[twijfelt of ze dit nu wel gaat schrijven, toch maar wel].
[very off topic]
Toch even iets toevoegen aan wat er hier zoal gebeurt. Ik ken de stal van Aerdenhout1, niet sinds lang, maar toch, mijn korte ervaring daar is echt heel goed. Ja, het is er erg gezellig, en ik zie goed verzorgde paarden die goed in hun vel zitten en glimmen als spiegeltjes (en dat ondanks een dikke wintervacht en dagelijkse weidegang met alle bijbehorende modder

). En ik zie klanten die er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren staan, zo slecht kan een stal dan toch niet zijn? Of zouden al die klanten tegen hun zin daar blijven, terwijl er nog tig andere stallen in de omgeving zijn
Met de rel ga ik me verder niet bemoeien, en al helemaal niet op bokt.
Als er hier al sprake van enige schuld is, laten wij, als buitenstaanders, dan niet vergeten dat dat vaak van twee kanten komt, en laten we niet met een beschuldigend vingertje naar een van de 2 partijen wijzen zonder te weten wat het precieze achterliggende verhaal is. En laten we al helemaal niet het conflict op de spits drijven op een openbaar forum, denk dat geen van de partijen daar echt belang bij heeft.
[/very off topic]
back OT: ik ken de methode niet goed genoeg om er een gegrond oordeel over te vellen, wat ik er hier op bokt van heb gezien spreekt me niet zo erg aan, maar ja, da's alleen maar gebaseerd op enkele foto's. Wat me wel tegenstaat is dat er vaak wordt gedaan alsof AdB de enige methode is om een paard recht te richten, terwijl dat volgens mij ook altijd het uitgangspunt is van "gewone" dressuur.