Praten tegen je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Praten tegen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:08

Heb ooit eens gelezen dat paarden dingen kunnen horen die wij niet kunnen horen! (ultrasoon geluid) Maar of dat waar is?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:51

__Robijn__ schreef:
Het gaat ook niet over het zachte praten maar over het schreeuwen Tong uitsteken ik stel mijn paard ook gerust en zeg ook wel is blij dat ie het super gedaan heeft, maar je gaat toch niet KEIHARD schreeuwen BRAAAAAFF dat je het achter in het land het nog hoort? Ach gut
En mensen die gaan schreeuwen " ALS JE NU NIET OP HOUD PAK IK DE SLOF" en dan zo hard dat je het hoort in de stal waar je staat te poetsen ? Of als mensen aan het longeren zijn en de hele tijd aan het schreeuwen zijn "LOOP NOU IS DOOR, IK STA HIER NIET VOOR JAN ***" uh.. ja dat snapt ie wel denk ik ? Je kunt hem toch ook op een andere manier laten door lopen, of ben ik nou gek?

Schreeuwen vind ik sowieso not done bij je paard. Ik ken trouwens niemand die 'BRAAAAAAAF' schreeuwt. Clown
Dat heeft ook niet zo'n zin. Haha!
En dreigementen vind ik ook onzin. Ik hou gewoon echt niet van mensen die schreeuwen. Ik ken wel mensen die schreeuwend vloeken en tieren als ze bijvoorbeeld hun paard poetsen/afspuiten/longeren/rijden en daar zeg ik wel wat van. Lekkere hobby heb je dan. Clown
Ga dan wat anders doen. Ja

Dat je een keertje boos bent, a la, maar dat gebler, vind ik echt asociaal!! Mijn paard is heel gevoelig voor sfeertjes en harde geluiden (en ik denk wel meer paarden), dus wij hoeven daar niet van mee te genieten. Daar ben ik het wel mee eens, ja. Maar ik vraag mensen dus altijd om op te houden met schreeuwen en gillen. Sommigen zijn dan gepikeerd, maar ze houden er wel mee op. Haha!

Ik denk dat als je rust uitstraalt, je veel meer gedaan krijgt van je paard. Je kunt ook rustig corrigeren (bv. door lichaamstaal).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:55

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:13

Nadya schreef:
__Robijn__ schreef:
Het gaat ook niet over het zachte praten maar over het schreeuwen Tong uitsteken ik stel mijn paard ook gerust en zeg ook wel is blij dat ie het super gedaan heeft, maar je gaat toch niet KEIHARD schreeuwen BRAAAAAFF dat je het achter in het land het nog hoort? Ach gut
En mensen die gaan schreeuwen " ALS JE NU NIET OP HOUD PAK IK DE SLOF" en dan zo hard dat je het hoort in de stal waar je staat te poetsen ? Of als mensen aan het longeren zijn en de hele tijd aan het schreeuwen zijn "LOOP NOU IS DOOR, IK STA HIER NIET VOOR JAN ***" uh.. ja dat snapt ie wel denk ik ? Je kunt hem toch ook op een andere manier laten door lopen, of ben ik nou gek?

Schreeuwen vind ik sowieso not done bij je paard. Ik ken trouwens niemand die 'BRAAAAAAAF' schreeuwt. Clown
En dreigementen vind ik ook onzin. Ik hou gewoon echt niet van mensen die schreeuwen. Ik ken wel mensen die schreeuwend vloeken en tieren als ze bijvoorbeeld hun paard poetsen/afspuiten/longeren/rijden en daar zeg ik wel wat van. Lekkere hobby heb je dan. Clown
Ga dan wat anders doen. Ja

Dat je een keertje boos bent, a la, maar dat gebler, vind ik echt asociaal!! Mijn paard is heel gevoelig voor sfeertjes en harde geluiden (en ik denk wel meer paarden), dus wij hoeven daar niet van mee te genieten. Daar ben ik het wel mee eens, ja. Maar ik vraag mensen dus altijd om op te houden met schreeuwen en gillen. Sommigen zijn dan gepikeerd, maar ze houden er wel mee op. Haha!

Ik denk dat als je rust uitstraalt, je veel meer gedaan krijgt van je paard. Je kunt ook rustig corrigeren (bv. door lichaamstaal).

jaa indd.. ik heb ook een wel gevoelig paard, dus is het altijd wat lastig Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:46

ik vertel geen verhalen tegen me paard. van goedzoo en braaf als ik rijd dat soort dingetjes..en als ie iets fout doet zeg ik niet FOEI!!:P tis geen hond krijgt ie gewoon klein tikje. (erger me wel dood aan mensen die dan zon stem opzetten net als bij een klein kind '' heeee lieverdd hoe gaat het? jaa goed he, ohh wat zie je er mooi uit vandaag, gaan we lekker rijden he jaaa oehhh jaaaaa'') damn:P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:51

dorienkee schreef:
ik vertel geen verhalen tegen me paard. van goedzoo en braaf als ik rijd dat soort dingetjes..en als ie iets fout doet zeg ik niet FOEI!!:P tis geen hond krijgt ie gewoon klein tikje. (erger me wel dood aan mensen die dan zon stem opzetten net als bij een klein kind '' heeee lieverdd hoe gaat het? jaa goed he, ohh wat zie je er mooi uit vandaag, gaan we lekker rijden he jaaa oehhh jaaaaa'') damn:P

En wat is dáár nou weer mis mee? Boos!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:54

vind ik iritant met zon kinderstem

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:57

zekers begrijpen paarden wel wat je zegt! en wat je voelt en wat je denkt!
ik praat ook vaak tegen mijn paarden..Knipoog
met de hoop dat ze terug praten Tong uitsteken maar dat is nòg niet gelukt Nagelbijten / Gniffelen (nouwja lichaamstaal is uizondering Knipoog )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:59

geloof niet dat een paard begrijpt wat je zegt. ben er wel zeker van dat een paard voelt hoe jij je voelt vooral als je er dan opzit he;) en miss sommige woordjes met bepaalde toon. maar als je een verhaal verteld dan geloof ik niet dat ie t dan verstaat...no way^^

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:10

Ik praat alleen maar met me pony, tuurlijk snap ik zelf ook wel dat ze me niet zal begrijpen.. Toch hoort ze tig keer per dag met een kinderstemmetje dat ze een verschrikkelijk mooie pony is en dat ik heel erg trots op der ben!

Zo krijgt mijn pony ook al mijn "problemen" aan te horen, maar ik krijg nooit wijze raad terug Clown
Het lucht wel op..

Ik had idd een stalgenootje die ook tegen haar praat praat, als hij zijn voet op tilde; "Voeten op de grond!!" of "Blijven staan!" Voorderest gaf ze hem geen tikje ofzo..
"Als je Nu niet op houd dan krijg je me toch een klap straks!"
Kijk dat is onzin, het paard verstaat je echt niet.. Daar ben ik heilig van overtuigt.

Maar vind het zeker geen onzin om tegen je paard te gaan praten, mijn pony is juist rustiger als ik heel de tijd de oren van haar kop af praat..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:20

JapJap, ik praat er wel tegen, en dat heeft zo z'n redenen! =)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:10

Ik vooral toen ik met de eerste keren met hem naar buiten ging. Wel iets hoger dan mn normale stem maar niet zo'n kinderstemmetje zegmaar.
Gewoon dat tie weet dat ik er ben en er niets engs is, liep er buiten eerst altijd naast en voor hem was het buiten rijden iets heeel nieuws!

Stemhulpen tijdens het rijden kan ik me niet aan ergeren, doe het zelf ook af en toe.
En als ik hem uit de wei/stal ga halen hoort ie me wel aankomen met een hoog stemmetje *LOL*

Maar ik klets verder niet echt tegen hem.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:30

Nadya schreef:
Ik ken trouwens niemand die 'BRAAAAAAAF' schreeuwt. Clown

Als je eens wist hoe vaak ik dit heb meegemaakt Gestoord

Paard in paniek, om bijv. de tuinslang en dan is ie braaf, dan gaan ze op dezelfde toon als dat ze normaal gesproken bestraffen, BRAAAAAAAAAAF GOEDZO BRAAAAF roepen Rolleyes
Als je je toon eens kon horen, dacht ik weleens op zo'n moment. Mensen (met name vrouwen) beseffen soms niet dat ze een vrij 'krijserige', harde stem kunnen hebben, soms.

Ik praat weleens met mijn paard, maar volgens mij niet zo heel veel (geen idee eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen )
Ik zeg ook rustig op normale toon: "nou sukkel, ga eens opzij met die dikke reet" hij verstaat het toch niet Haha!
Het liefst ben ik alleen als ik bij de paarden ben, ik praat ook niet graag met/tegen mijn paarden als er veel mensen zijn. Raar he? Volgens mij erger ik me niet aan andere mensen die het doen, maar volgens mij erger ik me sowieso niet zo gauw.

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:43

nou praat graag teggen mijn paard..
en zeker als ik vrolijk of een wedstrijd heb.
haha he zal wel

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 06:16

Nicolletje schreef:
Paard in paniek, om bijv. de tuinslang en dan is ie braaf, dan gaan ze op dezelfde toon als dat ze normaal gesproken bestraffen, BRAAAAAAAAAAF GOEDZO BRAAAAF roepen Rolleyes

Op zulke momenten zit ik altijd:"Goed zo, braaf. jij goed paardje" Met het meest vrolijke en schattige stemmetje dat ik heb. Arm paard zal inmiddels wel gek worden Tong uitsteken .

Love_Merarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:01

ja ik praat ook tegen mijn paard,

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:38

Haha ik praat wel tegen mn paard.. maar als ik duidelijk wil maken dat ze iets niet mag of niet moet doen, dan doe ik dat met mn hele lichaam en niet alleen met woorden *heeft geen zin, dohh Haha! *
Maar ze vind het altijd heel gezellig als ik tijdens het borstelen en rijden een beetje tegen dr aan kwebbel Lovers

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:48

Ik hang geen hele verhalen op aan mijn paard, dat vind ik een beetje onzin. Het kan hem weinig schelen wat ik die dag heb gedaan.

Ik kalmeer hem echter wel heel veel met mijn stem. Het is nogal een heethoofd en hij wordt heel rustig als ik 'goedzo' of 'braaf gedaan hoor jongen' tegen hem zeg.

En als er een enge tractor langskomt, zing ik stiekem een liedje voor hem Clown

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:08

Wij hebben op de manege een paard genaamd Mowgli, die ik heel erg vaak bezoek. Als ik dan bij de stal komt aangelopen, zeg ik altijd "Hé Mo!'" of "Hé Mowgli!". Meestal (als hij niet te lui is die dag) reageert hij er reuze op door even achterom te kijken naar wie zijn naam had geroepen, keert zich dan om in de stal en drentelt dan een beetje naar mij toe! Als hij eenmaal naast mij staat is het nog éventjes 'Bráááf' tegen hem, waarna ik hem zachtjes aai. Schat van een beest! En ja, ik vertel óók hele verhalen aan hem!

wizzards

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:16

ook ik praad tegen mijn paard, zowel in omgang als tijdens het rijden. Merk dat mijn paard daar erg op gesteld is

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:47

ik praat altijd tegen mijn paard Haha! haha ik zeg rustig als ze te hard gaat.. en ik schreeuw soms eey heel hard als ze gek doet Haha! haha maar daar scrhikt ze van.. en dan stopt ze Lachen haha

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:12

ik praat altijd tegen me paard.
en het lijkt wel alsof hij het nog begrijp ook Ja

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:24

Mijn pony begrijpt me ook wel hoor als ik boos zeg nou kappe Vingers aflikken
praten met je paard is egt wel goed als je braaf zegt enzo worden ze egt rustig van enzo!

leOwniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:24

ik praat wel is tegen mijn paard maar dan zeg ik hje tniet zo hard en dan is het meestal iets van braaf enzo... maar het is idd best eritant als mensen dat heel hard zeggen mijn paard raakt er soms ook helemaal opgefokt van

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:36

ik praat niet hele verhalen tegen mijn paard ofzo Clown

hooguit van;

'rustig meisje/jongen'
'braaf'
'goed zo'