2 x perdag rijden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:26

Unika, ik heb me misschien niet duidelijk uitgedrukt.
Maar ik bedoel juist dat een paard zonder weidegang er gelukkig van zou worden om meerdere keren per dag die box uit te kunnen ook als het werk is.
Met weidegang kan dat anders zijn, maar dat zie je zo aan je paard. Als een paard er geen zin in heeft laat hij zich niet zo makkelijk pakken en als ze het leuk vinden komen ze vanzelf wel naar je toe.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:42

Myca schreef:
Unika, ik heb me misschien niet duidelijk uitgedrukt.
Maar ik bedoel juist dat een paard zonder weidegang er gelukkig van zou worden om meerdere keren per dag die box uit te kunnen ook als het werk is.
Met weidegang kan dat anders zijn, maar dat zie je zo aan je paard. Als een paard er geen zin in heeft laat hij zich niet zo makkelijk pakken en als ze het leuk vinden komen ze vanzelf wel naar je toe.

Jaa, dat is wel zo!:)
hihi.
ik rijd meestal gewoon 1 keer per dag.(A)

xx

Linny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:30

Het moet wel leuk blijven hoor... Pffff

Ik heb het een jaar gedaan, omdat mijn vorige paard zoveel energie had dat het echt nodig was. Hij stond veel buiten, voer werd goed op gelet en hij kreeg extra "relax" suplementen. Niks hielp. Nu staat hij op een stal, waar hij een uur in de traningsmolen gaat en elke dag fanatiek gereden wordt. nu gaat het goed, hoewel hij altijd iets te energiek en wakker blijft.... *\o/*

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:55

Ik vind best dat het kan :j
Maar niet dat ik het zelf zou doen.
iig niet op hetzelfde paard. :P

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:58

Het kan wel. ;) Maar als het niet nodig is, zou ik het niet doen. Ik doe het zelf niet, maar met een goed gezond paard zou het zeker kunnen. ;)

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:05

Ze krijgen een betere conditie als je steeds langer en fanatieker gaat rijden.
Dat zal denk ik sneller zijn dan 2x per dag
Kwaad zal het zeker niet kunnen, maar of het nodig is, vooral als je geen wedstrijden rijd
Waarom zou je jezelf en je paard t dan "aandoen" om 2x te rijden
Het moet wel leuk blijven toch.
ANders word het zo'n verplichting voor beide en kan je hem nog moeilijker een dag stil laten staan als je een keer niet kunt

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:12

Kudapelatih schreef:
Ze krijgen een betere conditie als je steeds langer en fanatieker gaat rijden.
Dat zal denk ik sneller zijn dan 2x per dag
Kwaad zal het zeker niet kunnen, maar of het nodig is, vooral als je geen wedstrijden rijd
Waarom zou je jezelf en je paard t dan "aandoen" om 2x te rijden
Het moet wel leuk blijven toch.
ANders word het zo'n verplichting voor beide en kan je hem nog moeilijker een dag stil laten staan als je een keer niet kunt

Helemaal mee eens. ;)

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:16

het kan zeker. Kijk maar naar manegepaarden maar ik zou m'n eigen paard niet 2x per dag rijden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:33

Het kan wel, maar is het nodig?
Ik zou het zelf niet doen, het moet voor mij en het paard wel leuk blijven.

Yunaa

Re: 2 x perdag rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:37

Het kan wel, daar ben ik het mee eens. Want je paard kan lekker zijn energie kwijt. Maar dan vind ik wel dat je niet die 2 keer moet gaan gebruiken om keihard te gaan trainen, want dan lijkt het me dat je paard dan ook helemaal op is :P .

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:10

Je kan je paard rustig 2x per dag rijden moet je maar nagaan dat paarden in het wild de hele dag door lopen en jou paard misschien (dat weet ik niet) wel de hele dag op stal moet staan en als jullie met zijn 3en 1 paard moeten delen is het toch veel leuker als je 2 x per dag kan rijden

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 03:23

Tuurlijk dat kan makkelijk, als je het goed opbouw dat die er wel de conditie voor heeft, dan komt die weer lekker ze stal uit als die dan niet op de wei staat. Beweging is goed!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 03:29

Kan makkelijk, kijk maar naar manege paarden die worden 3/4 x op een dag bereden }:0

ultimah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:15

Ik denk dat het wel kan.

paarden op de manege lopen ook 2 a 3 uur soms!.

Mijn paard loopt nu ook sommige dagen 2 uur.

Groetjes

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:20

Als je paard het nodig heeft kan het best..

Ik zou niet 2x 1 tot 1,5 uur er op gaan zitten, wel 2x 3 kwartier of zo, als dat echt nodig is..

Als mijn pony 's ochtens/smiddags niet lekker liep en gewoon aan het klieren was dan spring ik er 's avonds nog rustig op hoor..
Moet zij ook maar weten, hoe beter ze het doet hoe sneller ze weer mag eten :P

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:57

ik rijd mijn paard liever 1x per dag.. want hij luistert dan beter.. en hij heeft ook nog de rest van de dag om te rusten en in de wei te staan..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:50

Dat kan heus wel als je bijvoorbeeld het over de dag verdeeld kan het best hoor!
Bijvoorbeeld eerst s'morgens en dan tegen de avond. Of s middags en in de avond.
Dat kan heel gemakkelijk want dan kan het paard toch nog even tussen door rusten :)
Dus ik zou het gewoon doen beweging is juist goed voor het paard. En zo krijgt hij ook veel meer aandacht.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:54

Het heeft ook niet mijn voorkeur.

Maar heb het weleens gedaan. Ik had 's ochtends een half uur prive les en 's avonds kwam mijn vriendin onverwachts op het idee even het bos in te gaan. We hebben toen nog heerlijk anderhalf uur in het bos gereden. (wel rustig aan gedaan i.v.m. de les) Orie vond het geen probleem ;-)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:57

Ik rijdt de mijne 1x per dag, of, als het heel mooi weer is (en dan nog alleen in het weekend) 's morgens trainen en laat in de middag of 's avonds buitenritje...

Ik denk dat het zeker wel kan, maar sommige paarden zien het inderdaad niet zo zitten.
Als je met zijn 3tjes bent is het inderdaad wel fijn om wat vaker dan 2 keer in de week te rijden, maar bekijk goed of je paard het daar ook mee eens is ;)

Manegepaarden lopen ook vaak 2 uur of meer, maar die zijn daar dan lijkt mij ook wel op uitgezocht en het er dus wel mee eens...

Daarnaast vind ik dat 2x (half uur) trainen op een net geleerde en moeilijke oefening, bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds, best wel eens ervoor kan zorgen dat het beter blijft hangen bij jezelf en paard, in plaats van dat je er een uur achter elkaar mee bezig blijft.
Ikzelf kan dat alleen niet ivm werk :)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:08

ik rijd nooit 2x per dag. manegepaarden kunnen dat wel.
Mijn paard zou het misschien wel af en toe kunnen maar ik vind het zelf gewoon niks :P

wasira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:02

tuurlijk kán het, maar je gaat er niet sneller van vooruit!! spieren hebben dan geen tijd om te herstellen en dus op te bouwen. Een goed opgebouwde dagelijkse training geeft de beste vooruitgang!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:10

Het kan zeker wel. Ik zie geen probleem.
Mijn dochter rijdt heel soms haar pony ook twee keer per dag. Vandaag heeft ze bv vanmiddag gelest en vanavond zijn ze nog een bosrit gaan maken. Een gezonde pony/paard heeft daar echt geen problemen mee.

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:10

mischien kan het wel maar denk je niet dat je paard er flauw van wordt?
ik zou er wel enorm saggie van worden!!
elke keer dat stomme zadel. kijk naar manege paarden die vinden het zadelen ook niet even leuk en krijgen zadelneit!

_Lisanne schreef:
Als hij daar de conditie voor heeft zie ik het probleem niet :).
Paar weken terug was ik op kamp en daar reden we ook 2 keer per dag. Als je er gewoon een aantal uren tussen hebt zitten, kan dat best!

_Athar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:25

Je kúnt natuurlijk twee keer rijden, het paard krijgt er goede conditie van, maar als het niet nodig is, hoeft het ook niet. bij 3 of 4 x per dag heb ik wle zoiets van: ok dat gaat wat ver. maar het hoort voor het paard niet vervelend te zijn dat hij opgezadelt word.

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:38

Precies ik rij op wedstrijden ook vaak eerst dressuur en dan springen dus waarom zou je niet 2 keer op een dag
kunnen rijden?!
Maar ik vind wel dat jij je paard dan wel 1 dag in de week een dagje stil mag zetten!
dat vind jezelf ook lekker een dagje niets en je paard ook!