Citaat:Net als geldt dat je een hele voorwaartse heel veel been moet geven en een trage nagenoeg geen been!
!?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Net als geldt dat je een hele voorwaartse heel veel been moet geven en een trage nagenoeg geen been!
janderegelaa schreef:Citaat:Net als geldt dat je een hele voorwaartse heel veel been moet geven en een trage nagenoeg geen been!
!?
horseyfries schreef:Mireille1970 schreef:Precies. Niet de handrem erop en dan gas geven, dat werkt niet.
Ach, als je bodybuilding en rijden tegelijk wilt doen....
janderegelaa schreef:Het eerste ben ik het niet mee eens, het 2e wel.
Ik rij een voorwaarts paard liever terug met mijn zit dan dat ik een flegmatieke naar voren moet schoppen.
Kafue schreef:janderegelaa schreef:Het eerste ben ik het niet mee eens, het 2e wel.
Ik rij een voorwaarts paard liever terug met mijn zit dan dat ik een flegmatieke naar voren moet schoppen.
daar ben ik het mee eens met je tweede regel dan he.
Ik heb ook liever een die meewerkt en voorwaarts is van zichzelf maar ja ....... soms zijn ze dat niet.
of zet de pensionstal ze dermate slecht in het voer dat ze geen energie hebben zoals bij ons.
horseyfries schreef:Ik ben het met Mireille eens. Veel gemaakt fout bij een erg voorwaarts paard is juist dat mensen hun benen eraf houden waardoor de reactie ALS er dan een been komt nog verder uitvergroot wordt. De truc bij zo'n paard is dus inderdaad om er constant een beetje je been aan te houden zodat er niet een explosie volgt als je toch been moet geven.
janderegelaa schreef:Dat is wel een andere uitleg dan hem murw maken voor je spoortje ( begrijp sowieso niet zo goed waar dat spoortje voor nodig is ). Overigens vind ik het paard in het voorbeeld van horseyfries meer ril dan voorwaarts.
Nu mijn ding: rij het voorwaartse paard terug met je zit en probeer de voorwaartse energie om te zetten in opwaartse energie. Dan ben je het hele voorwaartse na een tijdje ook kwijt.
Feitelijk doet het paard nl. niets anders dan wat jij wilt, jij geeft been en hij knalt vooruit. Dus gewoon duidelijk maken dat je iets anders wilt.
janderegelaa schreef:Door hem snel op het achterbeen te maken waardoor hij de achterkant eronderzet en rijst in de voorhand. Overigens is dit ook de manier zoals Anky het doet.
horseyfries schreef:janderegelaa schreef:Door hem snel op het achterbeen te maken waardoor hij de achterkant eronderzet en rijst in de voorhand. Overigens is dit ook de manier zoals Anky het doet.
Je kunt een paard pas snel achter maken als hij voor je been is, niet als hij constant voor je uit rent.
Anky lost ook eerst het ene op en doet dan pas bovenstaande....
horseyfries schreef:Hé, wat goed van je! Niet alleen terugrijden op de zit, maar nog overgangen ook! En zo krijg je het paard weer voor je been in plaats van voor je uit! Als je hem dan ook nog wachtoefeningen laat doen komt het helemaal goed en ben jij ondertussen al aardig richting LDR aan het gaan....
Mireille1970 schreef:horseyfries schreef:Hé, wat goed van je! Niet alleen terugrijden op de zit, maar nog overgangen ook! En zo krijg je het paard weer voor je been in plaats van voor je uit! Als je hem dan ook nog wachtoefeningen laat doen komt het helemaal goed en ben jij ondertussen al aardig richting LDR aan het gaan....
Hahahahahahahaha ik wou het net zeggen.....................