Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
donnar schreef:Ik heb mijn moeder gisteren gevraagd foto's te maken van het rijden, helaas moest zij weg en heeft ze alleen foto's in het begin kunnen maken waarbij ik nog een beetje bezig ben met een goed tempo en ontspanning. Er zit wel een foto bij waar hij netjes ontspannen loopt en ook een goed tempo heeft. In het begin wil hij namelijk altijd onder mij uit rennen en loopt hij met weggedrukte rug te dribbelen. Gelukkig kan hij steeds sneller ontspannen, deze foto is een van de laatste foto's die ze genomen heeft waar hij dus begint met ontspannen. Hij is helaas niet zo scherp dus ik hoop dat jullie er wel wat mee kunnen. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
[ Afbeelding ]
Evelijn schreef:Ik vind het voor een 11 jarige op een door de wolgeverfde haflinger al goed uitzien hoor... ja hij is nog erg onrustig met het hoofd.(en daardoor is het wel lastig om rustig contact met de mond te bewaren, teugels zijn vaak te lang).. en activiteit is nog lastig (hij reageert niet meteen als ze weer naar draf wil). Je dochter moet wel oppassen dat ze haar handen niet te breed neer gaat zetten... of haar armen te veel doorstrekt, dus handen bij elkaar, en elleboog gebogen.
Ze mag ook best eerder haar zweepje gebruiken ipv haar hakken op te trekken.
Zou als het mogelijk is wel proberen om half uurtje priveles per week waar dan vooral gaat over houding en activiteit... (en niet zo zeer wend af bij A en rij een volte bij E) Denk dat ze dan met sprongen vooruit gaat want voor de rest vind ik haar vriendelijk rijden.
LoveUggs schreef:Hier heb ik nog even de filmpjes.
Galop:
[ Video ]
De galop lijkt zo wel mee te vallen maar als je erop zit is dat dus niet zo..
[ Video ]
Hier op de andere hand, hier zie je ook duidelijk dat ze wel de hand op zoekt, maar ook heel erg gaat hangen, en op de voorhand knalt.
Het laatste filmpje krijg ik er op een of andere manier niet op..
LoveAmadeo schreef:LoveUggs schreef:Hier heb ik nog even de filmpjes.
Galop:
[ Video ]
De galop lijkt zo wel mee te vallen maar als je erop zit is dat dus niet zo..
[ Video ]
Hier op de andere hand, hier zie je ook duidelijk dat ze wel de hand op zoekt, maar ook heel erg gaat hangen, en op de voorhand knalt.
Het laatste filmpje krijg ik er op een of andere manier niet op..
Je bent misschien wel een klein beetje groot voor deze pony. Maar t ziet er niet verkeerd uit!
LoveUggs schreef:Wat ik geleerd heb is het idd wel ontspannen, maar voorlopig nog niet nageeflijk.. Ik ben het met Evelijn eens, en denk dat je dochter veel kan leren van privé les! Ze moet ook nog veel leren, vandaar dat ik zeg voorlopig nog niet nageeflijk. Ze moet eerst zelf leren de teugels op juiste lengte te krijgen en houden. Leren hoe ze haar handen draagt, en leren hoe ze haar paard zo kan laten lopen dat ie ook echt gaat ontspannen. Het begin is er zeker! Ben benieuwd wat dit gaat worden!
Verder vraag ik me af of haar beugels niet nét een gaatje korter moeten... Vind dat het lichtrijden erg moeizaam gaat. Het ziet er zo uit in elk geval. Daardoor bewegen haar benen (dat ook weer niet ten goede komt van het been = reactie) en zit ze achter de beweging aan. Kan komen door het filmpje want ik twijfel heel erg. Verder doorzitten.. Maar dat is een kwestie van leren voelen, en les.
Leuke haf, en ik ben benieuwd naar meer van jullie in de 'toekomst'.
_Michelleee schreef:Wat ik mij afvraag...
Als ik met Elina bezig ben in de paddock, zoals vandaag, als ik gewoon geen tijd heb om te rijden, maar wel met haar wil bezig zijn doen we soms wat VD.
Nu, altijd als ik dan rond stap in de paddock en zij volgt naast mij, zet zij zichzelf in die hele opgerichte houding zoals ook met het rijden. Waarom doet ze dat? Heb haar ook eens wat laten lopen gewoon aan touwhalster en aan touw, maar ze geeft eigenlijk helemaal geen tekenen van ontspanning dan (terwijl ze wel mooi in stap 2 passen overstapt en in draf mooi achterhand meeneemt)....
Joolien schreef:_Michelleee schreef:Wat ik mij afvraag...
Als ik met Elina bezig ben in de paddock, zoals vandaag, als ik gewoon geen tijd heb om te rijden, maar wel met haar wil bezig zijn doen we soms wat VD.
Nu, altijd als ik dan rond stap in de paddock en zij volgt naast mij, zet zij zichzelf in die hele opgerichte houding zoals ook met het rijden. Waarom doet ze dat? Heb haar ook eens wat laten lopen gewoon aan touwhalster en aan touw, maar ze geeft eigenlijk helemaal geen tekenen van ontspanning dan (terwijl ze wel mooi in stap 2 passen overstapt en in draf mooi achterhand meeneemt)....
Hoe gespannen ben je zelf?