Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kamy schreef:Ik niet. Jullie zijn een blinde roedel (enkeling daar gelaten). Bloed geroken en aanvallen.
Ik plaats iets en hop ik heb 4, 5 man over me heen. Elke uitleg die ik geef krijg ik de volgende laag.
Bekijk het lekker.
Avanti: amen! Misschien kan jij het beter uitleggen dan ik!
knollentuin schreef:Ik kan me in het vorige topic nog een filmpje van je herinneren Kamy, toen zat je je paard nog behoorlijk in de weg met je armen en nog niet bevestigde zelfstandige zit, ik heb daar nog meerdere posts gezet, - geheugen als een olifant!- is dat ondertussen al verbeterd? Want als ik je hier zo zelfverzekerd hoor praten over je niet hoeven corrigeren zou dat als eerste verbeterd moeten zijn, anders zit je je paard gewoon constant in de weg. En snap ik dat de correcties niet hoeven komen, het was een les heb je meer beeld van hoe het nu gaat dan? Want daar word ik nu wel nieuwsgierig naar
knollentuin schreef:Kamy schreef:Ik niet. Jullie zijn een blinde roedel (enkeling daar gelaten). Bloed geroken en aanvallen.
Ik plaats iets en hop ik heb 4, 5 man over me heen. Elke uitleg die ik geef krijg ik de volgende laag.
Bekijk het lekker.
Avanti: amen! Misschien kan jij het beter uitleggen dan ik!
Avanti begin t haar zin al met" ik probeer de fout bij mezelf te zoeken" , lees nu je eigen posts nog eens door nadat je even tot 10 geteld hebt.
Avanti schreef:Picasso schreef:Waar ben jij mee bezig Kamy? Waarom reageer je zo?
Ik snap het wel hoor, ze werd behoorlijk aangevallen naar mijn mening.
Oké hopelijk nu verder op een sociale manier.
Sizzle schreef:Uit pb conmunicatie met iemand die niet in dit topic zit denk ik dat dat de verwarring zit tussen correctie en straf.
Correctie is in feite alles wat lijdt tot verbetering. Correctie kan positief en negatief uitvallen afhankelijk van het 'trots niveau' die iemand heeft. Immers wil niet iedereen horen dat hij/zij niet perfect is.
Je hebt ook paarden die erg "trots" zijn en in eerste instantie er tegen in gaan, andere paarden leren graag.
Straf daarentegen is een negatieve prikkel die meestal pas nodig is als te weinig consequente correcties gegeven zijn.
Willekeurig slaan en schoppen valt nergens onder, dat is gewoon slecht gedrag.
Sizzle schreef:Uit pb conmunicatie met iemand die niet in dit topic zit denk ik dat dat de verwarring zit tussen correctie en straf.
Correctie is in mijn beleving in feite alles wat bedoeld is tot positieve verbetering en ontwikkeling. Correctie kan uiteindelijk positief en negatief uitvallen afhankelijk van het 'trots niveau' die iemand heeft. Immers wil niet iedereen horen dat hij/zij niet perfect is.
Je hebt ook paarden die erg "trots" zijn en in eerste instantie er tegen in gaan, andere paarden leren graag.
Maar het corrigeren op zich is niets anders dan een leermeester die zijn leerling verteld wat hij moet verbeteren.
Straf daarentegen is een negatieve prikkel die meestal pas nodig is als te weinig consequente correcties gegeven zijn.
Willekeurig slaan en schoppen valt nergens onder, dat is gewoon slecht gedrag.
Picasso schreef:quote]
Ik heb juist het idee dat de zaken een beetje omgedraaid worden door Kamy, maar inderdaad: back on topic!
Ik ben niet zo'n deskundige Ayasha, maar ik vind het er vriendelijk uitzien allemaal. Het enige wat mij een beetje stoort is dat hij niet actief/voorwaarts genoeg is in galop. Zoals al 100 x gezegd: in uitleggen ben ik niet zo goed.
Ayasha schreef:Picasso schreef:quote]
Ik heb juist het idee dat de zaken een beetje omgedraaid worden door Kamy, maar inderdaad: back on topic!
Ik ben niet zo'n deskundige Ayasha, maar ik vind het er vriendelijk uitzien allemaal. Het enige wat mij een beetje stoort is dat hij niet actief/voorwaarts genoeg is in galop. Zoals al 100 x gezegd: in uitleggen ben ik niet zo goed.
Klopt, en misschien had ik dat ook bij de uitleg moeten zetten.Hij is inderdaad niet voorwaarts juist omdat hij zodra er iets veranderd rond de bak de neiging heeft dat voorwaartse te "gebruiken" om er doorheen te lopen. Nu zat mijn stiefvader daar waarop hij wat spanning op bouwde en hij wordt daar dus bewust terug gereden.
Zodat hij ook op zo'n momenten leert dat hij gewoon terug moet komen wanneer ik dat vraag. (en niet omdat ie afgeleid is gewoon door denderen.
)