Wij kunnen gelukkig niet in jou pc kijken

Kijk maar even bij help hoe je foto's moet plaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:@ goofy, ik heb een vraag aan jou, aangezien het hier nu even gaat over afdwingen of niet. ik ben sinds kort met mijn paard actief bezig met dressuur, dwz hem aanleren om de ruiter 'gezond te dragen'. vijf jaar lang (van het inrijden tot zo'n jaar geleden) heb ik hem verkeerd gereden, niet goed door het lijf, niet actief, etc. dit heeft problemen bij mijn paard veroorzaakt toen, die inmiddels weer zijn opgelost. ik heb nu ook een nieuwe instructrice. de eerste les (onderschrift) ging het puur om voorwaarts, mijn paard meer voor het been en lichter op de hulpen krijgen. al bij de tweede les stelde mijn instructrice voor om met touwtjes te rijden (ik longeer wel geregeld met touwtjes, maar persoonlijk vind ik het ook echt bij het longeren horen). ze had ons toen dus één keer zien rijden, en mijn paard één keer gelongeerd (tussendoor longeerles gehad) met touwtjes. ze gaf aan de touwtjes te willen gebruiken om hem meer nageeflijk te krijgen. imo kan dat met meer tijd en meer oefening ook, aangezien ik degene ben die ook een hoop moet leren, en door er touwtjes aan te knuppen leer ik imo helemaal niets, en mijn paard leert er mbt mijn hand ook niets van denk ik. wat vind jij daarvan?
(sorry voor het verhaal, antwoord mag ook per PM)
[edit] ik heb het dus niet gedaan. je mag er vanuit gaan dat een goede (en dat is ze zeker) instructrice weet wat ze doet, maar ik had er geen goed gevoel bij. en aangezien ik al eerder fouten heb zien maken (zadelmakers/ passers) ga ik niet meer klakkeloos af op wat men zegt zonder er zelf bij na te denken.
merrieveulen schreef:@ goofy, ik heb een vraag aan jou, (....)