Kafue schreef:Ahum ik ben theoretisch niet zo knap en rijtechnisch ook nog niet maar......
Als ik paardrijd dan wil ik gevoel met de paardenmond dus drijv ik hem met mijn been 80%, met mijn zit 15% naar mijn actief vriendelijk vragende hand toe. De energie die ik er achter in stop komt er dus voor bij mijn handen weer uit, toch QQQQQ?
Nu kan ik die energie laten wegvloeien met als gevolg dat ik steeds harder ga. Ik kan echter ookbegeleiden voor hand 5% . Totale energie 100%. Dus dat opvangen moet omdat ik anders steeds harder ga. Nee geen kilos want als ik kilos op moet vangen heb ik teveel been gegeven of teveel mijn zit laten werken.
Snap je het verhaal moet altijd op 100 uitkomen. Ik wil een klein beetje gevoel dus geef ik een klein beetje been, ik wil 100 gram in mijn hand dus geef ik 85 gram been en ontspan ik mijn zit 15gram.
Nu komt het dus vragen en nageven. Ik houd niet vast maar geef op tijd na zodat ik weinig in mijn hand heb maar wel gevoel houd.
Ik wil dus contact houden met de mond en dat zal mijn aanleuning moeten zijn.
Kom je nu op het punt de je geen aanleuning hebt dan zijn er twee mogelijkheden of jouw hulpenpakket is niet afgestemd op wat je wilt bereiken met de ingezette hulpen. Of het paard reageert even niet.
In geval paard reageert niet kun je je afvragen houd die vast dan heb je dus veel in de hand of het ik helemaal geen gevoel, nou ja dan is het paard dus achter de teugel. En dan mijn beste man vervalt het verhaal rijd je paard voorwaarts van achter naar voren naar de elastisch vriendelijk vragende hand toe.
Het paard dient dan per direct voorwaarts gereden te worden want niet alleen is die achter de teugel hij is ook achter het been een situatie die vermeden moet worden.
Vooral als je op bijvoorbeeld die jonge hensten rijd want achter de teugel en achter het been is ondeugend en moet altijd vermeden worden. Gevaarlijke situaties moet je niet uitlokken maar juist vermijden.
En over vrouwen en emoties ach daar laat ik me als rasechte vrouw niet over uit. Maar Jan jullie mannen kunnen er ook wat van hoor ik ben vrouw maar werk in een uitsluitend mannenwereld en echt soms zijn de theekranjes, roddeluurtjes, gezeur en emoties bij mannen nog erger dan bij vrouwen.
Ik werk ook in een mannenwereld, en kan dit beamen, daarbij heeft de gemiddelde man een groter bla-bla gehalte. dat ding waar ze de hele dag aan krabben (zeep doet wonderen) is in hun theorie ook 3x zo groot dan in de praktijk, en ja, ervaring leert dan dat de theorie aangepast dient te worden.
Maar even over jouw verhaal: zo is het maar net. Fantastisch duidelijk uitgelegd! Petje af!