trainingstips aan de hand van exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romy18

Re: trainingstips aan de hand van exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:13

Winx:
Langgelijnd paard, strak in de rug en de lendenen, halslengte is vrij lang richting horizontaal, hoofdhals verbinding lijkt wat zwaar, schouder is schuin, kruis lijkt wat kort maar wel hellend, achterbeen lijkt wat sabelbenig, voorbeen is correct gebouwd wel onderstandig, en zo te zien is ze behoorlijk toontredend.
Ze lijkt op de foto’s ook wat overbouwd. Ik denk dat je in de training problemen zult hebben met het ondertreden van de achterhand en dat het paard meer zal duwen als dragen ook vind ik de hals wat arm bespierd dat in combinatie met een zware hoofdhals verbinding maakt dat ze waarschijnlijk ook niet makkelijk nageeft en dat de aanleuning ook niet fijn zal zijn. De rug is ook behoorlijk strak wat maakt dat ze die ook snel vast zal houden. Al bij al een niet gemakkelijk te rijden paardje waar behoorlijk wat werk aan is. Ook hier is het weer basis werk te beginnen met het voorwaarts neerwaarts rijden, ontspanning op zoeken en daarna lang en laag in stellen, met daarbij de basis figuren voltes, van hand veranderen etc.

Sisco4life:
Langgelijnd paard, wat week in de rug en behoorlijk strak in de lendenen, kruis is armbespierd wel voldoende van lengte en hellend, hals heeft voldoende lengte, halsrichting lijkt verticaal, schouder schuin, hoofdhals verbinding is goed, achterbeen en voorbeen correct gebouwd.
In de training denk ik dat je exterieurmatig vrij weinig te klagen zal hebben, doordat de rug wat week is en de hals er wat verticaal opstaat zal ze de rug misschien makkelijk weg drukken en je een valse knik in de hals geven (aan de teugel lopen zonder het lichaam te gebruiken) daar kan je goed op letten door haar regelmatig wat lager en ronder in te stellen.

Foxy1980:
Lang gelijnd paard, correcte rug en lendenen ( lendenen zijn misschien iets strak; glimt een beetje op de foto dus moeilijk om te zien), kruis is wat kort en plat, halslengte is wat lang, richting is verticaal, hoofdhals verbinding is wat zwaar, schouder is schuin, voor en achterbeen correct.
Ik denk dat je in de training vrij weinig problemen tegen komt en dat het plaatje er al snel goed uit ziet, denk hierbij wel dat het paard de achterhand voldoende gebruikt en je geen valse knik geeft in de hals. Dit ziet er een school voorbeeld uit van een paard met veel front dat stiekum helemaal niets uit voert Tong uitsteken wat ik hiermee bedoel is dat het voor dit paard heel makkelijk is om op opgericht te lopen vanwege de lengte en richting van de hals hierbij kan je je alleen heel makkelijk vergissen de voorkant ziet er vaak heel mooi uit alleen ondertussen drukt het paard de rug weg en slof er met de achterhand maar wat achteraan. Daar zou ik dus voornamelijk op letten dat die achterhand erbij gehouden wordt, als de achterhand erbij gehouden wordt volgt die rug vanzelf, dus veel schakelen en aan je been houden.
Zie net dat het een weltmeyer is, hij heeft heel veel weg van z'n pappie!!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:20

Romy18 schreef:
Winx:
Langgelijnd paard, strak in de rug en de lendenen, halslengte is vrij lang richting horizontaal, hoofdhals verbinding lijkt wat zwaar, schouder is schuin, kruis lijkt wat kort maar wel hellend, achterbeen lijkt wat sabelbenig, voorbeen is correct gebouwd wel onderstandig, en zo te zien is ze behoorlijk toontredend.
Ze lijkt op de foto’s ook wat overbouwd. Ik denk dat je in de training problemen zult hebben met het ondertreden van de achterhand en dat het paard meer zal duwen als dragen ook vind ik de hals wat arm bespierd dat in combinatie met een zware hoofdhals verbinding maakt dat ze waarschijnlijk ook niet makkelijk nageeft en dat de aanleuning ook niet fijn zal zijn. De rug is ook behoorlijk strak wat maakt dat ze die ook snel vast zal houden. Al bij al een niet gemakkelijk te rijden paardje waar behoorlijk wat werk aan is. Ook hier is het weer basis werk te beginnen met het voorwaarts neerwaarts rijden, ontspanning op zoeken en daarna lang en laag in stellen, met daarbij de basis figuren voltes, van hand veranderen etc.

Ik vind dat je dat goed gezien hebt. al hoewel ik niet weet wat toontredend is? En sabelbenig ook niet echt.
Het klopt dat ze erg goed vast kan houden dat doet ze vaak en gaat nu eindelijk beter en de aanleuning is nu sinds een paar week echt aan het verbeteren. En zoals ik lees zijn we op de goede weg bezig, de tips die jij geeft daar zijn we nu mee aan het werk. En ze is ook erg lastig kwa rijden zodra je iets vraagt.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:23

Ik vind het erg knap wat jij kan zien aan de hand van het interieur Slim
Het klopt namelijk PRECIES wat je zegt.
Vanaf de zijlijn ziet het er inderdaad heel makkelijk uit. Hij geeft ook altijd een mooi plaatje.
Echter, aan dit paard moet je enorm rijden om hem van achteren erbij te houden, vooral in draf. Anders wordt hij ook heel sterk van voren.

Goh, ik ben echt impressed Haha!
Bedankt voor je snelle reactie, echt heel leuk om te lezen! Ja

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:27

Romy18: Je hebt het me een stuk duidelijker gemaakt! En ik zie nu ook wat je bedoelt Ja Dank je wel daarvoor! Van die achterbenen, dat is idd waar dat had ik zelf ook al gezien dat mijn eerste paard een rechter achterbeen had.
Nogmaal bedankt! Ik vind het enorm intressant om dit te lezen over mijn paard.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:40

Bloos Hihihi wat leuk dat jullie zo blij zijn met mijn reactie's en dat ik zo vaak juist zit Pling

Smartie2400:
Langgelijnd paard, correcte rug, iets strak in de lendenen, kruis is voldoende van lengte en hellend, halslengte is wat kort, richting verticaal, hoofdhals verbinding is wat zwaar, schouder is schuin, voorbeen lijkt correct, achterbeen lijkt wat sabelbenig.
Ziet er een vrij correct paardje uit, een beetje kort in de hals en een zware hoofdhals verbinding wat maakt dat ze misschien wat moeilijk nageeflijk te rijden is en dat ze zich van voor makkelijk kort en sterk maakt wanneer ze dat doet zal ze zich verder ook makkelijk vast zetten, belangrijk is dus ontspanning opzoeken en lengte in de hals creëren liever met het neusje wat voor de loodlijn als er achter.

Julie_x:
Langgelijnd paard, flink overbouwd, behoorlijk week in de rug, wat strak in de lendenen, vrij kort wel hellend kruis, schouder is wat steil, hals lengte is goed richting verticaal, hoofd-halsverbinding niet te beoordelen, voor en achterbenen lijken correct.
Paard is over het hele lichaam arm bespierd (ook oud weet ik) Zolang het paardje gezond is zie ik geen reden om niet verder te gaan met trainen en dan denk ik wel aan aangepaste training, dus net als een jong dier dat weinig bespiering heeft 3 maal per week een 20 min longeren waarvan 10 min bijgezet waarbij je hem lekker laag en lang laat lopen neusje naar de grond en daarbij wel de achterhand actief houden. Verder goed naar je pony blijven kijken, goed voeren regelmatig tandjes na laten kijken en lekker veel frisse lucht en beweging en dan kan ie met een beetje geluk nog jaren mee. Zeker ook met het longeren goed kijken naar je pony wordt ie moe op tijd stoppen en is ie nog hartstikke fit kan je hem zeker vaker per week longeren, maar pas daar wel z’n eten op aan.
@ Malenka jij zei dat je je bij deze pony druk maakte om de rug maar ik zie er niet veel aan, ja hij is wat ouder, een beetje week en arm bespierd maar verder… zie ik niets afwijkends?!

Ijssnuiver, Marloezzke, Marjam__, Barlie, Philadelphia, jullie foto’s zijn helaas niet te beoordelen, ik heb echt goede standfoto’s zonder ruiter nodig om iets bruikbaars te kunnen zeggen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:44

@ Winx
Sabelbenig had ik al een keer uitgelegd voor Shanna maar hier nog een keer het zelfde stukje :
Wat achterbeen betreft kijkt men naar de buiging aan die voor kant van het achterbeen hierbij heb je 2 uiterste steil en daartegen over sabelbenig, sabelbenig wilt dus zeggen dat de voorkant van het achterbeen rond(er) loopt. Een steil achterbeen is dus wanneer de voorkant van het achterbeen recht loopt hierbij kijk je van net boven tot net onder het sprong gewricht.

Met toontreden bedoel ik de stand van de voorvoeten die staan allebei een beetje naar binnen gedraaid (als ze naar buiten staan noemen ze het frans) Opzich geeft dat niet veel problemen maar het viel me even op..

Greetz

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:45

Ok dankje voor de uitleg nu snap ik hem.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:46

wat een geweldig interessant topic zeg! Ik ben zelf echt een leek, dus kan niets beoordelen,ben wel erg benieuwd naar wat jullie over mijn paardje te zeggen hebben..

Moet eerlijk bekennen dat ik helemaal geen goede foto's heb in draf (als ze losloopt staat ze óf stil, óf ze galoppeerd Schijnheilig ), maar hoop dat deze foto's goed genoeg zijn..

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:48

@Romy, nog even een vraag over de Weltmeyer Knipoog

Hoe zou jij dit paard longeren. Hoog of laag ingesteld?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:50

Nou voor de gene die willen (je hebt er al verschillende van mij mee kunnen lezen) denk wel dat jullie nu de mijne (onderaan pagina 9) mee kunnen beoordelen, zal ik je daarna zeggen wat ik er van vind, kan je kijken of je het al een beetje begint te snappen dat is de enige manier om het te leren!! ga ik ondertussen verder (staan er al meer foto's als dat ik eigenlijk maar goed je moet wat doet als je ziekjes bent)
Ben benieuwd

Greetz

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:58

zie verder naar onder
Laatst bijgewerkt door Winx op 04-01-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:00

zie verder naar onder
Laatst bijgewerkt door Winx op 04-01-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:01

uhm zijn mijn foto;s dan wel bruikbaar ik sta op blz 8
ben erg benieuwt wat jullie vinden Nagelbijten / Gniffelen
Tong uitsteken

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:03

Romy18 schreef:
Nou voor de gene die willen (je hebt er al verschillende van mij mee kunnen lezen) denk wel dat jullie nu de mijne (onderaan pagina 9) mee kunnen beoordelen, zal ik je daarna zeggen wat ik er van vind, kan je kijken of je het al een beetje begint te snappen dat is de enige manier om het te leren!! ga ik ondertussen verder (staan er al meer foto's als dat ik eigenlijk maar goed je moet wat doet als je ziekjes bent)
Ben benieuwd

Greetz

Ik ga me eens even in jouw beoordelingen verdiepen en kijken aan de hand van jouw foto of ik er wat van geleerd heb.
Kan dus even duren voor ik hier wat post Tong uitsteken Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:09

ik heb nog weer wat gelezen en ga weer even verder proberen Tong uitsteken

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:12

Julez:
Paard is vrij kort, correct in de rug, wat strak in de lendenen, kruis heft voldoende lengte en is hellend, halslengte is lang, richting horizontal, hoofshals verbinding lijkt wat zwaar, voor been lijkt correct en achterbeen is behoorlijk sabelbenig.
Paard lijkt wat lengte te missen al staat ie ook behoorlijk banketstaaf op de foto, verder ziet het er een correct paard uit dat vrij weinig problemen zal hebben exterieur matig. Waarschijnlijk zal het paard wel wat moeite hebben om meer opgericht te worden vanwege de horizontaal ingezette hals.

Gaucho:
Pff een western paardje trainingstips zal moeilijk worden, qua western kan ik alleen knoppen die al bestaan indrukken en dan lijkt het net of ik western kan rijden Tong uitsteken
Paard is vrij kort, strak in de rug en strak in de lendenen, kruis is wat kort wel hellend, halslengte is ook wat kort, richting horizontaal, hoofdhals verbinding is licht, schouder is normaal, achterbeen en voorbeen zijn correct.
Waarschijnlijk loop je tegen ontspanning aan en dan bedoel ik voornamelijk problemen met het loslaten van de rug, de rest is volgens mij voor western rijden niet zo’n probleem.

Naaltje:
Langgelijnd paard, wat week in de rug, lendenen zijn correct, kruis is voldoende van lengte en hellend, halslengte is heel kort, richting horizontaal, hoofdhals verbinding normaal, schouder is steil, achterbeen en voorbeen zijn correct.
Doordat de hals zo kort is denk ik dat je moeite zal hebben met nageeflijk rijden, ik denk dat het paard zich in de hals makkelijk opkropt een valse knik geeft en makkelijk sterk wordt. Probeer om met een zachte hand te rijden en veel te schakelen in de lengte van de hals ook hier weer liever het neusje voor de loodlijn als er achter, verder ziet het paard er vrij correct uit en zal je denk ik weinig problemen hebben.

Popcornlover, marijkedam, ZIlly CorriienRN, Sammy, Ladygiroc, Zeabiscuit helaas kan ik met jullie foto’s geen goede beoordeling geven.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:12

Clown leuk topic, blijf ik even volgen
Laatst bijgewerkt door laura1986 op 04-01-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:15

Hij heeft een klein beetje een schuine schouder, en zijn hals loopt meer richting verticaal dan horizontaal. Hij heeft een redelijk zware hoofdaanzet zover ik dat snap. Volgens mij is zijn rug redelijk correct. Volgens mij heeft hij een lange hals en zijn zijn lendenen ok. Zijn achterbenen staan volgens mij goed niet te recht en ook niet heel schuin. Het lijkt alsof zijn voorbenen dichterbij elkaar staan dan zijn achterbenen of is dit niet erg? En het lijkt of zijn achterbenen een iets naar buiten wijzen was een franse stand ofzo toch? Weet niet of dit allemaal klopt maar dit kon ik er van maken.
dit gaat over het paard van romy.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:15

@Foxy ik zo hem lekker laag in stellen, ik denk dat ie namelijk vrij makkelijk misschien wel iets te makkelijk bovenin loopt, om dan de rug en de achterhand er makkelijker onder te krijgen kan je hem dan beter voornamelijk laag in stellen en daarbij goed actief houden daarna even wat hoger in stellen en kijken hoe makkelijk je hem daar actief met ruggebruik krijgt en daarna weer lekker laag afwerken. (pessoatje voor dit paard zou niet verkeerd zijn)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:17

Thanks Romy!

Ik ben ondertussen hard aan het studeren Tong uitsteken

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:20

Hey Winx doe je opzich nog niet verkeerd maar euh de grootste fout die je maakt is dat het wel een haar is hoor Tong uitsteken maar ik weet ze toont best wel terwijl ze ook maar mini is zo net 1.60m.. maar ik verklap nog niets eerst eens kijk wat de rest zegt. Volgende keer je eigen bericht editten is mss makkelijker als 5 berichtjes met zie verder naar onder Ach gut

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:25

ja zal ik volgende keer doen ja Tong uitsteken
Maar 1.60 zo ZE toont veel groter Tong uitsteken naja als ik het niet weet dan zeg ik altijd hij Tong uitsteken

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:57

Marlinde, TouchAndGo, Urielle, F3nn3, OOappelO, tantjeuh, unica, xantippe, met jullie foto’s kan ik helaas ook geen goede beoordeling geven.

MissEvil:
Langgelijnd paard, week ik de rug, strak in de lendenen, kruis heeft voldoende lengte en is hellend, halslengte lijkt goed, richting verticaal, hoofdhals verbinding is niet te beoordelen, schouder lijkt goed, achterbeen lijkt sabelbenig, voorbeen correct maar onderstandig.
Ik denk een paardje dat moeite heeft om de rug los te laten en de achterhand er onder te plaatsen, voornamelijk werken aan ontspanning en zorgen dat die achterhand actief blijft tijdens het werk. Veel overgangen tempowisselingen en hier zoveel mogelijk de rust in bewaren.

_PSM_:
Langgelijnd paard, wat strak in de rug, lendenen zijn correct, halslengte is goed, richting verticaal, hoofdhals verbinding is goed, kruis heeft voldoende lengte en is hellend, schouder is wat steil, achterbeen is sabelbenig en het voorbeen correct.
Een paard dat exterieur matig heel goed in elkaar zit wel vind ik het opvallen dat ze rondom de schouder wat arm bespierd is maar ze is ook nog niet zo oud, verder vrij weinig problemen enkel die rug die wat strak is en die ze misschien makkelijk vast zet veel over de rug rijden dan.

Somebitch:
Allereerst een vraagje welke foto van wanneer is? Ik vind dat er namelijk nog al een groot verschil tussen zit op de eerste foto ziet hij der een stuk beter uit als op de onderste gaat dus ergens iets heel goed of een stuk minder. Foto’s zijn van niet zo’n goede kwaliteit maar ik doe mijn best.
Langgelijnd paard, lijkt wat strak in de rug, lendenen lijken correct, kruis is van voldoende lengte en hellend, halslengte is wat kort, richting horizontaal, hoofdhals verbinding is goed, schouder is schuin, achterbeen en voorbeen lijken correct.
De hals is met name arm bespierd op de 2e foto is ook het kruis arm bespierd, verder ziet het er een correct paard uit, al lijkt het erop dat hij makkelijk de rug weg drukt en de hals weinig of op de verkeerde manier gebruikt. Ik zou zeggen veel voorwaarts neerwaarts rijden en daarbij de achterhand goed actief houden en voor ontspanning proberen te zorgen zodat hij ook de rug los gaat laten.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:21

Kylah:
Langgelijnd paard, week in de rug en wat week in de lendenen, kruis is van voldoende lengte wel wat plat, hals lengte is goed, richting vertical, hoofdhals verbinding is wat zwaar, schouder is schuin, achter en voorbeen zijn correct gebouwd voor wat onderstandig.
Ik denk dat dit paardje moeite heeft met nageeflijkheid en het onderbengen van de achterhand, dit los je op door veel voorwaarts neerwaarts te rijden en daarbij de achterhand actief te houden, verder zie ik niet veel problemen.

VeerenAshley:
Langgelijnd paard, strak in de rug en lendenen, kruis is voldoende van lengte en hellend, hals lengte is goed richting horizontaal, hoofdhals verbinding lijkt wat zwaar, schouder is vrij steil, voor en achterbeen lijken correct.
Ik denk dat dit paardje moeite heeft op de rug goed te gebruiken en nageeflijk te lopen ook zal het dan moeilijk worden om de achterhand goed onder te brengen.
Veel voorwaarts neerwaarts rijden waarbij je de ontspanning behoudt en de achterhand actief houdt. Wilt het onder het zadel niet lukken probeer het dan eens aan de longe met een hulpteugel.

xFioon: (zwarte pony)
langgelijnd paard, week in de rug, strak in de lendenen, erg lang hellende kruis, hals lengt is goed, richting verticaal met onderhals, hoofdhalsverbinding is zwaar, schouder is vrij steil, achterbeen iets sabelbenig, voorbeen correct iets onderstandig.
Ik denk dat deze pony moeite heeft om na te geven, de rug goed te gebruiken en de achterhand onder de masse te zetten, ook hier weer een geval van veel voorwaarts neewaarts rijden waarbij je de achterhand actief houdt. Het zelf als hierboven wilt het onder het zadel niet lukken probeer het dan eens aan de longe met een hulpteugel. (en begeleiding als je nog niet veel ervaring hebt met longeren en het gebruik van een hulpteugel.)

Urielle: heb toch een stand foto gevonden dus ik zal hem wel even proberen foto is niet ideaal hoofdhals verbinding is niet te beoordelen.
Langgelijnd paard, strak in zowel de rug als de lendenen, kruis lijkt wat kort wel hellend, hals lengte is goed, richting normaal, schouder is schuin, achterbeen is sabelbenig, voorbeen correct idd onderstandig en ik vind m vrij lang in de koot.
Ik denk dat dit paardje moeite zal hebben om zijn rug los te laten verder is hij hier erg arm bespierd, en lijkt ie wat wormen te hebben. Door het korte kruis zal ie van nature ook niet makkelijk zijn achterhand onder de massa zetten. Ook hier weer allemaal basis werk, voorwaarts neerwaarts, rug ontspannen, achterhand eronder en er eerst maar eens een hele stapel spieren op rijden.

Giorgio_x, lovelucky, sonjim, met jullie foto’s kan ook weer geen goede beoordeling geven, sorry.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:38

Romy18 schreef:
Kylah:
Langgelijnd paard, week in de rug en wat week in de lendenen, kruis is van voldoende lengte wel wat plat, hals lengte is goed, richting vertical, hoofdhals verbinding is wat zwaar, schouder is schuin, achter en voorbeen zijn correct gebouwd voor wat onderstandig.
Ik denk dat dit paardje moeite heeft met nageeflijkheid en het onderbengen van de achterhand, dit los je op door veel voorwaarts neerwaarts te rijden en daarbij de achterhand actief te houden, verder zie ik niet veel problemen.

VeerenAshley:
Langgelijnd paard, strak in de rug en lendenen, kruis is voldoende van lengte en hellend, hals lengte is goed richting horizontaal, hoofdhals verbinding lijkt wat zwaar, schouder is vrij steil, voor en achterbeen lijken correct.
Ik denk dat dit paardje moeite heeft op de rug goed te gebruiken en nageeflijk te lopen ook zal het dan moeilijk worden om de achterhand goed onder te brengen.
Veel voorwaarts neerwaarts rijden waarbij je de ontspanning behoudt en de achterhand actief houdt. Wilt het onder het zadel niet lukken probeer het dan eens aan de longe met een hulpteugel.

xFioon: (zwarte pony)
langgelijnd paard, week in de rug, strak in de lendenen, erg lang hellende kruis, hals lengt is goed, richting verticaal met onderhals, hoofdhalsverbinding is zwaar, schouder is vrij steil, achterbeen iets sabelbenig, voorbeen correct iets onderstandig.
Ik denk dat deze pony moeite heeft om na te geven, de rug goed te gebruiken en de achterhand onder de masse te zetten, ook hier weer een geval van veel voorwaarts neewaarts rijden waarbij je de achterhand actief houdt. Het zelf als hierboven wilt het onder het zadel niet lukken probeer het dan eens aan de longe met een hulpteugel. (en begeleiding als je nog niet veel ervaring hebt met longeren en het gebruik van een hulpteugel.)

Urielle: heb toch een stand foto gevonden dus ik zal hem wel even proberen foto is niet ideaal hoofdhals verbinding is niet te beoordelen.
Langgelijnd paard, strak in zowel de rug als de lendenen, kruis lijkt wat kort wel hellend, hals lengte is goed, richting normaal, schouder is schuin, achterbeen is sabelbenig, voorbeen correct idd onderstandig en ik vind m vrij lang in de koot.
Ik denk dat dit paardje moeite zal hebben om zijn rug los te laten verder is hij hier erg arm bespierd, en lijkt ie wat wormen te hebben. Door het korte kruis zal ie van nature ook niet makkelijk zijn achterhand onder de massa zetten. Ook hier weer allemaal basis werk, voorwaarts neerwaarts, rug ontspannen, achterhand eronder en er eerst maar eens een hele stapel spieren op rijden.

Giorgio_x, lovelucky, sonjim, met jullie foto’s kan ook weer geen goede beoordeling geven, sorry.

ben het helemaal met je eens Ja