Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
katiavl schreef:nadya je hebt dus tussen de grand prix gezeten? Want de lagere klassen wanen zich soms anky en daar zit het gevaar. trouwens overal zitten mensen die niet goed voor hun paard zorgen. Maar algemeen denk ik dat salinero een goed leven heeft
. Anky is ietjes ouder dan ik ben, he. Ik ben alweer 36 jaartje (heb geen idee hoe oud Anky is). We hadden toen ook nog de draversbaan in Hilversum, daar heb ik ook een tijdje meegelopen heel vroeger, maar ik heb vooral lang paarden verzorgd en bereden op een dressuur- en springstal. Lang geleden dus. Toen wilde ik nog springruiter worden, hahaha......
houttuin schreef:Niet alle paarden doe je een plezier met paardendingen zoals in de wei staan, er zijn paarden die je daar helemaal niet gelukkig mee maakt.
Nadya schreef:katiavl schreef:nadya je hebt dus tussen de grand prix gezeten? Want de lagere klassen wanen zich soms anky en daar zit het gevaar. trouwens overal zitten mensen die niet goed voor hun paard zorgen. Maar algemeen denk ik dat salinero een goed leven heeft
In de tijd dat ik me tussen de sportpaarden en -mensen bewoog, was Anky zelf nog een broekie, hoor. Anky is ietjes ouder dan ik ben, he. Ik ben alweer 36 jaartje (heb geen idee hoe oud Anky is). We hadden toen ook nog de draversbaan in Hilversum, daar heb ik ook een tijdje meegelopen heel vroeger, maar ik heb vooral lang paarden verzorgd en bereden op een dressuur- en springstal. Lang geleden dus. Toen wilde ik nog springruiter worden, hahaha......
![]()
Echt zo niets voor mij, terwijl ik echt wel van een sprongetje hou, maar niet van dat prestatiegerichte. Dat is niet mijn ding.![]()
Natuurlijk wordt Salinero goed verzorgd, daar discussieer ik niet over. Het gaat me echt om het feit dat alle paarden lekker paardendingen willen doen, zoals in de wei staan met andere paarden. Ik hoop dat 'ie dat ook regelmatig mag en dan gewoon los. Maar ja, of dat zo is? Geen idee..... Jullie?
En inderdaad; overal zijn mensen die hun paarden niet goed verzorgen. Daar zie ik helaas talloze voorbeelden van in mijn omgeving. Maar daar gaat dit topic niet over. En van Monty ben ik ook geen grote fan (en ik heb vorig jaar les gehad van een leerling van hem, dus ja, ik weet waar ik het over heb. Zij was goed, hoor, maar die methode is niets voor mijn paard en mij).
sanne83 schreef:Megantjuh schreef:Snap je punt niet echt.. Daarnaast is longeren met 1 lijn duidelijk slecht voor je paard... Dat je hier om lacht zegt mij al genoeg over je kennis op paarden gebied
Ik weet niet precies wat jou reden is, maar in het artikel staat dat longeren met één lijn slecht is omdat het paard voordurend naar buiten kijkt, dus beter met passoa of dubbele lijnen..
mijn conclusie is dat hij dan gewoon niet kan longeren, misschien toch nog eens verder kijken dan de join-up
![]()
die opmerking van anky over paardenfluisteraars is helemaal hilarisch

Yamcha schreef:Ik ook niet echt.... je kunt idd beter met pessoa longeren, zodat het paard recht blijft.
Megantjuh schreef:Longeren met 1 lijn is altijd slecht,hoe goed je het ook kan. Een paard kijkt naar buiten om de simpele reden dat het gewicht van de longeerlijn aan zijn hoofd hangt.
Vandaar dus dat longeren met 1 lijn altijd slecht is, mits je bijzet zodat het hoofd recht blijft gesteld.
Snap niet wat hier nou hilarisch aan is!
Dan doet zelfs Lammert Haanstra het op de verkeerde manier

Megantjuh schreef:Vandaar dus dat longeren met 1 lijn altijd slecht is, mits je bijzet zodat het hoofd recht blijft gesteld.
. Je kan heel goed aangeven dat je paard z'n achterhand naar buiten moet bewegen en schouder en hoofd prima controleren. Als je vooral bezig bent met wegjagen, dan komt het hoofd niet naar binnen, dus opzich verbaasd het me niet zoveel dat monty ook deze mening heeft
dubbele lijnen is prima. 
saaie mensen geef mij maar de paardenboekjes

Citaat:houttuin schreef:
Niet alle paarden doe je een plezier met paardendingen zoals in de wei staan, er zijn paarden die je daar helemaal niet gelukkig mee maakt.
En vertel eens wat voor paarden dat zijn dan? Ik heb wel een idee, hoor, maar misschien kun je iets meer vertellen?
Citaat:maar bijvoorbeeld Salinero weet ook niet hoe het is om even lekker paard te zijn toch? Salinero weet gewoon niet beter.. Daarom zal Salinero er niet veel onder lijden, paarden die altijd lekker het land op mochten en later net als Salinero moeten leven wel.

Citaat:
) of bereden wordt om gelukkig te zijn. Ineke2 schreef:Ik en ik moest gelijk aan de verhitte discussie op bokt denken