Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Repeat schreef:Ik denk dat je niet verder moet gaan als je pony er geen plezier meer in heeft, maar dat is mijn mening.
Citaat:Dat denk ik ook, als paard het niet leuk meer vind. En jij misschien zelf moet je niet altijd maar beter willen doen.
srry opgekropte frustratie
mjah wel erg voor zn dochter want die hoorde haar ponys/paarden altijd opgehemeld worden en dacht dus dat zij gewoon zou winnen enja is dan natuurlijk wel frustrerend als dan zo die mindere paardjes je verslagen....
DAT ALS JE ECHT WIL JE HEEL VER KAN GERAKEN
als het ECHT niet meer gaat , moet je mss maar denken om een paard bij te kopen ofzo als je zelf wel graag nog hoger zou geraken..
Yamcha schreef:Een correcte volte 10 meter is erg moeilijk voor een paard dat niet makkelijk buigt hoor. En de rijpaardtypes zijn gewoon vaak wat leniger in het lijf.
Ik heb eens op een zeer rijtypische (luxe) Haflingerhengst gereden, die kon dat makkelijk.
Maar ik zie het een ouderwetse Haf, of een Hackney of een Belg niet doen...
Een goede volte 10 meter, met een correcte stelling en buiging, goed actief ondertredend binnenachterbeen, is imo te moeilijk voor een niet-rijtypisch paard.
Julie_x schreef:Zo is het volgens mij ook met paarden, je kan niet van hen verlangen dat ze iets doen dat eigenlijk boven hun kunnen staat, dan gaat je paard er ook mentaal doorzitten denk ik.
runningkawa schreef:Z moet voor veel (rij)paarden wel kunnen
klopt, met je eens
pol013 schreef:Als je het goed doet kan een paard het best leuk gaan vinden.
1Steffi schreef:Aan de ene kant denk ik echt wel dat het mogelijk is, als ik zie wie ik met mijn paard toch al heb kunne verslagen terwijl zij springen is gefokt en nogal koudbloedig is ...
KingMarco schreef:Ook kwam ik ergens term tegen over kromme paarden enz. is dit meestal niet te wijten aan kromme training ?
jasmijn78 schreef:Yamcha schreef:Een correcte volte 10 meter is erg moeilijk voor een paard dat niet makkelijk buigt hoor. En de rijpaardtypes zijn gewoon vaak wat leniger in het lijf.
Ik heb eens op een zeer rijtypische (luxe) Haflingerhengst gereden, die kon dat makkelijk.
Maar ik zie het een ouderwetse Haf, of een Hackney of een Belg niet doen...
Een goede volte 10 meter, met een correcte stelling en buiging, goed actief ondertredend binnenachterbeen, is imo te moeilijk voor een niet-rijtypisch paard.