Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:43

WinBinChes schreef:
En dan vragen ze zich ook nog af waarom er steeds een meer negatieve sfeer om bitloos ruiters hangt.

Wie vraagt zich dat dan af? Naar mijn weten niemand.
En er hangt helemaal geen negatieve sfeer rond bitloos. Ja er zijn negatievelingen en ja er is weerstand. Maar een steeds meer negatieve sfeer is geen sprake van, integendeel zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:44

Karl66 schreef:
Ik denk dat de "tegenstanders" van bitloos vooral tegenstander zijn van het idee dat je met bitloos je problemen oplost. Het is veel belangrijker om het achterliggende probleem op te lossen. Voel jij, of nog belangrijker je paard, je prettiger met bitloos? Prima, zolang je maar niet denkt dat het probleem door bitloos opgelost is.

Idd Karl Ja

Dat is idd wat mij tegenstaat. Ja
Heb niks tegen bitloos.
lekker mee rijden als je dat fijn vind.
Maar niet omdat een bit niet gaat en je niet aan jezelf gaat werken en er dan maar wat anders aan hangt.

Maar dat is ook wat me tegen staat bij bitrijders
Mijn paard is sterk, welk bit moet ik er nu inhangen
Of mijn paard wil niet in de krul..helpt een slof

aaachhh!
Daar ligt de oorzaak niet

Dus wat dat betreft maak ik geen verschil tussen wel en geen bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:49

Karl66 schreef:
Ik denk dat de "tegenstanders" van bitloos vooral tegenstander zijn van het idee dat je met bitloos je problemen oplost. Het is veel belangrijker om het achterliggende probleem op te lossen. Voel jij, of nog belangrijker je paard, je prettiger met bitloos? Prima, zolang je maar niet denkt dat het probleem door bitloos opgelost is.

Ligt eraan wat het "probleem" is. En ook òf er wel een "probleem" is.
Ik zelf bijv. had helemaal geen probleem met het bit toen ik nog met bit reed, en mijn paard ook niet.
Toch ging ik op een gegeven moment het rijden met bit voor ons steeds meer een probleem vinden want ik wilde niet meer met haar samenwerken dmv dat stuk ijzer in haar mond. We waren samen zo ver gekomen en hebben samen zo veel bereikt, dat ik dat laatste stuk (het ijzer in haar mond) niet meer vond passen in onze relatie.
Puur gevoelsmatig dus. En dat geldt voor meer mensen. Niet iedereen stapt over naar bitloos vanwege een feitelijk "probleem", maar juist omdat ze 'anders' willen; meer met minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:50

meer met minder...dat zijn toch allemaal maar van die rare uitspraken vindt ik...sorry...

Ik ken in mijn omgeving, maar lees op bokt dus wel erg vaak dat mensen overstappen voor een probleem
Een probleem dat men aan de voorkant op wil lossen...maar wat daar niet zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:51

JoviBan schreef:
WinBinChes schreef:
En dan vragen ze zich ook nog af waarom er steeds een meer negatieve sfeer om bitloos ruiters hangt.
Wie vraagt zich dat dan af? Naar mijn weten niemand. En er hangt helemaal geen negatieve sfeer rond bitloos. Ja er zijn negatievelingen en ja er is weerstand. Maar een steeds meer negatieve sfeer is geen sprake van, integendeel zelfs!
Meldt zich Bloos . Heb speciaal mijn profiel aangepast met wat bittenfoto's Bloos .
Hoewel Amigo toch voor het grootste deel bitloos gereden werd Bloos .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:53

runningkawa schreef:
meer met minder...dat zijn toch allemaal maar van die rare uitspraken vindt ik...sorry...

Ik ken in mijn omgeving, maar lees op bokt dus wel erg vaak dat mensen overstappen voor een probleem

PRECIES!!!

en als je het dan ook nog eens slecht doet op wedstrijden, dan is het vaarwel zeggen van wedstrijden heel gegrond omdat je niet met bit mag starten.......

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:56

Je kunt ook bewust van het begin af aan kiezen voor bitloos, het is maar net hoe je het wil zien.
Dit is trouwens wel wat ik bedoelde als je bitloos (wil) rijden, staat er een legertje klaar om te verkondigen dat je waarschijnlijk niet goed kan rijden en er geen verstand van hebt. Zeer zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:58

Omdat dat vaak voorkomt...
Maar dat zelfde legertje zegt dat ook over bit rijderds die grijpen naar scherpere bitten..maar daar lees je voor het gemak ff over heen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:58

hoeft niet Lachen Lachen als jij als bitloze ruiter je paard recht richt, en van achter naar voren rijd......... zal je mij niet zien huilenbalken hoor Lachen dan zie je mij alleen maar genieten Knipoog

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:59

Over de prikband van de hond Lachen

Wat zie je liever? Een hond die om de 2 stappen een rikje krijgt aan z'n halsband en daardoor geïrriteerd raakt? Of een hond met een prikband die 1x een rukje krijgt en vervolgens braaf mee loopt? Een hond met zo'n ontzettend dikke vacht heeft daar amper last van mensen, en als je daar geen verstand van hebt, houd er dan over op. Daar gaat dit topic niet over.

EDIT: zo weet ie iig waar hij aan toe is en hoeft hij niet door te blijven gaan, deze hond zou gevaarlijk worden als hij dat ding niet draagt, we gebruiken hem amper en het is niet mijn keus maar die van mijn vader.
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 15-06-08 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:00

Ah ok, dat is in ieder gaval wel de bedoeling. Je zult een jaar moeten wachten, want dan begin ik pas met rijden Knipoog

Anoniem

runningkawa schreef:

Dit zie je idd heel veel.
Wanneer ik dat lees, reageer ik daar ook als zodanig op, dat je het nièt aan de voorkant c.q. met de optoming moet oplossen.
Mensen willen een quick fix, helaas.

Anoniem

haha...geweldig
Maar bij paarden is het allemaal anders *LOL* ROFL
Zeker die van een ander...maar commentaar op het persoontje zelf dan is het fout Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:02

Ik ben niet overgestapt vanwege 'problemen', heb jarenlang voornamelijk met bit gereden Knipoog . Ik wil het gewoon even helemaal anders met mijn eigen (nog jonge) paard, dus wij zijn lekker bitloos en dat bevalt prima. Zie totaal geen reden om dat te gaan veranderen in de toekomst. Dan maar geen dressuurwedstrijden, dressuren we wel lekker bitloos thuis. Eigenlijk vind ik dat ook veel gezelliger. Tong uitsteken

Ik vind het grote onzin dat er nog niet bitloos gereden mag worden op dressuurwedstrijden, maar ach, dat verandert nog wel in de toekomst, hoor. Let maar op!!! Ja
Verder merk ik in het dagelijks leven niet zoveel van een negatieve sfeer om mijn bitloze ruiterschap. Ik ervaar wel dat steeds meer mensen het ook willen proberen en dat de reacties over het algemeen erg positief zijn na wat ervaring. Ik leen graag mijn bitloze optomingen uit en geniet van de reacties Knipoog . De mensen die echt heel erg negatief zijn, zijn mensen die het niet aandurven op hun paard. Vraag me dan wel altijd af waarom ze zo doen, als ze het zelfs niet eens geprobeerd hebben....... Al hoewel.....? Clown Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:03

heiditjj schreef:

Wat zie je liever? Een hond die om de 2 stappen een rikje krijgt aan z'n halsband en daardoor geïrriteerd raakt? Of een hond met een prikband die 1x een rukje krijgt en vervolgens braaf mee loopt? Een hond met zo'n ontzettend dikke vacht heeft daar amper last van mensen, en als je daar geen verstand van hebt, houd er dan over op. Daar gaat dit topic niet over.

NEEEEEEEI Heiditjj Haha! Haha! Haha! hou op alsjeblieft Clown

dus voor een paard is een bit zielug, en voor een hond een prikband niet Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:03

JoviBan schreef:
runningkawa schreef:

Wanneer ik dat lees, reageer ik daar ook als zodanig op, dat je het nièt aan de voorkant c.q. met de optoming moet oplossen.

Ja juist
Kan daar werkelijk boos om worden.
En echt maakt mij niet uit of iemand bitloos of met bit rijd...maar zo gauw het is als "oplossing" voor de harde mond, zwaar hangen, rem...noem maar op...dan heb je mij tegen.

En dan proberen ze 1 keer fatsoenlijk te rijden en zeggen ze, het werkt niet....nee zucht...1 keer...
Alles moet in 5 sec perfect gaan.

En met zulke dingen heb ik dus wel echt moeite.
Dat vind ik dan wel dierenmishandeling.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:04

Van mijn pony bedoel ik, en dat is niet de eerste keer dat ik ga rijden.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:05

KiWiKo schreef:
heiditjj schreef:

NEEEEEEEI Heiditjj Haha! Haha! Haha! hou op alsjeblieft Clown

dus voor een paard is een bit zielug, en voor een hond een prikband niet Ach gut

Het is de keus van mijn vader, niet van mij Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:05

JoviBan schreef:
runningkawa schreef:

Daar ben ik inderdaad ook helemaal geen voorstander van . Dit zie je trouwens ook bij veel bitruiters, hoor Knipoog . Nemen ze een heftiger bit bijvoorbeeld of ze hangen er een zootje hulpteugels aan. Tja....... Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:06

@ Nadya, bitloos zou voor mij DE oplossing zijn op mijn explosieve bok, heb hem dan echt in een pas weer in het gareel Lachen

maar hij zou zo gaan knokken tegen de druk die er dan op komt, dat hij echt zou gaan flippen.

Ik ben er ook van overtuigd dat bitloze dressuur echt wel aan de orde gaat komen, en ik vind dat ook een goede zaak, absoluut

Twiggy2008

Honden met prikbanden, ben ik ook geen voorstander van. Voed je hond gewoon goed op. Prikband is symptoombestrijding, hou ik niet van. Is niet de manier. Niet bij honden, niet bij paarden en niet bij mensen.

Karl66

Joviban en daar zit het gevaar van bitloos, dat het verkocht wordt als de quickfix van een probleem. Er valt nog genoeg aan mijn rijden te verbeteren, maar dat los ik niet op met een bitloos hoofdstel.

Anoniem

@heiditjj: sorry hoor, maar nu kom je toch wel heel tegenstrijdig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:07

heidi..je spreekt jezelf nogal tegen imo...
eerst is het oke, dan krijg je commentaar en is het ineens jou keus niet...
Je oordeelt over andere, doen andere dat over jou hond komen er smoesjes.

Je staat ergens voor of niet....
Ga je emmeren over de zielige mishandeling van bitten...emmer dan ook over het egoitische gedoe van een prikband...
Dit staat zo haaks op elkaar...zeker de verandering in het waarom gebruiken...
Dat het gewoon lachwekkend bedroevend is...althans dat vind ik Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:08

Nadya schreef:
Honden met prikbanden, ben ik ook geen voorstander van. Voed je hond gewoon goed op. Prikband is symptoombestrijding, hou ik niet van. Is niet de manier. Niet bij honden, niet bij paarden en niet bij mensen.

Wij hebben de hond niet opgevoed, maar overgenomen van mensen die hem als hun eigen kind behandelde, hij was aggresief.
Nu ga ik weer, ik ga buiten rijden, tot ziens Lachen