Joolien schreef:Ik zie het niet, wat ik wel zie is een ruiter die niet durft te gaan zitten en ook redelijk gespannen is in de rug omdat ze wat voorover zit. Dat kan spanning veroorzaken in de armen en daardoor veel spanning geven aan het paard. Ik zie bij het paard veel spanning, hij kropt zich op en drukt zich weg. Als je wilt dat ie aan het been wordt zou ik de voorkant even lekker met rust laten en lekker zelf gaan zitten en puur focussen op been.
Ik ben een "ik-kukkel-naar-voor-ruiter" inderdaad, omdat ik te braaf wil zijn, ik wil mijn paard niet in de weg zitten. Ik denk wel niet dat er spanning zit in mijn armen, want dan loopt hij helemaal niet meer goed.. Ik vind het opkroppen wel meevallen? Op de tweede foto kukkelt hij naar beneden, maar dat kan ik best aannemen, ik zit ook teveel naar voor.
LoveUggs schreef:Ik denk rechtsvoor.
2e foto is precies t zelfde moment als 1e foto maar dan precies met benen andersom (foto 1 rechtervoorbeen voor, foto 2 linkervoorbeen voor, snappie)
Vind dat in t rechter voorbeen minder buiging zit, dus dat t been stijver lijkt dan linker voorbeen.
Zie ik het dan goed?
Ach ik bedoelde niet die knie, eigenlijk is dat een paard zijn pols, maar dat zeggen we ook niet natuurlijk.. Je kunt het wel ook vanvoor zien en dan is het inderdaad rechts voor dat een kortere pas neemt, maar het komt dus van vanachter uit. Bijna alle taktfouten denk ik?
_Marinke_ schreef:SheeNegro, hoe bedoel je dat die last heeft van de knieën? Schiet het soms op slot of?
Ik zie het in elk geval ook niet.. Heb eerlijk gezegd ook geen flauw idee waar ik precies naar zou moeten kijken. Wellicht de paslengte? Dan zou ik zeggen dat ie last heeft van de linkerknie.
Zijn knieën ontsteken snel, hoe het komt, geen flauw idee.. Hij is kort geleden behandeld geweest, ik hoop dat we de oorzaak snel vinden. We denken dat het komt omdat hij met zijn achterbenen draait, vooral rechtsachter dan, maar daar heeft hij nu geen last van, raar genoeg. Het is inderdaad links achter nu.
En wat er dan gebeurt is dat zijn motor niet krachtig genoeg is. Het is dus dubbel.. Je weet dat hij actief moet zijn, maar je weet ook dat daar het eerste is waar een probleem kan komen.
tanjaatjuhh schreef:Ik zeg rechtsachter , been is wat aan de rechte kant. Lijkt wel of het een houten been is. Kan aan de foto liggen. Je had wel een inchmaat kleiner kunnen hebben kwa zadel of ligt het aan de foto's. Teveel ruimte zit ook niet lekker. Zoals gezegd is minder met voor bezig zijn. Van achteren de motor wat mee activeren en wat meer ontspanning in je zit dan volgt je paard ook wel.
Nog een kleinere zitmaat? Dit is al een 16-16,5 inch

Ik ga proberen 1 van deze dagen een filmpje ineen te knutselen van de foto's. Dan krijgen jullie een bewegend beeld