liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:29

Hangt er van af.
Liefst een die s'winters wel eens gek kan doen. (Dat houd je scherp.) Lekker voorwaarts in het werk, maar je moet wel z'n aandacht bij je kunnen houden, en dat mag best moeite kosten. (Dat is immers de uitdaging.) Maar als ik op buitenrit ga moet 'ie wel een coole kikker wezen, want tussen de hekjes durf ik alles, maar op buitenrit verander ik in een held op sokken...

buffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 02:05

Doe mij maar een "saai"(paardrijden is niet saai) , mak paard die rustig doet wat je zegt en niet te veel een eigen wil heeft. Jakkes ik word zo zenuwachtig van die onvoorspelbare paarden.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:23

Doe mij maar een wat pittiger paardje Lachen
Maar natuurlijk wel eentje die nog te houden is.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:08

Óeh, echt een moeilijke.
Als je me dit gevraagd zou hebben voor dit jaar had ik zonder twijfel gekozen voor het rustige paard. Maar naar mate je meer ervaring krijgt en je merkt dat je ook best kan blijven zitten als je paardje eens z'n benen strekt, verandert je beeld wel. Ja

Het ligt er bij mij aan, ik wil best een pittig paardje, maar hij moet tijdens z'n rennen nog te sturen zijn en niet echt gemeen zijn. Schrikken mag wel, dat kan alleen maar in je voordeel zijn, dan maken ze zich af en toe lekker druk om iets. Ja

Moet denk ik gewoon vertrouwd voelen, pittig mag, maar tot een bepaald punt en níet gemeen!

xRobiinnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:24

Ik heb zelf liever een pittig paardje, dan heb je tenminste een uitdaging enzoo, dat vind ik zelf altijd wel leuk.

Ik heb ook een shetlander waarvan je elke dag weer een nieuw trucje van kan verwachten Clown .

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:26

liever een pittig paard

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:48

Ilsemarie schreef:
Hij moet wel 'n beetje peper in de reet hebben maar niet onberekenbaar zijn. Eentje die goed weet wat hij wil maar waar wel mee te overleggen valt. Die niet gewoonz ijn eigen weg gaat en dat jij er maar bovenop zit, of ook niet, dat is niets. Maar ik heb liever eentje die wat te pittig is dan eentje die je constant achter de broek aan moet zitten. Maar als het een pittig paard is wat een in zijn karakter heeft dat je met 'm kan 'overleggen' dan vind ik dat een heerlijk dier. Eentje die jou ook durft te vertrouwen, dan is dat pit wel fijn.

Je haalt de woorden uit m'n mond. Lachen
Zo denk ik er dus ook over.

Naomi_Punky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:54

ik heb liever een paardje met pit dan heb je tenminste nog een beetje een uitdaging zo'n mak paardje loopt zijn rondjes wel!!

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:06

Mijn paard is best pittig, maar hij heeft zoveel respect voor mij dat hij braaf is Schijnheilig Schijnheilig , kan af en toe schrikken en blijft altijd alert op zijn omgeving, maar doet altijd super zijn best. Hij laat het duidelijk merken als hij het ergens niet mee eens is, alleen lijkt het voor iedereen die er naar kijkt of het het mak schaapje is, maar ik weet wel beter. Duivel Duivel

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:29

ik heb liever een pittig paardje !
als je zo een paard hebt dat nix doet is er geen fun vind ik!
ik moet er van lachen als de mijne begint te bokken enz Tong uitsteken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:42

Liever een pittig paard, een voorwaarts paard eigenlijk. Ik heb liever een paard dat je terug moet rijden dan dat je hem voorwaarts moet rijden. Ik kan niet overweg met paarden die voorwaarts gereden moeten worden. Geef maar één die ik moet terugrijden, daar gaat het schakelen ook veel beter voor mijn gevoel. Liefst een paard met veel bloed.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:15

Ik vind pittig ook niet het goede woord. Voorwaarts is iets waar ik wel van hou. Waarom? Ik ben een luie ruiter, dus heb liever een paardje dat ik wat bij me moet houden dan eentje die ik vooruit moet rijden.
Verder hou ik van paarden die makkelijk zijn in de omgang, van tutten houden en plezier hebben in het rijden.
Ze mogen zeker meedenken en gevoel voor humor hebben, maar ik wil wel het gevoel hebben dat ik de controle houd.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:05

Ligt eraan hoe pittig ie is Lachen Mij vzpony kan op zijn 19 jarige leeftijd de 9 van de 10 keer nog zo lief doen.. maar de 10e keer gooit ze me der af..

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:10

Pittig! Absoluut voor mij.
De merrie waar ik nu op rij is ook flink pittig en heeft ook wel een gebruiksaanwijzing.
Maar ik vind het een geweldige uitdaging om op een paard te rijden met pit.
Een rustig en mak paard is soms heerlijk, als je even niet je dagje hebt bijvoorbeeld, dan vindt ik het voor even heerlijk.

Het woord pittig houdt bij mij in een paard die lekker voorwaarts is, niet de makkelijkste is met rijden, qua karakter ook zo de kuren heeft. Dat geeft voor mij een uitdaging en dit houdt me bezig. (dus het verveeld me niet)

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:10

hihi ik bedenk me ineens.
Je hoeft alleen maar naar mijn foto te kijken en dan weet je voldoende Knipoog

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:11

mijn eigen paard is pittig, maar als ik een keer op een rustig paard rijd vind ik dat ook wel lekker voor een keertje, maar dat lijkt me uiteindelijk te gaan vervelen...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:14

ik word echt heel kriebelig als een paard niet voorwaarts is of heel relaxt, nooit een stap verkeerd doet...ik heb uitdagingen nodig om ergens plezier in te hebben Bloos , dus ja een "pittige. Maar eerlijk is eerlijk ik ben geen topruiter dus ,wel het liefst Pittig met een een fluwelen randje Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:23

Naomi_Punky schreef:
ik heb liever een paardje met pit dan heb je tenminste nog een beetje een uitdaging zo'n mak paardje loopt zijn rondjes wel!!

vind dat weer zo'n onzinuitspraak.........

ik heb zelf mijn mening wel bijgedraaid.
mijn merrie is een pittige pony,goed voorwaarts(beetje te goed soms Duivel ) en heeft zeer duidelijk haar eigen wil.
daarentegen is ze wel cool in haar hoofd en schrikt ze (bijna)nergens van.
erg looplustig iig!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:39

Snoevie schreef:
Naomi_Punky schreef:

vind dat weer zo'n onzinuitspraak.........

ik heb zelf mijn mening wel bijgedraaid.
mijn merrie is een pittige pony,goed voorwaarts(beetje te goed soms Duivel ) en heeft zeer duidelijk haar eigen wil.
daarentegen is ze wel cool in haar hoofd en schrikt ze (bijna)nergens van.
erg looplustig iig!

Een minder voorwaarts paard moet je meestal veel meer aan rijden dan een voorwaarts paard. Zeker wanneer je bv een parcoursje rond wil springen. Dus het is maar net waar je de uitdaging zoekt Naomi_Punky.
Aangezien ikzelf een ruiter ben die beter is in een paard terugrijden dan voorwaarts rijden (beetje lui aangelegd wat dat betreft) eb het fijner vind dat een paard van zichzelf al voorwaarts is, zeker omdat ik graag spring, heb ik dus liever een voorwaarts paard. Maar dat heeft niets met uitdaging te maken Knipoog

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:52

ik zou voor een mak paardje gaan omdat ik nog niet zo lang rij Tong uitsteken
maar ik hou verder wel van als het paardje een beetje voorwaarts is ( maar niet vervelend)

en later als ik mischien wat meer ervaring heb is een paardje met meer pit ook leuk. maar zonder genoeg ervaring is dat niet echt slim Tong uitsteken Bloos

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:09

Ik heb liever een mak paard.
Er mag best wel iets inzitten en het liefst geen slaperd, maar pittig hoeft voor mij ook niet.
Ik wil er wel lekker mee kunnen rijden en niet elke keer met allerhande kuren om hoeven te gaan.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:15

Ik heb wel graag een lief en rustig paard, maar niet zo mak dat het een beetje 'saai' wordt zeg maar. Als jullie t een beetje snappen haha? Tong uitsteken

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:28

Geef mij maar makkelijke relaxte paardjes met een kop erop en een eigen willetje (om af en toe even flink een sprintje te trekken bv...). De haf die ik heb gereden was braaf in de omgang, koel op straat maar zo gek als een deur, heerlijk, ben er vaak bijna afgedondert van het lachen om z'n streken.
De paardjes die ik nu rij lijken daar een beetje op. Ook braaf in de omgang, koel in de kop maar zeer zeker niet saai, in tegendeel (ga maar eens op een recht lang stuk...whoooeeeeiiii), maar vooral af en toe heerlijk eigenwijs met de neus in de lucht 'Neeuuh...'. Love it. Haha!

Paarden die om de vijf meter de lucht in gaan (bij wijze van...), daar heb ik niet zo veel mee, dan word ik zo bloednerveus dat het paard het ook wordt en das geen goede combinatie, lijkt me. Nee hoor, geef mij maar mijn makke rustige en af en toe controleerbaar pittige paardjes.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:04

Ik heb liever een rustig paardje waar pit in zit:).
Dus niet een paard dat zo mak als een lam is maar ook gewoon eigewijs is en een eigen willetje heeft.
Een paard dat volkomen onvoorspelbaar is en bij het minst geringe ervandoor gaat, vind ik niet fijn om te rijden.

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:20

Liefst een mengelmoesje.
Om nou elke keer weer op een voorspelbaar paard te zitten, die toch wel z'n rondje loop wat je ook doet vind ik ook geen pretje.
Maar een paard waarmee je nooit eens lekker rustig kan rijden.. nee ook niet Knipoog .