf, en niet 1 x, 2x in de les....wat een drama, alles gekneusd, weken niks kunnen doen.
Nu ben ik dus helemaal bang geworden he, dan zit je al niet ontspannen, paard voelt dat en loopt ook anders.
Ah het liefst wil ik alleen maar stappen door het bos of zo, maar dat mag ook niet.....( gevaarlijk of zo)
Vrijdag ga ik gewoon en zie wel of ik erop stap of niet....wil wel .....ach ja.....
Groetjessss
GroteVogel schreef:Ik baal.............
Ik ben maandag jarig, nou is dat nog niet zo erg ( ik doe er nooit iets aan)
Maar gister avond kwam vriendlief met een nieuwe cap. zweep en handschoenen, omdat die van mij wel aan vernieuwing waren.........................
Ik heb nog 6 paardrij bonnetjes die geldig zijn tot eind September....
Maar eigenlijk wil/durf ik niet meer.
Iedereen op de manege vraagt waar ben je al die weken nu geweest..................
Moet ik dan toch maar die bonnetjes uitrijden......weg geven of overkopen lukt niet heb ik al gevraagd.
De eigenaar wil de datum ook niet veranderen naar onbeperkt ( voor 1 x)
Tsja, zijn toch 15 euro x 6 die ik weg gooi als ik niet ga.
Ik was al aan het denken gewoon gaan en na een half uur afstappen met een smoes of zo, zodat ik niet mee hoef te galoperen en erg lang draven.
Ik krijg wel altijd een paard wat geschikt is, maar die zijn zo groot dat ik met krukje op moet stappen ( als enige, lesgever wil dat liever niet, met de rede buiten is ook geen krukje, je moet er ten alle tijden zelf weer op kruipen)
Help wat moet ik nu, tuurlijk wil ik best graag rijden maar dan lekker stappen op mijn tempo en dat gaat in de les dus niet ( eerste 30 minuten is nog te doen)
Van de andere kant wil ik pas weer op het paard als ik 20 kilo lichter ben.................
bah voel me echt heel rot nu.

Citaat:Een half uur rijden en dan afstappen vind de lesgever onzin
sympie schreef:sorry dat ik zomaar kom binnenvallen maar voor de mensen met een maatje meer (zoals ik:)
wie heeft interesse in deze rijbroeken, pikeur mondega en witte pikeur janett maat 44?
http://www.mijnalbum.nl/Album=TZORXCTS
nickyu schreef:Citaat:Een half uur rijden en dan afstappen vind de lesgever onzin
hij voelt jouw lijf niet , idem je knieen met afstappen al zeg ik uit ervaring mak an en niet springen dan maar iets door de knieen
met kruk afstappen is ook niet veilig , zou toch eens goed in overleg gaan met eigenaar / lesgever over de mogeijk heden en desnoods evt vooor 1/2 uur stap/draf prive les bijbetalen
ipv tegen je zin in in een groepsles hobbellen ..