Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje1995

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:41

Ik rijd niet met cap, gewoon dom, ik krijg altijd hoofdpijn van een cap... en ja ik weet het.. je hebt veel meer hoofdpijn als je eraf valt en je valt op je hoofd Clown

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:47

Als je hoofdpijn van je cap krijgt dan klemt hij teveel op je hoofd en moet je gewoon een ander zoeken. Ik kreeg hoofdpijn van die draaidingen achterop je cap, heb nu andere cap met niet zo'n aandraaisysteem en die zit prima.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:08

met cap, het is voor je eigen veiligheid.
ik las net wel, ligt eraan op welke pony ik zit! Maar er kan altijd wat gebeuren! Hoe mak je paard/pony ook is!
Ik heb ook wel eens zonder cap gereden, maar dat meer omdat het zo *piep* warm was buiten...
En toevallig die keer ging mijn pony onderuit.
Gelukkig viel ik niet op mijn hoofd.
Maar het had anders af kunne lopen Knipoog

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:55

Altijd met cap, bij ons op de manege is het verplicht, iedereen moet een cap op oud en jong, beginner of veteraan.
Bovendien heeft mijn cap me al eens het leven gered, twee nekwervels gebroken, en had ik geen cap op gehad was ik er niet meer geweest, en het ongeluk was gewoon een gevalletje pure pech in de bak, kan een ieder overkomen, cap op dus!

tuur_zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:19

Ik rijd met cap. Een paard is nog altijd een dier en zou van alles kunnen schrikken, daarom vind ik dat je een paard nooit 100% kan vertrouwen. Het is geen mens waartegen je kan zeggen "Hé, bok of schrik vandaag niet, want ik heb geen cap op.'' Maar sommige mensen vallen zonder cap, raken een paar dagen in coma en rijden daarna vrolijk zonder cap verder. Dat snap ik niet..

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:55

tuur_zorro_ schreef:
Ik rijd met cap. Een paard is nog altijd een dier en zou van alles kunnen schrikken, daarom vind ik dat je een paard nooit 100% kan vertrouwen. Het is geen mens waartegen je kan zeggen "Hé, bok of schrik vandaag niet, want ik heb geen cap op.'' Maar sommige mensen vallen zonder cap, raken een paar dagen in coma en rijden daarna vrolijk zonder cap verder. Dat snap ik niet..

ik rij ook met cap en ik ben het helemaal met jou eens; tuur_zorro_

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:02

Bij ons op pension is het t/m 18 verplicht om met cap te rijden.
Dus ook voor mij!
Ben er bovendien zo aan gewend geraakt, dat ik met zonder helemaal onveilig voel Nagelbijten / Gniffelen

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:03

Altijd met cap, voor mijn eigen veiligheid!

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:16

ik rijd met cap, ik ben nog maar 13 en als ik nu al val en iets beschadigt heb, heb ik dat voor de rest van mijn leven! Huilen
daar zit ik ook niet echt op te wachten.. dus rij ik netjes met een cap! Vingers aflikken

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:36

ik rij ook altijd met cap, af en toe eens een uitzondering xp maar normaalgesproken rijd ik altijd met cap, zo heb ik het geleerd en nu is het gewoon een gewoonte bij mij xp

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:25

met CAP je weet maar nooit

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:29

Ik rij altijd met.
Ik begrijp wel dat je zegt dat je je eigen paard wel vertrouwt, en er daarom geen draagt.
In dat geval zal hij je er waarschijnlijk inderdaad niet afgooien of bokken of zo. Maar als je paard schrikt, kan hij daar absoluut
niet aan doen, maar hij kan wel wegspringen. Als jij dan in het zand bijt, heeft hij daar geen schuld aan en dat heeft dus niets te maken maken met jullie band.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:32

Meestal met cap. Soms zonder. Een keer had ik les en ik had helemaal geen zin om mn cap op te doen, nouja ik had het toch maar gedaan, en was mn cappie toen wel dankbaar, want ik was er toen mooi afgedonderd op me hoofd Ach gut

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:02

Voor de veiligheid zeg ik altijd een cap, maar dat moet ieder voor zich bepalen of je het risico kan nemen. Hangt helemaal van je paard en je eigen kunnen af. maar blijft toch altijd een dier...

loby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:02

Ik rij tegenwoordig maar met cap ben een keer hard gevallen en had een hersen schuding. Dus tegenwoordig rij ik gewoon met me cap op

Beccaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:12

Ik reed bij mijn vorige verzorgpaarden zonder cap. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat niet deed. Maar zoals morgen ga ik kijken bij een 4jarige die misschien mijn verzorgpaard kan worden en als ik daarop ga is het zeker met cap. En ik ben nu alleen nog maar van plan om met cap te rijden. Want het is gewoon waar, het blijven dieren en ze kunnen overal van schrikken. Dus vanaf nú rijd ik zie je mij alleen nog maar op een paard mét een cap.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:14

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:10

Ik rijd altijd met cap, ben vroeger heel vaak gevallen en dan ben je echt wel blij dat je dan een cap op hebt Knipoog
Vandaag een klein meisje op ponykamp waar ik bij help, ze wilde even stoer doen en zei dat ze geen cap op wilde.
Moest van mij dus wel, het is namelijk ook nog eens verplicht op mijn manege.
Naja.. evenlater viel dat meisje er wel bijna vanaf tijdens een sukkeldrafje en maar op hulp schreeuwen Scheve mond en dan geen cap op willen..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:51

Op Romance altijd met. Ben er laatst enorm hard afgestuiterd omdat hij een paar bokken gaf en landde op mijn hoofd, ben toch erg blij dat ik hem op had. Knipoog

Op mijn vorige paard reed ik na drie jaar wel eens zonder, maar die was al wat ouder en ik voelde dat paard echt aan, wist precies wat ze ging doen en vertrouwde haar door en door. Lachen

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:30

Ik rijd echt ALTIJD met cap ,
een paard is een levend dier, en je weet maar nooit waar die van kan schrikken , en wat die allemaal wel niet kan doen !!
het is gwn veel veiliger met cap Knipoog

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:23

Met cap! ik vind het voor jezelf heel belangrijk! sommigen denken, mijn paard is zo mak ik val er niet af. maar er kan ALTIJD iets gebeuren waardoor je ten val komt.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:35

ik rijd eignlijk nooit met cap altijd met een pet weet het heel slecht
as ik ga springen heb ik wel cap op en met de lessen ook maar gewoon alleen eigenlijk nooit

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:38

Altijd met CAP. Das een hoofdzorg minder.

Daarbij vind ik dat ik als instructeur het goede voorbeeld moet geven.

Ook heb ik in 1998 een flink ongeval gehad met een paard. Eenmaal in het ziekenhuis werd mij al heel snel gevraagd of ik een goede veiligheidshelm droeg tijdens het ongeval. Gelukkig was dit zo.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:43

Wij rijden ALTIJD met cap het is en blijft een dier en daarbij betaald onze verzekering echt niets mocht er onverhoopt toch wat gebeuren en ze komen er achter dat je geen cap op had dan ben je aardig de pineut(weet dit uit ervaring)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 01:48

Ik reed altijd zonder cap. Vind zo'n ding irritant en ik heb een smal hoofd, waardoor je bij elke cap toch ook snel zo'n 'champignonnenhoofd' krijgt. Ook in de zomer errug warm en mn haar zit bagger als ik de cap afdoe.

Maar sinds kort... Ik werk nu 1,5 jaar in een revalidatiecentrum voor mensen met niet aangeboren hersenletsel en er zijn toch aardig wat mensen die binnen komen na een val van het paard zonder cap, ook hele jonge mensen......... dat zet je toch best aan het denken.

En natuurlijk sluit je niet alles uit met een cap, je kan nog best hersenletsel oplopen ook al val je met een cap op je hoofd, maar het maakt de kans wel een heul stuk kleiner

Dus nu: ben ik een trouwe en vaste capdraagster, just in case Haha!