[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:42

opaal schreef:
aerdenhout1 schreef:
Er werd ook niet geslagen hoor...het was alleen een zweep vasthouden, maar inderdaad wel tussen de oren.
Blijf het toch een rare manier vinden om je paard voorwaarts te maken/houden.

Nou ik heb dit in alle uren dat ik bij AdB de lessen heb bijgewoond nog nooit gezien dus begrijp het niet echt goed.....

Dat heb je vaker met zaken waar de een wel heilig in gelooft en de ander niet Lachen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:26

Beste alabaster...volgens mij was jij toch echt diegeen die de eerste les met een zweep tussen de oren moest rijden ( nogmaals NIET slaan alleen vasthouden!)er zijn hier div. mensen op stal die dat kunnen bevestigen.
En je hebt gelijk hoor..ik rotzooi maar wat aan en ben inderdaad bang dat mensen bij iemand anders gaan lessen, vandaar dat iedereen zijn eigen instructie mag meenemen hier op stal.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:45

aerdenhout1 schreef:
Beste alabaster...volgens mij was jij toch echt diegeen die de eerste les met een zweep tussen de oren moest rijden ( nogmaals NIET slaan alleen vasthouden!)er zijn hier div. mensen op stal die dat kunnen bevestigen.
En je hebt gelijk hoor..ik rotzooi maar wat aan en ben inderdaad bang dat mensen bij iemand anders gaan lessen, vandaar dat iedereen zijn eigen instructie mag meenemen hier op stal.

Ja dat moest ik in het begin ja Ja Alleen jij snapt de hele bedoeling er niet van, je kan ook eerst de bedoeling ervan vragen en dan pas oordelen maar helaas. Jij begint over een zweep vasthouden , laat ik maar niet beginnen hoe jij met een zweep omgaat Knipoog
Eigen Instructie mee mag brengen? Ja om gelijk van het terrein afgescholden te worden of beschuldigd te worden van het weg halen van pensionklanten of afgezeken te worden op bokt??

Whaha en dat kunnen nog wel veel meer mensen bevestigen Vork

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:51

Volgens mij is het heel erg gezellig bij jullie op stal. Sigaar

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:06

ok en dan heb ik even een vraag tussen de discussies door:
Ik heb gehoord dat er dvd's van de methode van ADB zijn, waar zijn die te krijgen?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:23

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:23

Toch twijfel ik over dat met die zweep boven het hoofd zwiepen, moet dat echt.
Als ik dat bij mijn pony zou doen, zou die niet leuk vinden.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:26

Nee hoor het zwiepen doe je naast je paard en zeker niet tussen de oren,en alleen als hij niet reageerd op je been hulp. Bij een normaal voorwaarts paard dat goed op je been reageerd zal het niet gebruikt worden.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:15

Betteke schreef:

Nou idd! Whahaha Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:17

Alabaster schreef:
Nee hoor het zwiepen doe je naast je paard en zeker niet tussen de oren,en alleen als hij niet reageerd op je been hulp. Bij een normaal voorwaarts paard dat goed op je been reageerd zal het niet gebruikt worden.

Ozo, dat heb ik toen bij die les niet gezien.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:29

Lovely schreef:
opaal schreef:
Nou ik heb dit in alle uren dat ik bij AdB de lessen heb bijgewoond nog nooit gezien dus begrijp het niet echt goed.....

Dat heb je vaker met zaken waar de een wel heilig in gelooft en de ander niet Lachen.

Nou ik geloof niet heilig in AdB dus.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:09

Betteke schreef:

God zij dank nu weer wel!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:45

aerdenhout1 schreef:
Betteke schreef:

waarom is ze vertrokken Bloos

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:54

Ik zou zeggen lees eens goed tussen de regels door. Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:09

hihi dat zal ik dan morgen op mijn gemak eens doen zit nu met een glaasje wijn, achter de pc te werken. en onder tussn een beetje rond te neuzen, ben dus niet helemaal meer wakker.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:23

waarom is ze vertrokken Bloos[/quote]

Dat zou ik ook wel willen weten Ja ......waarom?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:26

aerdenhout1 schreef:
Betteke schreef:

Ik zou me toch anders op gaan stellen dan, anders kan het niet anders dat er meer gaan volgen! Maar goed, dit is off-topic....

M_anoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:44

Ik rij ook op de adb manier, maar ik hoef geen zweep te gebruiken. Nou is mijn paard wel goed voor waarts enzo. Ik vind het een super manier want mijn paard toen ik hem kreeg was hij alleeen maar gespannen en hij is nu een stuk relaxter tijdens het rijden geworden, en ik zie hem groeien en telkens vrolijker worden. Ik vind het top Knipoog

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:37

[twijfelt of ze dit nu wel gaat schrijven, toch maar wel].

[very off topic]
Toch even iets toevoegen aan wat er hier zoal gebeurt. Ik ken de stal van Aerdenhout1, niet sinds lang, maar toch, mijn korte ervaring daar is echt heel goed. Ja, het is er erg gezellig, en ik zie goed verzorgde paarden die goed in hun vel zitten en glimmen als spiegeltjes (en dat ondanks een dikke wintervacht en dagelijkse weidegang met alle bijbehorende modder Knipoog). En ik zie klanten die er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren staan, zo slecht kan een stal dan toch niet zijn? Of zouden al die klanten tegen hun zin daar blijven, terwijl er nog tig andere stallen in de omgeving zijn Clown

Met de rel ga ik me verder niet bemoeien, en al helemaal niet op bokt.

Als er hier al sprake van enige schuld is, laten wij, als buitenstaanders, dan niet vergeten dat dat vaak van twee kanten komt, en laten we niet met een beschuldigend vingertje naar een van de 2 partijen wijzen zonder te weten wat het precieze achterliggende verhaal is. En laten we al helemaal niet het conflict op de spits drijven op een openbaar forum, denk dat geen van de partijen daar echt belang bij heeft.
[/very off topic]

back OT: ik ken de methode niet goed genoeg om er een gegrond oordeel over te vellen, wat ik er hier op bokt van heb gezien spreekt me niet zo erg aan, maar ja, da's alleen maar gebaseerd op enkele foto's. Wat me wel tegenstaat is dat er vaak wordt gedaan alsof AdB de enige methode is om een paard recht te richten, terwijl dat volgens mij ook altijd het uitgangspunt is van "gewone" dressuur.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:15

SuperRupsje schreef:
[twijfelt of ze dit nu wel gaat schrijven, toch maar wel].

[very off topic]
Toch even iets toevoegen aan wat er hier zoal gebeurt. Ik ken de stal van Aerdenhout1, niet sinds lang, maar toch, mijn korte ervaring daar is echt heel goed. Ja, het is er erg gezellig, en ik zie goed verzorgde paarden die goed in hun vel zitten en glimmen als spiegeltjes (en dat ondanks een dikke wintervacht en dagelijkse weidegang met alle bijbehorende modder Knipoog). En ik zie klanten die er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren staan, zo slecht kan een stal dan toch niet zijn? Of zouden al die klanten tegen hun zin daar blijven, terwijl er nog tig andere stallen in de omgeving zijn Clown

Als er hier al sprake van enige schuld is, laten wij, als buitenstaanders, dan niet vergeten dat dat vaak van twee kanten komt, en laten we niet met een beschuldigend vingertje naar een van de 2 partijen wijzen zonder te weten wat het precieze achterliggende verhaal is. En laten we al helemaal niet het conflict op de spits drijven op een openbaar forum, denk dat geen van de partijen daar echt belang bij heeft.
[/very off topic]

back OT: ik ken de methode niet goed genoeg om er een gegrond oordeel over te vellen, wat ik er hier op bokt van heb gezien spreekt me niet zo erg aan, maar ja, da's alleen maar gebaseerd op enkele foto's. Wat me wel tegenstaat is dat er vaak wordt gedaan alsof AdB de enige methode is om een paard recht te richten, terwijl dat volgens mij ook altijd het uitgangspunt is van "gewone" dressuur.

Nou ik wil me er verder ook helemaal niet mee bemoeien. Goed of niet goed op deze stal, ik vindt het gewoon niet kunnen als je als staleigenaar zo over je pensionklanten praat hier op bokt.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:06

[quote="SuperRupsje"][twijfelt of ze dit nu wel gaat schrijven, toch maar wel].

[very off topic]

[/very off topic]

Ik snap niet zo goed waar jij over praat. Wordt er ergens geschreven dat de pensionpaarden er slecht uitzien?? En dat deze stal heel erg slecht is en dat er een rel gaande is??Volgens mij niet.
Mensen die er al jaaaaaaren staan weten precies waar het om gaat. Knipoog

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:14

Lagency schreef:
Ik snap niet zo goed waar jij over praat. Wordt er ergens geschreven dat de pensionpaarden er slecht uitzien?? En dat deze stal heel erg slecht is en dat er een rel gaande is??Volgens mij niet.
Mensen die er al jaaaaaaren staan weten precies waar het om gaat. Knipoog

Misschien moet je ff leren te quote en heel het topic lezen!

Dit werd er eerder over bepaalde pensionklanten geschreven:

aerdenhout1 schreef:
aerdenhout1 schreef:
IK durf bijna niet te reageren, maar ga het toch doen!
Als ze mij, met een verstuikte voet met een geweer op mijn kop gericht, zouden vragen om te rennen....reken maar dat ik liep, hard en niet kreupel ook!
Als je een paard met een zweep tussen de oren voorwaarts moet houden...loopt het paard! Heeft geen idee meer dat hij kreupel is, maar rent eigenlijk in paniek en probeer te overleven.
Sorrie, maar zag vanmiddag weer een van mijn pensionklanten door de baan gaan op deze manier, met een paard dat zijn rug totaal wegdrukt en een hoofd in de hemel.
Ik snap er nog steeds geen hout van en hoop echt dat ze binnenkort toch gaan inzien dat dit niet gaat werken.
Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Nu zie ik 2 paarden die met hun kop in de lucht zonder impuls door de baan gaan! Geef mijn portie maar aan fikkie!

Daarbij heb ik ook wat PM post ontvangen. Knipoog Maar goed, het gaat hier over AdB en niet over de onenigheid op deze stal! Wil het hierbij dus laten met deze discussie.........
Laatst bijgewerkt door opaal op 02-12-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:31

*sjucht, waarom luister ik toch niet beter naar mezelf en ga ik gewoon op m'n handen zitten ipv hier m'n verhaal te doen* Frusty

Citaat:
Mensen die er al jaaaaaaren staan weten precies waar het om gaat

Whatever. Ik probeer de boel te relativeren, en mijn goede ervaring met een van de personen in kwestie mee te delen om een eenzijdig beeld van die persoon in dit topic ietwat recht te zetten (en voordat daar weer een heel geëmmer over ontstaat: dat doe ik uit eigen initiatief, er wordt niet met een zweep tussen m'n oren gedreigd Tong uitsteken ). Verder niets. Het laatst waar ik op uit ben is om betrokken te raken in de rel. Enne... je hoeft echt geen Einstein te zijn om te zien dat er een rel gaande is.
Doei!

Maar misschien is het gewoon een beter idee om deze discussie te temmen en alle off topic posts (incl. de mijne dan ook graag aub) te deleten.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:54

Idd het gaat hier op het AdB topic waar ervaringen mee gedeeld worden, ik heb de ervaring met hem en zijn leerlingen en dat heeft tot deze kinderachtige discussie geleid en er voor gezorgd dat ik kon vertrekken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:13

Als allerlaatste...... Het had niets, maar dan ook helemaal NIETS met A.D.B en zijn manier van lesgeven te maken!!!!