Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mireille1970 schreef:[
En er zullen zich altijd mensen blijven afzetten tot de groep waar ze niet bij kunnen horen door te roepen dat ze er niet bij willen horen....
horseyfries schreef:Uiterlijk zit er toch een licht verschil in....
Als er argumenten gebruikt worden als: "buig zelf je hoofd eens zo" en "probeer maar eens hoe weinig je ziet als je naar beneden kijkt" dan lijkt het me toch dat je weinig benul hebt van de wezenlijke verschillen in lengte van hals en werking van het oog tussen mens en paard.
horseyfries schreef:Mireille1970 schreef:[
En er zullen zich altijd mensen blijven afzetten tot de groep waar ze niet bij kunnen horen door te roepen dat ze er niet bij willen horen....
Leuk voor mijn onderschrift....![]()
![]()
Paardentango schreef:Punt 3 zou ik nog eens goed over nadenken, wat is een paard anders dan mensen?
Paardentango schreef:Een roofdier en een vluchtdier hebben geen gevoel, of eigenlijk een heel ander gevoel... hmmm interessant.
Voest is erg leuk, maar bekijkt niet allen vanuit het gevoel van een paard, meer vanuit een mens.
Laat maar ook, ik start ooit nog wel eens een topicje hierover.
Een ding... zowel het roofdier als het vluchtdier kennen vriendschap en leven in een groep. Een van de meest basale voorwaarden van leven in groepsverband is het 'elkaar nodig hebben'. Dat houdt in dat deze dieren dus bereid zijn tot samenwerken, handig bij paarden, dat dienende. Een vluchtdier, paard, is alles afgenomen en slijt zijn leven veelal in een hok (box,wei). Het dier blijft in wezen gelijk aan de voorouders. Moederliefde, vriendschappen, irritaties etc. etc. Een paard zoekt naar die dingen, het is erg kort dor de bocht om te stellen dat een paard geen gevoelens heeft omdat het een dom vluchtdier is. Een paard is meer dan andere vluschtdieren sterk ontwikkeld, het is een onhandig gebouwd dier. Daraom zijn diverse zintuigens sterker ontwikkeld, gewoon om te overleven. Het is ons mensen niet gelukt een paardmachine te maken, we behandelen ze vaal wel zo en gaat op wetenschappelijk gebied uitleggen.
Vergeet aleen niet dat beide dieren, niet zoals mensen met tranen en uithalen, beide dieren huilen ook.
Ze uiten het alleen anders.
Aan ons de kunst om te kijken wat het dier voelt en of we er iets mee kunnen. In de praktijk is het makkeliker om te denken dat dieren geen gevoel hebben, je zou je schuldig kunnen gaan voelen.
PS Een paard vecht niet, een paar verdedigtmaar eer het dat doet is er al zoveel gebeurd.
Paardentango schreef:dat noem ik liever verdedigen....vechten voor je leven.
Moet steeds aan LDR denken....
Mireille1970 schreef:
Citaat:Leuk voor mijn onderschrift....![]()
![]()
Citaat:Ja heEn zelf verzonnen ook nog, maar oh zo waar, en niet alleen in paardminnend nederland!
jjs schreef:Mireille1970 schreef:
En er zullen zich altijd mensen blijven afzetten tot de groep waar ze niet bij kunnen horen door te roepen dat ze er niet bij willen horen....Citaat:Leuk voor mijn onderschrift....![]()
Citaat:Ja heEn zelf verzonnen ook nog, maar oh zo waar, en niet alleen in paardminnend nederland!
Zelfverheerlijking noemen ze dit...
.
Mireille1970 schreef:Ken Jojo niet