Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:06

Ik ben ook veel te zwaar. Weeg momenteel 97kg en ben 180 lang. Ik woog jaren 82kg toen ik mijn paard nog in de sport uit bracht. Dat vond ik altijd prima. Ik ben nou eenmaal nooit een poppetje geweest. Maar ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken en ben flink wat aangekomen. Ik was 102kg, maar ik ben gelukkig alweer op de terug weg.

Ik rij nu nog maar sporadisch. Misschien 1x in de week. En stijg zoizo altijd op met krukje om z'n rug te sparen. Maar toch, als ik rij zit al dat gewicht me toch echt wel in de weg. En ik zit m'n paard dan ook in de weg. Daarom rij ik hem ook niet echt fanatiek meer. Gewoon wat rustige bosritjes en veel grondwerk. Het gesjees en gestuiter laat ik aan mn bijrijdster over van 60kg. :')

Dit ben ik momenteel. Deze foto is van vorige maand. Na het zien van deze foto vond ik het echt tijd om er wat aan te gaan doen.

Afbeelding

GroteVogel

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:11

Darkness85 -> Ik zou ik mijn handjes knijpen als ik er zo mooi uitzag als op jou foto!!!

Natuurlijk zullen er mensen zijn die als ze alleen jou gewicht zouden lezen zeggen oef dat is net te zwaar, maar kijk eens naar het totaal plaatje!
Je ziet nog zadel haha dat is bij mij wel anders hoor ;-) En zo ver ik kan zien heb jij het niet echt op 1 plaats plakken maar redelijk verdeeld, wat natuurlijk een hele berg scheelt met balans!

Kijk als je jezelf niet prettig voelt moet je er iets aan doen, ik wens je dan ook heeeeeeeeeeeeel veel succes!!

( Echt leuke foto!!!)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:29

@ GroteVogel: Bedankt voor je berichtje. Dat doet me best goed. :o

Ik heb het idd niet op 1 plaats. Ik ben overal grof. Maar toch zit het me in de weg. Vroeger toen ik nog M2 reed met mijn paard en even een uitgestrekte draf moest laten zien moest je daar gewoon bij doorzitten. Ik moet er nu al niet aan denken om gewoon 1 grote volte in arbeidsdraf door te zitten... :')

Maar al mn broeken zijn te klein en niks zit lekker meer. Dus ik ben nu net een maand bezig met mn eetpatroon een beetje aan te passen. (Niet meer elke avond een grote zak chips weg kanen e.d.) :oo En daar is nu al 5,5kg af. Ik hoop het vol te houden. Want ik zou graag mn oude gewicht van rond de 80 weer terug krijgen.

Maar hoe is het met jou gesteld dan? Je hebt geen foto's van jou en je paardje op je pro zie ik.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:44

@ Darkness85:
In een maand al 5,5 kilo kwijt, wat ga je hard!
Maar we weten dat dit niet zo blijft he, jammer genoeg haha.

Ik heb niks in mijn profiel staan nee, maar ik sta op pagina 115 op de foto.
Als je goed kijkt zie je dat mijn buik 1 geheel is, dwz borst tot onder is even dik.
( Soort zwanger buik)
Ik draag ook al het vet daaromheen, in een rondje, want mijn bovenbenen vallen nog best mee ( al zeg ik het zelf haha)
Ik heb zelf geen paardje, ik had eeuwig niet meer gereden en in December ben ik ergens begonnen bij de manege.
Toen woog ik rond de 87 kilo, maar nu 95 ( week niet gewogen) en het zit me dusdanig in de weg dat ik het zadel niet kan vastgrijpen in nood.
Ik ben ook maar 152 klein dus dan zou ik volgens de normale norm 40 kilo te zwaar zijn.
Nouja ik ben al bij als ik 70 kilo ga wegen en dat is nu ook mijn streven.
Tot die tijd ga ik niet meer op het paard, niet eens omdat het misschien niet zou kunnen maar voor mijn eigen veiligheid.
( Op de manege hebben ze grote sterke paarden)
Opstappen moet wel met krukje, ik kom met mijn korte benen niet eens in de beugel als ik hem op zijn langst heb hihi, dus ook als ik het gewicht kwijt zou zijn haha.

Ik ga me vanavond eens melden in een ander topic om af te vallen, wie weet komen daar nog handige tips voorbij!!

Groetjessssss

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:53

Idd. Je bovenbenen vallen hardstikke mee. Bij jou zit het eigenlijk allemaal in de buik. Is er ook een afval topic hier op Bokt dan? :o? Misschien ook een goed idee.

Maar zo zie je maar weer dat lengte ook weegt he. Als ik 70kg zou wegen zou ik graatje mager zijn. :')
Ik heb geen flauw idee hoeveel ik te zwaar ben "volgens de normale norm" Kun je dat ergens nakijken dan?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:08

Even googelen op bmi
dan heb je sites met een meter en die kun je verzetten.
je kunt die ook verzetten in een mooi gezond gewicht bij je lengte

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:13

Mijn arts houd als norm aan als je ouder bent dan 30 !! Lengte plus 10 kilo gewicht is het maximale wat je zou moeten wegen.
In jou geval dus 90 kilo.
Dit om andere klachten te voorkomen zoals suikerziekte, spier en bot problemen en rugklachten.
Hij kijkt ook naar je bouw en of je wel of geen kids hebt gehad.
Ik zou dus 62 kilo mogen wegen , haha maar dat woog ik op mijn 16e al niet meer..........
BMI telt ook wel mee, al is dit niet iets waar je je op moet blind staren.
Ik heb niet gespiekt hou oud je bent, maar feit is dat als je jonger bent dan 30 je dan ook iets minder zou mogen wegen als de maximum.
Het is ook zo dat als je jonger bent je het gewicht makkelijker eraf krijgt en stabiel kunt houden dmv een (juist) ander eetpatroon.
Ook de losse vellen zijn dan nog rekbaarder en blijf je niet met vlinderarmen en flubber vel zitten ( of je moet echt te snel te veel afvallen, zoals ik ooit, 30 kilo in 3 maanden , nou toen had ik wel 30 cm los vel op mijn buik, en de verzekering vergoed dit niet omdat het cosmetisch is.
Helaas is dit los vel nu weer gevuld met vet.
Maar ach, over een hele tijd hangt er weer los vel en die prop ik wel in een strakke broek of zo hihi.

Groetjesssss

( Vind de topic niet zo snel voor een link, sorry!) FF zoeken haha.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:06

Ik ben 26 en ben nog heeeeerlijk kinderloos. :') En idd vanwege die vellen wil ik ook nu echt flink gaan afvallen. Want nu heb ik iig nog een kleine kans dat het weer een klein beetje strak in de plooi valt. :D Het liefst wil ik gewoon weer terug naar 80 rond. Maar dat is nog 17kg. Ik word al misselijk als ik eraan denk... :r :=

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:42

Darkness85 , Ik weet hoe je je voelt, het lijkt zo ver weg al die kilo's die eraf moeten...
Maar aub doe het echt rustig aan je word er echt niet mooier op als je te hard gaat.
Hou in je achterhoofd dat je maximaal 2 kilo per maand af zult vallen, dan heeft je lichaam ook nog tijd om het te verwerken.
Stel het lukt je in 8 maanden, dat zou toch te gek zijn?
Neem gewoon 12 maanden, dan kun je volgend jaar deze tijd lekker shoppen en voor de kerst kleren kopen ;-)
Het is er immers ook niet in enkele maanden bijgekomen toch?
Probeer jezelf een doel te stellen.
Mijn doel is bv dat ik weer lekker wil paardrijden, maar wel pas over 20 kilo eraf.
En natuurlijk shoppen hihi.

Veel succes!!
( Om hierover door te kletsen is een ander topic, anders gaan we zo offtopic haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:15

terpentijn schreef:
Een ervaren amazone van 100 kg of meer zou ik zonder meer op mijn Bonte Jaopie durven te zetten.

Oef, arm dier... Hij kan wel doorzakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:19

Pion schreef:
Volslank is iets anders dan 'te dik' (en dus jezelf ook in de weg zitten).

Volslank = dik, mensen die dik zijn noemen zich vaak volslank, dat klinkt wat minder dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:20

parador schreef:
ik ben ook 110 kilo geweest maat 52 ( lees te dik) had ik er ook geen last van.......

Jij misschien niet maar je fjordenpony wel.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:49

GroteVogel schreef:
Mijn arts houd als norm aan als je ouder bent dan 30 !! Lengte plus 10 kilo gewicht is het maximale wat je zou moeten wegen.
In jou geval dus 90 kilo.
Dit om andere klachten te voorkomen zoals suikerziekte, spier en bot problemen en rugklachten.
Hij kijkt ook naar je bouw en of je wel of geen kids hebt gehad.
Ik zou dus 62 kilo mogen wegen , haha maar dat woog ik op mijn 16e al niet meer..........
BMI telt ook wel mee, al is dit niet iets waar je je op moet blind staren.
Ik heb niet gespiekt hou oud je bent, maar feit is dat als je jonger bent dan 30 je dan ook iets minder zou mogen wegen als de maximum.
Het is ook zo dat als je jonger bent je het gewicht makkelijker eraf krijgt en stabiel kunt houden dmv een (juist) ander eetpatroon.
Ook de losse vellen zijn dan nog rekbaarder en blijf je niet met vlinderarmen en flubber vel zitten ( of je moet echt te snel te veel afvallen, zoals ik ooit, 30 kilo in 3 maanden , nou toen had ik wel 30 cm los vel op mijn buik, en de verzekering vergoed dit niet omdat het cosmetisch is.
Helaas is dit los vel nu weer gevuld met vet.
Maar ach, over een hele tijd hangt er weer los vel en die prop ik wel in een strakke broek of zo hihi.

Groetjesssss

( Vind de topic niet zo snel voor een link, sorry!) FF zoeken haha.

Ik dacht dat het lengte - 110 was.. :j

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:37

nou zo zie ik er op die foto ook ongeveer eruit iets gevulder hahaha ben namelijk iets 171 lang.
grote vogel ga jij ook naar het andere topic. vind ik wel gezellig is al zo'hechte groep. anders pb en of zo.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:11

Andere topic? :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:14

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:15

Geeft niet, haha. Bedankt!

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:35

ja we zoeken een ander topic om het afvallen we willen elkaar helpen. Had er een geopend maar helaas werd die gelijk gesloten. de andere afval topic is een hechte groep.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:09

Ja dat heb je vaak met een topic wat al een tijd aan de gang is, dat het zo'n hechte kliek is dat je er bijna niet meer tussen komt. En soms gewoon keihard genegeerd word. ^)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:42

Ja, ik ken het. Doe soms zo hard mijn best....

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:00

Daarom is het ook zo jammer dat je niet een ander topic kan aanmaken voor de nieuwe garde.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:04

Of we gaan gewoon een nieuwe hechte kliek vormen in dat topic, en dan gaan we de andere hechte kliek hard negeren... :')

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:09

erg onvolwassen maar goed het kan wel. Eigenlijk belachelijk dat je niet een ander topic mag beginnen over afvallen. Snap wel dat ze niet heel veel van dat soort rubrieken willen hebben maar ze zouden dit wel moeten begrijpen.

aan de andere kant dit topic heet dikkere mensen te paard. als we het zo draaien dat al deze mensen elkaar gevonden hebben om af te vallen. is het toch niet erg om er hier over te praten. Als er hier wel mensen aangevallen mogen worden en dergelijke mag je hier toch ook over afvallen praten. zeker als het onder het afvallen voor je paard rijden valt.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:13

Voor de liefhebbers; check genante lijven op rtl5

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:21

Rode draad die door het programma heen gaat:

Meer bewegen en minder inname kcal!!