paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Svadie_

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:41

Tegen mij zeggen ze meestal dingen in de trant van: ''Ja, maar het paard doet alles!!!'' Dan heb ik altijd mijn antwoord al klaar liggen: ''Oh, en jij denk dat dat paard dat vanzelf doet???''

nikki__95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:34

Waarom zou paardrijden géén sport zijn? Dan zou je toch ook zeggen, Voetballen is ook geen sport want de bal doet alles xD Natuurlijk niet, de spelers zorgen dat de bal in het goal komt, dan is het toch ook zo dat de gene die OP het paard zitten, dat die dan er voor zorgt dat het paard doet wat diegene ervan wil. Bij voetbal controleren ze de bal toch ook zodat ze krijgen wat ze willen? Nou, mensen op het paard controleren het paard zodat tie luistert naar hen.

Miss is het geen goede combinatie om iets te vertellen over een dier en een bal maar mensen zeggen: voetbal = wel een sport, waarom dan paardrijden niet?

Ik vind dat paardrijden zeker een sport is! *LOL*

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:41

Ik heb dat ook altijd dat ze dat tegen mij zeggen..

Dan zeg ik altijd is voetballen wel een sport?
Beetje achter een bal aan te trappen..

Maar dat helpt vaak niet.. Boos!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:46

Tja ik vind paardrijden totaal geen intesieve sport. Dus defineer sport eerst maar eens.. moet je er dan perse bezweet afstappen om het een sport te noemen?

Echter vind ik wel dat je in goede conditie moet zijn om te paardrijden, als je tenminste verwacht dat je paard ook in goede conditie moet zijn...

Ik sport naast mn paard heel veel, mede om het paardrijden makkelijker te maken haha als je dat erbij denkt Tong uitsteken dan kan je het wel sport noemen

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:48

Mijn Vader zei tegen me, als jij het paard op je rug neemt, dan is het wel een sport, zelf zit hij op golven en dat vind hij wel een sport een beetje in een karretje zitten en een balletje weg slaan sjongejonge haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:58

Tja, ik kan me er gelukkig niet zo druk om maken. Dezelfde discussie kun je waarschijnlijk voeren over schaken, dammen, schietsport, darten en noem maar op.. Knipoog

Degenen die dat beoefenen plaag ik ook nog wel eens door te zeggen dat dat toch geen sport is Lachen En daarmee kan ik de bal dus terugverwachten. Paardrijden komt echt niet aanwaaien, maar we moeten het ook niet intensiever en zwaarder voor doen lijken dan het voor sommigen is om maar gelijk te halen betreft het woordje sport.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:03

Ik heb dat ook heeeel vaak gehoord..'Een beetje op een paard zitten...Je zit alleen maar...Dat paard doet alles voor je..Je raakt echt niet buiten adem..' Jaja. Ik vraag dan altijd of ze eens komen kijken en ja, dat willen ze dan ineens niet omdat ze dan toch in hun achterhoofd denken: 'Ojee, volgens mij kan zij weleens toch gelijk hebben...' Of dan komen ze kijken, vraag ik of hij/zij een rondje wilt stappen; 'Nee, nee...absoluut niet..' Clown Of ik antwoord dan: 'Probeer jij maar eens te blijven zitten!' Tadaa; dan zijn ze een stuk stiller en weten ze niet veel meer uit te brengen.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben al een aantal goede weerwoorden hier tegengekomen; die ga ik ook eens proberen! *LOL* Ik zweet me altijd kapot na 1 uur lessen Nagelbijten / Gniffelen En waar haal ik dan die beenspieren van mij vandaan? Pling Dat komt niet vanzelf hoor..

OoTaraoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:58

kenissen van ons zijde dat ook
nou heeft me vriend een keer op een paard gereden en snapte
er geen reet en vondt het wel moeilijk
sinds dien als iemand dat zegt zegt me vriend
nou ga jij maar een keer paardrijden dat wil ik zien

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:02

Flew schreef:
Die mensen nodig ik steevast uit om een uurtje te komen rijden. Gek genoeg durven/willen ze dan niet meer...

Haha, daar heb ik dus ook last van, dat ze ineens niet meer willen Tong uitsteken

Coco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:36

Het is in ieder geval wel de -sport- waar we de meeste calorien mee verbranden heb ik gehoord Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:39

Wil je leuk mee draaien met de paarden zowel in de sport als recreatie of ander tak.

Dan moet je meer doen als alleen paardrijden, je moet goed op gewicht blijven en zal zelf ook aan conditie moeten trainen.

Ik deed vroeger aan hardlopen eerst pony trainen en vervolgens mezelf maar ik was ook behoorlijk serieus met de paardensport

Nu sinds maart rij ik weinig paard en de sportschool heb ik niet meer gezien.
Maar dadelijk eind deze maand zit ik zeker weer 5x in de week op de sportschool voor de paardensport (ondanks ik niet meer start)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:43

Mijn oude arrogante gymleraar vind paardensport ook geen sport. Hij zei bijv idd "het paard doet toch alles" enz.
Maar waarom is het wel een onderdeel in de olympische spelen? Tja, den dan is het stil he.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:47

Even een stipje, reageer zo uitgebreid

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:51

Tita, daar heb je gelijk in hoor. de ruiter zelf moet zichzelf ook fit en in conditie houden. Velen doe dat inderdaad gecombineerd met sportschool of hardlopen of..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:53

De meeste ruiters die ik ken, beseffen dat niet eens...hangen na het werk in de kantine met een biertje (ik heb geen katine hoor) of een cola en als ik dan vervolgens roep okay paard onder deken en hup zelf ff 20 min hollen of snelwandelen

Kijken ze me allemaal aan met een blik in de ogen van
"gut die is rijp voor Pieter Baan Kliniek " Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:35

Ik vind paardrijden, zoals ik het beoefen wel degelijk een sport.
Rij 2 paarden en probeer ze klaar te krijgen om ze in het Z uit te brengen. Naast het paardrijden cardio ik nog circa 5 keer per week, dit is ook vanwege mijn lichamelijke beperking.

Sinds een paar maanden heb ik een vriend, een werkelijk sportfanaat, hij zei na een paar weken tegen mij, ik heb zoveel respect gekregen voor mensen die actief zijn in de paardensport, nooit geweten dat er zoveel bij kwam kijken, jullie verdienen allemaal een standbeeld want het is toch wel een zwaardere inspanning dan op je fietsje naar de sportschool of voetbalclub te gaan.... Ik heb hem toen bedankt en gezegd dat niemand begrijp wat paardensport nu precies inhoudt.
Wij, ruiters, moeten niet alleen elke pas voor zijn van ons paard, maar ook nog eens verzorgend ingesteld (mesten, poetsen, toileteren, leeronderhoud), consequent (geen dag overslaan want dan krijgt je paard geen beweging zomer of winter, zonneschijn of regen) en ga zo maar door.........

Sinds vorige week ben ik aangesloten bij de sportschool waar mijn vriend elke dag sport, dit omdat zij speciale lesprogramma's hebben ontwikkeld en speciale toestellen voor mensen met rugklachten, tijdens mijn gesprek met de fysio therapeut die mij gaat begeleiden gaf ik aan dat bijvoorbeeld een pilates training op donderdag avond om 20.00 voor mij gewoon heel moeilijk is, ik werk tot 16.45, als ik daarna 2 paarden rij wordt het heel krap om dit te halen, dat ik daarna pas kan eten dat boeit me nog niet zozeer, deze fysio therapeut sprak daadwerkelijk de woorden tegen mij, jij moet er tijd voor vrij maken laat je die paarden maar een keer, sporten is belangrijk voor het behoud van een gezond lichaam Boos! alsof paardrijden geen sport is, ik kan daar zo nijdig om worden.....

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:12

idd. de meeste mensen zeggen dat paardrijden geen sport is Slapen
terwijl het wel een sport is.. !
oke je hoeft er niet de beste conditie voor te hebben.. Clown
maar je hebt er toch wel iets voor nodig!

tegen mij zeggen ze altijd.
ga je weer naar je paard.
dan zeg ik ja..
dan zeggen ze weer lekker op zo'n knol zitten en lekker niks doen!
ik zeg dan altijd ik zal jou is een keertje op me paard zetten!
en dan zeggen ze nou dat kan ik makkelijk ik zeg er kom wel wat meer bij kijken dan aleen maar een beetje stom op een paar zitten.
en als ze dan nog doorgaan met zeuren zeg ik altijd ik heb wel iets beters te doen bijvoorbeeld lekker op een paard zitten en niks doen Tong uitsteken

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:04

Ik HAAT het als mensen dat zeggen!!
Ik krijg het echt constant te horen van mensen! Boos! (icl. m'n vriend, daarom wil ik dat 'ie een keer zelf op een paard stapt om zijn kunsten te vertonen Tong uitsteken )Mijn vader zei het ook altijd, totdat ik hem ooit zo gek kreeg om op een paard te stappen en een lesje mee te rijden.
Spierpijn dat hij had de volgende dag! en moeilijk vond ie het, want het paard deed totaal niet wat die wou Tong uitsteken
Dus mijn vader houd iig wijs zijn mond over dat onderwerp.
Maarja, verder negeer ik dat soort mensen gewoon.. weten duidelijk niet waar ze het over hebben, dus wil ik er geen energie aan verspillen Tong uitsteken

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:02

je hebt paardrijden en je hebt paardrijden(Hobbelen) Knipoog

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:16

ik vind het wel degelijk een sport, rondhobbelen kan iedereen.. totdat je echt gaat paardrijden. ikzelf vind het een nogal zinloze discussie, want die mensen die de discussie aangaan luisteren toch niet. en ach daar moet je bovenstaan.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:27

Cavaliere schreef:
ik vind het wel degelijk een sport, rondhobbelen kan iedereen.. totdat je echt gaat paardrijden. ikzelf vind het een nogal zinloze discussie, want die mensen die de discussie aangaan luisteren toch niet. en ach daar moet je bovenstaan.

dat is de beste opmerking die je hier kan neerzetten!! Clown

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:50

MarloesRixt schreef:
Echt zwaar zijn die schaakstukken ook niet

*LOL* hahaha!!!

sstier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:10

ik hoor dit ook vaak (voornamelijk van mannen)
vroeger ging ik die discussie nog wel eens aan, maar ik heb me er nu bij neergelegd dat mensen dat nou eenmaal graag zeggen over paardrijden Tong uitsteken

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:57

agh ja, zelf gewoon te lui om er 's goed over na te denken;)

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:02

ohh ik hoor het zo vaak van mensen uit mijn klas.
Dan begin ik helemaal in paardenterm te praten: aan te teugel rijden, paard voelen, vanuit de achterhand naar je hand toe rijden. Probeer dat maar eens te doen bij een paard...dan zijn ze STIL!