Langgelijnd paard, strak in de rug en de lendenen, halslengte is vrij lang richting horizontaal, hoofdhals verbinding lijkt wat zwaar, schouder is schuin, kruis lijkt wat kort maar wel hellend, achterbeen lijkt wat sabelbenig, voorbeen is correct gebouwd wel onderstandig, en zo te zien is ze behoorlijk toontredend.
Ze lijkt op de foto’s ook wat overbouwd. Ik denk dat je in de training problemen zult hebben met het ondertreden van de achterhand en dat het paard meer zal duwen als dragen ook vind ik de hals wat arm bespierd dat in combinatie met een zware hoofdhals verbinding maakt dat ze waarschijnlijk ook niet makkelijk nageeft en dat de aanleuning ook niet fijn zal zijn. De rug is ook behoorlijk strak wat maakt dat ze die ook snel vast zal houden. Al bij al een niet gemakkelijk te rijden paardje waar behoorlijk wat werk aan is. Ook hier is het weer basis werk te beginnen met het voorwaarts neerwaarts rijden, ontspanning op zoeken en daarna lang en laag in stellen, met daarbij de basis figuren voltes, van hand veranderen etc.
Sisco4life:
Langgelijnd paard, wat week in de rug en behoorlijk strak in de lendenen, kruis is armbespierd wel voldoende van lengte en hellend, hals heeft voldoende lengte, halsrichting lijkt verticaal, schouder schuin, hoofdhals verbinding is goed, achterbeen en voorbeen correct gebouwd.
In de training denk ik dat je exterieurmatig vrij weinig te klagen zal hebben, doordat de rug wat week is en de hals er wat verticaal opstaat zal ze de rug misschien makkelijk weg drukken en je een valse knik in de hals geven (aan de teugel lopen zonder het lichaam te gebruiken) daar kan je goed op letten door haar regelmatig wat lager en ronder in te stellen.
Foxy1980:
Lang gelijnd paard, correcte rug en lendenen ( lendenen zijn misschien iets strak; glimt een beetje op de foto dus moeilijk om te zien), kruis is wat kort en plat, halslengte is wat lang, richting is verticaal, hoofdhals verbinding is wat zwaar, schouder is schuin, voor en achterbeen correct.
Ik denk dat je in de training vrij weinig problemen tegen komt en dat het plaatje er al snel goed uit ziet, denk hierbij wel dat het paard de achterhand voldoende gebruikt en je geen valse knik geeft in de hals. Dit ziet er een school voorbeeld uit van een paard met veel front dat stiekum helemaal niets uit voert
wat ik hiermee bedoel is dat het voor dit paard heel makkelijk is om op opgericht te lopen vanwege de lengte en richting van de hals hierbij kan je je alleen heel makkelijk vergissen de voorkant ziet er vaak heel mooi uit alleen ondertussen drukt het paard de rug weg en slof er met de achterhand maar wat achteraan. Daar zou ik dus voornamelijk op letten dat die achterhand erbij gehouden wordt, als de achterhand erbij gehouden wordt volgt die rug vanzelf, dus veel schakelen en aan je been houden.Zie net dat het een weltmeyer is, hij heeft heel veel weg van z'n pappie!!
Hihihi wat leuk dat jullie zo blij zijn met mijn reactie's en dat ik zo vaak juist zit
), maar hoop dat deze foto's goed genoeg zijn..

leuk topic, blijf ik even volgen