Visconti schreef:Toch blijft het appart dat mijn paard een paar dagen geleden heel gestressed was en toch schuim bij de mond had terwijl hij dat normaal nooit heeft. (hij was bang voor trekkers, zweette maar een leegde zijn dramen, dus adrenaline was bij hem wel sprake van).
Is hier eigenlijk wel eens fatsoenlijk onderzoek naar gedaan?
Misschien geeft angst ook wel schuim, in het begin en als het lichaam helemaal klaar is voor de vlucht niet meer, daar is mesten natuurlijk ook een reden voor. Darmen leeg is weer makkelijker vluchten en laat je ook geen spoor na.
Onderzoek misschien wel door een freak die zich het afvraagt, maar wellicht is daar nooit het nut van gezien.
Kan mij wel voorstellen dat als een paard schuimt het bit lekkerder in de mond ligt en als wij iets in de mond hebben, er mee spelen, ook speeksel vormen.

). Bij t los stappen wordt t schuimen al meer. En dan is er echt nog nul-komma-nul concentratie! Maar meestal al wel ontspanning (zo niet dan schuimt ze ook minder). En als ik met halster longeer schuimt ze ook. En het argument wat ik in het begin tegen kwam dat het komt omdat een paard zijn hoofd(+hals) buigt klopt dan ook niet want bij longeren met halster buigt er niets bij der..!