Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:22

Het staat in het begin van dit topic. Idee van simpelman

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:41

Heb ook wel met plakbandje, nou ja heb elastiekje gebruikt. Het is vooral om zichtbaar te maken wanneer de schoft uitwaaiert, dan is dat stukje zo ver mogelijk van je weg. Dat begint bij richting halsstrekken en wanneer hij hals laat vallen wordt het beter. Wat ik er zo handig aan vond is dat je hierdoor ook leert voelen wat de rug doet als de schof waaiert... en wat je voelt als hij dus zijn rug maar klein beetje wegdrukt... doordat je er visueel iets bij hebt vond ik het makkelijker om gevoel te duiden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:48

Ja precies. Dat wil ik van de week eens gaan bekijken

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:47

Jeetje Starbreeze, jullie gaan echt de goede kant op!! Je ziet hem per foto verschillen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:28

Voor wie het leuk vindt het filmpje met commentaar van Will te zien:

[/video]

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:50

Ik had het filmpje al voorbij zien komen via de facebook van WF ^__^
Weer erg leerzaam. Bedankt voor het delen!!! Vooral het stuk over doorzitten en naar voren zitten vond ik echt leerzaam. Ik vind het fijn dat WF zo positief is. Hij benadert problemen ook positief, en geeft positief feedback.

Ik was vandaag weer even aan het rijden (begin dat werk in de bak nog leuk te vinden) en Kilian had zo'n lekker drafje in de stretch dat ik bijna automatisch door ging zitten. Denk dat ik daar ook maar eens aan ga werken. Korte stukjes doorzitten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:59

Jeetje, hij kletst gewoon 25 min vol :D
Ik denk dat je daar meer een hoop mee kan doen.
Heb het niet helemaal afgeluisterd trouwens.

Dat doorzitten in die positie lukt mij echt niet trouwens, knap hoe netjes jij daar kan zitten.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:01

Milkberry: ik heb voordat ik begon met doorzitten een filmpje van Will daarover gezien. Hij raadde aan om telkens bijvoorbeeld 3 passen door te zitten, dan 2 lichtrijden, dan 3 doorzitten, dan weer 2 lichtrijden. Van telkens 3 passen doorzitten ga je naar 5 passen doorzitten, dan naar 7, en daarna kan je grotere stukken gaan doen. Zo introduceer je het weer langzaam. Heeft mij goed geholpen :j
Top dat het rijden zo goed gaat +:)+
Ik vind het ook fijn dat hij zo'n positieve insteek heeft. Al mag ie van mij soms best een stukje kritischer zijn ;)

Ik blijf rustig aan proberen steeds meer in een werkhouding te rijden en ga nu ook wat meer schakelen, zoals Will aangaf voor een volgens filmpje. Dat heb ik nog niet veel gedaan. Schakelen in stap gaat wel lastig worden want volgens mij kan hij niet veel groter stappen op dit moment. Draf en galop moet wel gaan lukken. Nu nog met volledige ontspanning en zonder op te krullen in de hals. Nieuwe uitdaging erbij :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:03

Sizzle: geloof het of niet maar ik kon nooit doorzitten op dit paard. Ik bonkte alle kanten op :') Pas nu hij echt zijn rug gaat bollen en meer schwung krijgt lukt het ineens wel fijn. Gelukkig bliojft hij ook keurig in de stretch lopen dat scheelt natuurlijk een hele hoop.

Ja filmpjes volkletsen daar is ie goed in :+

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:06

Je hebt weer een mooi doel voor ogen :)
Bedankt voor je tip voor het doorzitten. Ik ga hem morgen meteen uitproberen, tenminste... als Kilian weer zo lekker loopt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:35

Bedankt voor het delen van je filmpje. Geeft ons ook weer inspiratie :j

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:35

Bedankt voor het delen van je video. Mooi om te zien. Ook mooi om te horen dat je goed bezig bent met iets meer arbeidshouding te vragen. Hij is er dus aan toe. Hij heeft zo gelijk met het feit dat er zoveel mensen op hun paard zitten zonder dat zij er plezier in lijken te hebben. Dat er veel geduwd en gedwongen wordt. De ontspanning en de ongedwongenheid bij jullie is heel fijn en motiverend om naar te kijken. :j

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:03

Had je filmpje ook al op fb gezien :) heel mooi commentaar weer! En gewoon blijven delen hoor!! Ik kijk er altijd erg naar uit.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:18

Interessant om zo de training van iemand te kunnen volgen! En dapper dat je het online zet. Top! Ziet er ook fijn ontspannen en soepel uit. Ben benieuwd hoe het over half jaar eruit ziet. Hoe heet de fb pagina van WF? Kan niks vinden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:20

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:28

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :) Het rijden is inderdaad ontzettend leuk gevonden. Raar om terug te kijken naar een jaar geleden, toen was de lol weg en had ik er eigenlijk niet zoveel zin meer in. Ik was het vechten zat. Nu kan ik nooit wachten tot de volgende keer trainen en moet ik er echt aan denken om hem ook dagen vrij te geven :+

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:38

Fijn commentaar Horseware, daar kan je weer wat mee.

Ik heb nog even zitten zoeken naar oudere foto's waar zijn manen er niet voorzitten, maar wat is mijn paard veranderd zeg!

2 jaar geleden
Afbeelding

1 jaar geleden
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Tussen 1 jaar geleden en vandaag zie ik niet heel veel verschil, komt misschien omdat hij van de winter een paar maanden kreupel is geweest. Ik ben nu sinds maart bezig met echt halsstrekken helemaal bevestigen en vervolgens oppakken.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:41

Woww ook al zo'n verschil! Mooie halsjes kweken zo <3

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:41

Starbreeze schreef:

Ja de website ken ik, ik bedoelde de fb pagina omdat jullie het daarover hadden? Is makkelijker om up to date te blijven..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:43

Zoek eens op Art Toride, kan de link zo niet kopiëren.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:43

Gelukkig maar dat je andere weg ingeslagen bent horse ware. Wie weet wat je anders had besloten. Misschien wel gestopt op gegeven moment? En nu kun je weer genieten!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:44

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:45

Starbreeze schreef:
Zoek eens op Art Toride, kan de link zo niet kopiëren.

Thanks! Zat steeds bij art2ride ipv art to ride te kijken. Zoals de website.. Schoot niet op, al 3 jaar niet geüpdate die versie :-D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:47

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:50

Hihi zal eens een foto zoeken van mijn stippie met 3,5 jaar, dan schrik je je een ongeluk :P