Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.mememe schreef:Ik heb het laatst geprobeerd, om met op te stappen en opstapje te gebruiken.
Alleen de pony wou niet stil staan.
Tips om te leren stilstaan?

Volgens mij wanneer die stil zouden staan knappen ze uitelkaar van de adreline
. mememe schreef:Ik heb het laatst geprobeerd, om met op te stappen en opstapje te gebruiken.
Anya schreef:mememe schreef:Ik heb het laatst geprobeerd, om met op te stappen en opstapje te gebruiken.
Gewoon gebrek aan 'opvoeding'. Mijn vierjarige staat al netjes stil vanaf het zadelmak maken. Maar eigenlijk is het gewoon simpel. parkeer je paard ergens.. zeg ho.. Loopt ie toch, zet hem terug waar hij stond. Herhaal dit eindeloos en beloon als je paard wel stil staat.
Doe dit daarna bij obstakels (zoals een krukje). Veel paarden gaan dan de kont wegdraaien. Zet de kont terug, parkeer door.. zet terug als paard beweegt en beloon bij stilstaan. Het is even doorzetten, maar dan staan ze allemaal stil.
Anya schreef:parkeer je paard ergens.. zeg ho...
, 30m teruggelopen, handschoentje gepakt en paard weer meegenomen vanaf precies dezelfde plek als waar ik 'm geparkeerd had
. Idd gewoon opvoeding, en dat terwijl het een zeikerige stresskip tot en met kan zijn! Ik stap sinds een tijdje ook op met krukje en heb geen probleem dat het paard wegloopt of niet stilstaat hoor!
. Mijn paard is ook niet zo groot (1.64) maar ook op paarden die 10 cm groter zijn graag ik nog prima op. Op een groter dier ben ik nog niet opgemoeten.
fiekhe schreef:Nooit. Mijn paard is ook niet zo groot (1.64) maar ook op paarden die 10 cm groter zijn graag ik nog prima op. Op een groter dier ben ik nog niet opgemoeten.