Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
__Robijn__ schreef:Het gaat ook niet over het zachte praten maar over het schreeuwenik stel mijn paard ook gerust en zeg ook wel is blij dat ie het super gedaan heeft, maar je gaat toch niet KEIHARD schreeuwen BRAAAAAFF dat je het achter in het land het nog hoort?
![]()
En mensen die gaan schreeuwen " ALS JE NU NIET OP HOUD PAK IK DE SLOF" en dan zo hard dat je het hoort in de stal waar je staat te poetsen ? Of als mensen aan het longeren zijn en de hele tijd aan het schreeuwen zijn "LOOP NOU IS DOOR, IK STA HIER NIET VOOR JAN ***" uh.. ja dat snapt ie wel denk ik ? Je kunt hem toch ook op een andere manier laten door lopen, of ben ik nou gek?
Nadya schreef:__Robijn__ schreef:Het gaat ook niet over het zachte praten maar over het schreeuwenik stel mijn paard ook gerust en zeg ook wel is blij dat ie het super gedaan heeft, maar je gaat toch niet KEIHARD schreeuwen BRAAAAAFF dat je het achter in het land het nog hoort?
![]()
En mensen die gaan schreeuwen " ALS JE NU NIET OP HOUD PAK IK DE SLOF" en dan zo hard dat je het hoort in de stal waar je staat te poetsen ? Of als mensen aan het longeren zijn en de hele tijd aan het schreeuwen zijn "LOOP NOU IS DOOR, IK STA HIER NIET VOOR JAN ***" uh.. ja dat snapt ie wel denk ik ? Je kunt hem toch ook op een andere manier laten door lopen, of ben ik nou gek?
Schreeuwen vind ik sowieso not done bij je paard. Ik ken trouwens niemand die 'BRAAAAAAAF' schreeuwt.![]()
Dat heeft ook niet zo'n zin.![]()
En dreigementen vind ik ook onzin. Ik hou gewoon echt niet van mensen die schreeuwen. Ik ken wel mensen die schreeuwend vloeken en tieren als ze bijvoorbeeld hun paard poetsen/afspuiten/longeren/rijden en daar zeg ik wel wat van. Lekkere hobby heb je dan.![]()
Ga dan wat anders doen.![]()
Dat je een keertje boos bent, a la, maar dat gebler, vind ik echt asociaal!! Mijn paard is heel gevoelig voor sfeertjes en harde geluiden (en ik denk wel meer paarden), dus wij hoeven daar niet van mee te genieten. Daar ben ik het wel mee eens, ja. Maar ik vraag mensen dus altijd om op te houden met schreeuwen en gillen. Sommigen zijn dan gepikeerd, maar ze houden er wel mee op.![]()
Ik denk dat als je rust uitstraalt, je veel meer gedaan krijgt van je paard. Je kunt ook rustig corrigeren (bv. door lichaamstaal).
dorienkee schreef:ik vertel geen verhalen tegen me paard. van goedzoo en braaf als ik rijd dat soort dingetjes..en als ie iets fout doet zeg ik niet FOEI!!:P tis geen hond krijgt ie gewoon klein tikje. (erger me wel dood aan mensen die dan zon stem opzetten net als bij een klein kind '' heeee lieverdd hoe gaat het? jaa goed he, ohh wat zie je er mooi uit vandaag, gaan we lekker rijden he jaaa oehhh jaaaaa'') damn:P
maar dat is nòg niet gelukt
(nouwja lichaamstaal is uizondering
) 

Nadya schreef:Ik ken trouwens niemand die 'BRAAAAAAAF' schreeuwt.![]()
Dat heeft ook niet zo'n zin.

) 
Nicolletje schreef:Paard in paniek, om bijv. de tuinslang en dan is ie braaf, dan gaan ze op dezelfde toon als dat ze normaal gesproken bestraffen, BRAAAAAAAAAAF GOEDZO BRAAAAF roepen
.
*
haha ik zeg rustig als ze te hard gaat.. en ik schreeuw soms eey heel hard als ze gek doet
haha maar daar scrhikt ze van.. en dan stopt ze
haha